Auttakaa tulevaa äitiä,mistä edullisimmat ja parhaat vaipat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaippaviidakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaippaviidakko

Vieras
Merkkejä on liian monta,pitääkö vain kokeilla mikä sopii? Onko niissä yleensä suuria eroja? Haluaisin ostaa valmiiksi muutaman paketin vastasyntyneelle mutta en tiedä mitä merkkiä..

Lidlin vaipat on erittäin edullisia mutta meillä ainakin tosi toimivia. Merkki on Toujours.

Meillä on tyttö, hänellä käytetty Pampersia aina, Liberon vaippoja kokeiltiin niin aina falskas reunat öisin.

Ei tuohon voi koettamatta vastata. JOtkin vaipat aiheuttaa punoitusta, toiset ei vaan sovi vaan falskaa.. Onneksi vauvoille saa niitä pikkupaketteja mistä voi testata, paitsi parhaita iholle on kuitenkin kestot (joko sota syttyy :D ) yleensäkin, kun hautovat paperiset vaipat :)

En noista vastsyntyneiden vaipoista muista, mutta Lidlissä on edulliset ja hyvät vaipat. En vain siis tiedä/muista miten pienestä siellä ne vaippakoot lähtee. Vastasyntyneenä tykkäsin tytölläni käyttää liberon Newborneja (töissä käytetään vauvoilla meillä samoja, niin olen kai tottunut niihin). Noita Lidlin vaippoja sitten alettiin käyttää vähän myöhemmin, kun alkoi olla sopivaa kokoa.

Riippuu niin paljon vauvan "muodosta" mitkä on parhaat.
Toiset tykkää Liberosta ja toiset Pampersista ja kolmas sitten aivan jostain muusta (kestovaippailijat sitten omistaan)

Osta vaikka yksi paketti Pampersin pienintä ja Liberon pienintä niin pääset hyvin alkuun.

Loppujen lopuksi vaippapakettien hinnoissa ei ole älyttömän suuria eroja joten kannataa käyttää niitä mitkä sopivat parhaiten.
Liberon vaipoissa ei ole lisättynä "hoitavaa rasvaa".. tiedoksi jos sitä haluaa välttää..

Mun vinkki:

Käy liittymässä Pampers-, libero- ja Keskon Napero-kerhoihin. Ne on ilmaisia, mutta niitä kautta on tullu hirveesti vaippamainoksia (siis ilmaisia vaippoja, merkkeinä Muumi, Libero ja Pampers) kotiin. Helpompi, kun ei tarttee koko pakettia ostaa ja todeta, et näitä ei ainakaan...

Niin ja äippäpakkauksessa tulee yks paketti tosiaan Liberoita, samoin synnäriltä saa Liberolaukun. Itse ostin paketin vastasyntyneen (1-koko) Pamperseja ja onneksi niin: meidän neidille ei Libero käyny malliltaan alkuunkaan (vuoti jokainen). Muumit on mun makuun liian tönkköjä. Siis jotenkin ne jo tuntuu niin paksuilta, että en ole niitä käyttäny kuin nuo mainosvaipat, jotka kotiin on tullu.

Kaupoissa on välillä vaippojen poistomyyntitarjouksia, esim. -50%. Äskettäin ainakin Muumivaipat oli tarjouksessa ja ison säkin hinta oli jotain 5?. Ei tosin ollut tällä kertaa ainakaan meillä päin vastasyntyneitten kokoja, mutta ehkä niitäkin välillä on. Kannattaa olla tarkkana kun käy kaupassa. Me ollaan ainakin kokeiltu erilaisia vaippoja, eikä oltu merkkiuskollisia. Sitä on ostettu, mitä tarjouksista löytyy. Jos haluat ostaa muutaman paketin vaippoja valmiiksi, voit ostaa vähän eri merkkejä. Tulee sitten testailtua erilaiset vaipat ja ehkä löytyy ne omat suosikit.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni harmaana:
En noista vastasyntyneiden vaipoista muista, mutta Lidlissä on edulliset ja hyvät vaipat. En vain siis tiedä/muista miten pienestä siellä ne vaippakoot lähtee.

Meillä pian neliviikkoiselle, yli nelikiloiselle alettiin juuri käyttämään Lidlin Toujours-vaippojen pienintä kokoa, joka sopii 4-9-kiloisille. Minusta ne on hintalaatusuhteeltaan parhaita vaippoja mitä olemme kokeilleet.

