A
"aloittaja"
Vieras
Eli varsinaista ongelmaa ei vielä ole, vaan sitä haluaisin ennaltaehkäistä. Mulla on 1,5v poika, joka on melko tempperamenttinen aina ollut. Nyt tuo uhma rupeaa olemaan pikkuhiljaa ajankohtaista meidän kotona ja mietin että mikä on paras tapa lähestyä tätä kautta? Eli haluaisin pienentää pari asiaa: pojan ahdistusta, joka johtuu tuosta uhmasta sekä tietenkin tätä uhma kautta. Itse ajattelisin että parasta on jättää huudot ja itkut huomiotta, ja antaa huomiota silloin kun kiukku on mennyt ohi, ja selittää asioita. Ja tärkeimpänä - jos lapsi huutaa kaupassa että haluaa banaanin, niin viimeinen asia mitä teen on se että annan sille sen banaanin.
Mitä te muut ehdotatte? Mikä on paras tapa käsitellä lasta jolla on maailmanlopun romahdus puuskat päällä?
Mä haluan nyt etukäteen miettiä eri 'taktiikoita', koska näen niiiiiin paljon lapsia, jotka vielä 3-4v saa aivan kamalia hermoromahdus kohtauksia, ja uskon että siinä perheessä on puuttunut auktoriteetti. En halua siis että lapseni on 4v ja ei vieläkään osaa hillitä itseäänsä ikänsä mukaisesti, ja samalla tietenkin auttaa lastani tämän 'vaikean' aikakauden läpi mahdollisimman kivuttomasti ja nopeasti.
Mitä te muut ehdotatte? Mikä on paras tapa käsitellä lasta jolla on maailmanlopun romahdus puuskat päällä?
Mä haluan nyt etukäteen miettiä eri 'taktiikoita', koska näen niiiiiin paljon lapsia, jotka vielä 3-4v saa aivan kamalia hermoromahdus kohtauksia, ja uskon että siinä perheessä on puuttunut auktoriteetti. En halua siis että lapseni on 4v ja ei vieläkään osaa hillitä itseäänsä ikänsä mukaisesti, ja samalla tietenkin auttaa lastani tämän 'vaikean' aikakauden läpi mahdollisimman kivuttomasti ja nopeasti.