Auttakaas koulutehtävässä...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Mun pitäisi puhua taideaineiden puolesta... Kertokaa mitä hyvää niissä teidän mielestänne on...? On mulla tossa jo jotain valmiina, mutta... Keksin vaan sen, että ne on sopivaa kevennystä lukuaineiden joukossa, ja jos mietitään tota lukiota, niin joku kuvaamataitokurssi on koeviikollakin kiva juttu, on edes yksi päivä mitä varten ei pidä päntätä.

Toinen on semmonen että jos mietitään pienempiä lapsia, niin jos jollain ei koulu suju muuten oikein hyvin, mutta hän on erityisen hyvä piirtämään/laulamaan, niin siitä saa niitä tärkeitä onnistumisen kokemuksia...

Joo, ei noilla pitkään puhuta.

Mä olen henkilökohtaisesti inhonnut noita aineita koska olen huono piirtämään enkä mitenkään musikaalinen (laulan kuin varis, ehkä jopa huonommin), ja mun mielestä ois paljon helpompi puhua noita vastaan... Mutta nyt pitäis puoltaa niitä :kieh:

Taideaineiden, musiikin ja kuvataiteen, opetus kehittää oman ja muiden kulttuurien tuntemusta, auttaa arvostamaan kulttuurien monimuotoisuutta ja kehittää vuorovaikutustaitoja. Kuvamataidon opetuksessa kiinnitetään lisäksi huomiota kuvallisen viestinnän vaikutuskeinoihin mediassa.

Sivustolta: http://www.ihmisoikeudet.net/Opettajat/opettajalle_2_5.html

Taideaineiden opetukseen voidaan luontevasti liittää esimerkiksi vähemmistöjen ja alkuperäiskansojen oikeuksien esittely, syrjinnän kiellon käsitteleminen, tai keskustelu kulttuurisesta itsemääräämisoikeudesta. Ihmisoikeuksien historia ja sananvapaus sopivat käsiteltäviksi kuvaviestinnän yhteydessä.

Yhteistyössä