Kun vauva oli vastasyntynyt, ostimme muutamaa eri merkkiä joita kokeilimme. Pampersin pienin koko oli paras. Liberosta en tykännyt, jotenkin kovia koppuroita, samoin ekovaipat, vaikka toki luontoystävällisimpiä olisivatkin olleet.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mun vinkki:

Käy liittymässä Pampers-, libero- ja Keskon Napero-kerhoihin. Ne on ilmaisia, mutta niitä kautta on tullu hirveesti vaippamainoksia (siis ilmaisia vaippoja, merkkeinä Muumi, Libero ja Pampers) kotiin. Helpompi, kun ei tarttee koko pakettia ostaa ja todeta, et näitä ei ainakaan...

Niin ja äippäpakkauksessa tulee yks paketti tosiaan Liberoita, samoin synnäriltä saa Liberolaukun. Itse ostin paketin vastasyntyneen (1-koko) Pamperseja ja onneksi niin: meidän neidille ei Libero käyny malliltaan alkuunkaan (vuoti jokainen). Muumit on mun makuun liian tönkköjä. Siis jotenkin ne jo tuntuu niin paksuilta, että en ole niitä käyttäny kuin nuo mainosvaipat, jotka kotiin on tullu.

Kiitos vinkistä! Täytyy katsastaa heidän sivut.

Mun vinkki:

äippäpakkauksessa ei enää tule kertiksiä :(

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Halvalla et valitettavasti hyvää saa.
Halpoja vaippoja joudut vaihtamaan useammin, kun taas kunnon vaipat kestävät yön ylikin esim.

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa :whistle: Lidlin vaipat on halpoja ja vähintään yhtä hyviä kun esim. Liberot.

Edullisimmaksi tulee kestovaipat.

Kertiksistä suosittelen tosiaan noita Lidlin vaippoja heti kun vauva on kasvanut sen verran että ovat sopivia (lidlissä ei ole ihan vastasyntyneiden kokoa). Meidän lapsille kävi pieninä toiselle liberot ja toiselle pampersit mallinsa puolesta, mutta kertiksistä ainoita jotka ei saa pojan peppua tulipunaiseksi on liberot (jotka ei istu) ja Lidlin vaipat. Meillä siis osakestoillaan ja lisäksi Lidlin vaipat käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun vinkki:

äippäpakkauksessa ei enää tule kertiksiä :(

Tuo on kyllä harmi, meilläkin jäi ne kestot täysin kokeilematta (ei sitten mitään mielenkiintoa mulla niitä kohtaan =) ). Mutta onneksi synnäriltä saa edelleen sen Liberon pakkauksen kokeiluun. :)

maillä oli varmaan pampersit parhaat. Muumeja käytettiin myös.

Vink: käytä aina sitä kokoa missä lapsi on alarajalla. En muista kokoja enää, mutta esim. jos lapsi on 7 kg, niin valitse vaippa joka on 7-11 kg, eikä 5-8 kg. Tämän havaitsin itse parhaaksi, meillä on olleet semmoiset keskipulleat lapset. Ehkä hoikalla vauvalla homma on eri.

ei kannata ostaa kauheesti vaippoja etukäteen sillä tosiaa vauvat on erimallisia ja kaikille ei käy samat vaipat!
meillä oli varattu vauvalle liberoja ja pampersit olikin sitten ainoat sopivat. Jotkut voivat joutua kokeilemaan monta merkkiä ennenkö löytyy sopiva!

Meillä oll lindlin vaipat käytössä. Ja tosi hyviä ovat olleet. Kaikki muut vaipat aiheuttaa meillä punotusta ja ihottumaan. Ja kun tyttö oli vielä ihan vauva niin kaikki muut vaipat vuos yöllä yli.

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
mutta kuinka usein noita lidl:n vaippoja tarvii vaihtaa??

Meillä ei ainakaan tartte vaihtaa mitenkään usein. Kestävät yön ja ylikin. Nyt kun tyttö on jo 1v eikä kakan takia tartte koko ajan olla vaihtamassa niin hyvin ollan pärjätty päivä kahella tai kolmella vaipalla.

Yhteistyössä