Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Serena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Serena

Jäsen
27.01.2008
123
0
16
Kertokaa hyviä vinkkejä millä saa turvotuksen pois jaloista?? Tää on ihan tuskaa ku jalat on ihan pallot eikä pääse kohta käveleen.. Vettä oon yrittäny juua paljo ku neuvolassa sanoivat et se auttaa mut ei tunnu auttavan.. Kaks viikkoo laskettuun aikaan, ei kestä enää näitä oloja!! :(

Minulla ei auttanut mikään. :/ Jalkapohjatkin olivat sellaiset suorat... tuntui että ratkeavat kävellessä. Kokeile auttaako ananaksen syöminen. Tukisukat saattaisivat myös hiukan helpottaa. Ja nosta jalat ylös aina kun mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Minulle autoi liikunta,mä olin jokaisessa raskaudessa 1-2 kerta päivässä ulkona ,kävelin noin 2 tuntia reipasti,se autoi,kokeilee :hug:

Jos jalat ovat TODELLA turvoksissa, niillä ei kovinkaan reippaasti voi kävellä, hädin tuskin ollenkaan. Arvaa, miltä tuntuu, kun turvotusta on niin paljon, että jalka on muodoton möykky, jalkapohjat suorat turvotuksesta ja varpaiden päälläkin pallukat?

Alkuperäinen kirjoittaja Minna-:
Juu varmaan oliskin hyvä ku pääsis ees kävelylle, mut ei kykene :ashamed:

Sä et varma harrastanut liikunta tarpeeksi raskauden aikana? :( Syötkö sä paljon suolaa?Kokeilee siltti mennä ulos kävelemään,minulla oli esikoisen kanssa kova pahoinvointi koko raskaus aika ja mä siltti olin ulkona paljon ja harrastanut liikunta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Minulle autoi liikunta,mä olin jokaisessa raskaudessa 1-2 kerta päivässä ulkona ,kävelin noin 2 tuntia reipasti,se autoi,kokeilee :hug:

Jos jalat ovat TODELLA turvoksissa, niillä ei kovinkaan reippaasti voi kävellä, hädin tuskin ollenkaan. Arvaa, miltä tuntuu, kun turvotusta on niin paljon, että jalka on muodoton möykky, jalkapohjat suorat turvotuksesta ja varpaiden päälläkin pallukat?

Juo paljon vettä,syö paljon hedelmiä,vesimeloni voi auta,koska se poista ylimäräinen vesi pois elemistöstä/siis turvotukset myös

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
sauna. mä kävin loppuraskaudessa joka päivä saunassa ja se helpotti seuraavan päivän turvotusta :)

ja taas kun olis ihan toimiva niksi (neuvolan terkkakin sen toimivuuden myönsi) niin kukaan ei edes noteeraa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Juo paljon vettä,syö paljon hedelmiä,vesimeloni voi auta,koska se poista ylimäräinen vesi pois elemistöstä/siis turvotukset myös

Kaikki konstit kyllä silloin kokeilin. Liikuntaa harrastin varmasti myös riittävästi siihen saakka kun pystyin. Aina turvotukseen ei auta mikään. Sen ymmärt5ää viimeistään silloin, kun on itse kokenut sen.

sauna. mä kävin loppuraskaudessa joka päivä saunassa ja se helpotti seuraavan päivän turvotusta :)

ja taas kun olis ihan toimiva niksi (neuvolan terkkakin sen toimivuuden myönsi) niin kukaan ei edes noteeraa :ashamed:

Minulla sauna pahensi vaan tilannetta. Kaikenlainen kuumuus... Istuin sitten saunassa jalat viileässä vesivadissa....

Alkuperäinen kirjoittaja Minna-:
Juu varmaan oliskin hyvä ku pääsis ees kävelylle, mut ei kykene :ashamed:

Sä et varma harrastanut liikunta tarpeeksi raskauden aikana? :( Syötkö sä paljon suolaa?Kokeilee siltti mennä ulos kävelemään,minulla oli esikoisen kanssa kova pahoinvointi koko raskaus aika ja mä siltti olin ulkona paljon ja harrastanut liikunta :(

Kyllä oon liikuntaa harrastanu sen minkä oon kyenny, suolaa en käytä just ollenkaan...

Yhteistyössä