R
rd
Vieras
Pääsen diabeteshoitajalle vasta parin viikon päästä, mutta haluaisin jo päästä kunnolla alkuun. Eilen pidin ekaa kertaa ruokapäiväkirjaa ja tänään kävin Energynetissä laskemassa ravintoarvot. Tässä tulokset:
Energiaa 1005 kcal
Hiilihydraatteja 100 g
Proteiineja 34 g
Rasvaa (josta tyydyttynyttä rasvaa) 46 g (19 g)
Suolaa 4.7 g
Kuitua 16.5 g
Energiaa
hiilihydraateista 41 %
rasvasta (tyydyttyneestä rasvasta ) 43 % (17 %)
proteiineista 14 %
alkoholista 0 %
Ok, muutaman asian huomaan itsekin: energiaa olen saanut ihan liian vähän. Yliarvioin näemmä itse eilen ruokien energiasisällön, vaikka yritinkin niitä laskeskella. Samoin rasvasta tulee suhteessa liikaa energiaa (varmaankin), ainakin proteiineista kai liian vähän? Hitsi kun Fineli ei toimi, mistä ruuasta saisin helposti lisää proteiinia, mutta en hiilihydraatteja? Mä söisin mielelläni vähän vähemmän hiilareita (esim. just tuon 100g) kuin mitä yleensä suositellaan.
Taustasta sen verran, että olen normaalipainoinen. Rasituksessa kaksi arvoa oli (lievästi) patologisia (paasto ja 1h:n arvo).
Energiaa 1005 kcal
Hiilihydraatteja 100 g
Proteiineja 34 g
Rasvaa (josta tyydyttynyttä rasvaa) 46 g (19 g)
Suolaa 4.7 g
Kuitua 16.5 g
Energiaa
hiilihydraateista 41 %
rasvasta (tyydyttyneestä rasvasta ) 43 % (17 %)
proteiineista 14 %
alkoholista 0 %
Ok, muutaman asian huomaan itsekin: energiaa olen saanut ihan liian vähän. Yliarvioin näemmä itse eilen ruokien energiasisällön, vaikka yritinkin niitä laskeskella. Samoin rasvasta tulee suhteessa liikaa energiaa (varmaankin), ainakin proteiineista kai liian vähän? Hitsi kun Fineli ei toimi, mistä ruuasta saisin helposti lisää proteiinia, mutta en hiilihydraatteja? Mä söisin mielelläni vähän vähemmän hiilareita (esim. just tuon 100g) kuin mitä yleensä suositellaan.
Taustasta sen verran, että olen normaalipainoinen. Rasituksessa kaksi arvoa oli (lievästi) patologisia (paasto ja 1h:n arvo).