Auttakaa tyhmää =) Tukiasioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milsi88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milsi88

Vieras
Eli mulla loppuu äippäloma elokuussa ja haluaisin mennä töihin esim. 3 päiväksi töihin (3-vuorotyö ja työsopimus vuoteen 2012 asti) ja tyttö jäisi kotiin eli ei menisi hoitoon. Eli voisin tehdä iltavuoroja ja v-loppuja. Kysymys kuuluu: Saan kotihoion tukea ja sen palkan mitä oon töissä miinus verot pois. Mutta saanko liitosta loput rahat että saisin sen kk palkan mikä on jotain 1600 euroa. Eli saanko sen koko kk palkan ja kotihointuen?? Kiitos jos joku vastaa!! =)

Et saa liitolta mitään. Saat palkkaa siltä ajalta kuin olet työssä ja mahdollisesti kotihoidon tukea jos lapsesi ei ole kunnallisessa päivähoidossa ollenkaan.
Hoitovapaa tai osittainen hoitovapaa on sinun valinta eikä liitto liity siihen mitenkään, jos valitset lyhennetyn työajan niin sitten saat vähän pienempää palkkaa.

vain ja ainoastaan, jos työnantaja osittaislomauttaa ja silloin et saa kotihoidontukea lisäksi, koska kuuluvat ns. yhteensoivtettaviin etuuksiin.
alle 3-vuotiaan vanhempi saa lyhennettyyn työpäivään pientä korvausta kelasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et saa liitolta mitään. Saat palkkaa siltä ajalta kuin olet työssä ja mahdollisesti kotihoidon tukea jos lapsesi ei ole kunnallisessa päivähoidossa ollenkaan.
Hoitovapaa tai osittainen hoitovapaa on sinun valinta eikä liitto liity siihen mitenkään, jos valitset lyhennetyn työajan niin sitten saat vähän pienempää palkkaa.

No niin, sitä minäkin!! :) Tattis!

Jos hoidat lapsesi kotona itse saat kotihoidontukea, huolimatta siittä oletko töissä vai et.

Jos teet vapaaehtoisesti lyhennettyä työviikkoa niin kukaan ei korvaa "menetettyä" palkkaosuutta.

Jos lapsesi on kunnallisessa hoidossa yhdenkin päivän kuussa, et saa kotihoidontukea, mutta voit saada osittaista hoitorahaa joka on n.70e/kk.

Yhteistyössä