Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CNSJ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CNSJ

Vieras
mitäköhä pitäisi tehdä kun isot ihmisryhmät ahdistaa ko alan syksyllä taas opiskella ja tuntuu jo nyt aivan kauhialta varmasti muillaki jännittää mut en usko että näin pahasti ja bussissa kans on aivan kauheeta jos siellä on paljon porukkaa ei tarvii olla ees täynnä. ja sitten jos joillain viellä on hauskaa siellä ku neon vaik kaverin kaaa liikenteessä iin sit tulee vielä epävarmempi olo ja alan tsempaamaan itteeni hulluna. ja miten mä siellä koulussa hirveetä ku pitää tyyliin esitellä itteni tai mennä syömään.

Sulla on ilmeisesti paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Kannattaa varata aika lääkäriin, sillä apua on saatavilla. Esim. Tarvittaessa otettavia lääkkeitä. Myös altistusharjoitukset auttavat. Käy jo nyt paikoissa, joissa joudut olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Itse jännitin esim. Yksin kaupassa käyntiä. Siihen on auttanut se, että käyn jokatapauksessa. Kerta kerralta helpompaa. Ja sit kannattaa ajatella, että mitä oikeasti pelättävää on kouluruokalaan menossa? Normaali tilanne ja välttely vain pahentaa. Bussissa kannattaa muistaa, ettei ne muut ihmiset ole susta kiinnostuneita. Keskity vaikka lukemiseen, niin rentoudut. Jos ei auta, niin terapiasta voi olla apua. Itse olen saanut siitä vain vähän apua, mutta. Voin silti suositella. Kun puhuu peloistaan ulkopuoliselle, niin pelot pienenevät.

Yhteistyössä