Auttakaa ymmärtämään! Oonko minä typerä vai mieheni vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p

Vieras
Oltiin pihalla pari tuntia sitten. Mies ja lapsi "pelasivat pesistä", eli mies syötteli ja lapsi yritti osua palloon. Lasta suututti kun ei osunut ja alkoi levottomasti huitoa mailalla ja osui mieheni mahaan. Mies viskasi vihaisena lasta pallolla käteen.

Minä suutuin. Lohdutin lasta ja kun lapsi ei enää asiasta piitannut, lähdin pois, etten tinttaa miestä kuonoon. Nyt sitten mies tuli ihmettelemään, mikä minua on koko illan vaivannut. Kun kerroin olevani vihainen, koska hän oli heittänyt lasta pallolla lujaa, hän väitti heittäneensä hiljaa. Minä sanoin, että liikkeet kyllä näyttivät siltä, että heitti lujaa. Mies tiuskaisi jotain epämääräistä ja lähti toiseen huoneeseen. Sitten ilmoitti, että ei kai häntä kukaan täällä kaipaa ja lähti puoli tuntia etuajassa töihin. Sen sijaan, että olisi siis myöntänyt, että jotain meni pieleen, lähti pois. Töistä tulee joskus huomisaamuna.

Sitä en sitten tiedä, sopivatko lapsen kanssa asian ulkona. Lapsi ei ole vihainen isälleen, mutta ei ollut sitä enää silloinkaan, kun lähdin sisälle. Pallo oli pehmeä, eikä mikään oikea pesäpallo.

Kumpi meistä nyt on täysi idiootti, vai ollaanko molemmat vähän?

Molemmat. Miehen olisi pitänyt jättää heittämättä pallolla ja ymmärtää että lapseen se sattuu vaikka miten pehmeä pallo.
Sinun olisi pitänyt asia selvittää heti eikä lähteä sisälle mököttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Molemmat. Miehen olisi pitänyt jättää heittämättä pallolla ja ymmärtää että lapseen se sattuu vaikka miten pehmeä pallo.

Kuulostaa asialliselta. Pitäisi hankkia sellainen luonteenlaatu, että kykenee selvittämään asiat vihaisenakin. Toistaiseksi minulla ei sellaista ole. Alan vain huutaa ja räyhätä ja siitä asiat menevät vain pahemmiksi. Kun oon hetken ollut viilentymässä, kykenen keskustelemaan järkevämmin.

Mutta oikeassa taidat olla. Harvoin tällaistakaan riitaa kukaan yksin saa aikaan.

Jos et lukenut kunnolla niin siinä ihan oli hyvä sy miksi hän lähti sisälle. Jos hän olisi jäänyt hän olisi ehkä motannut miestä. Joten itse ajattelen niin että ihan hyvä lähteä paikalta ennenkuin kaikki hakkaa toisiaan

Yhteistyössä