Auttakaas mua tekemää kakkua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Mitä tämä tarkottaa? :D Siis miten tuo pitää kiinnittää, teipatako? :D Kun sitten se paistetaan? Mitenkä tuo tuonne siis kiinnitetään? Hölmö ei tajua... Miksei voi vain leikata pohjan muotosta pakaa sinne pohjalle?

"Laita irtopohjavuoan (halkaisija noin 24 cm) pohjalle leivinpaperi ja kiinnitä reuna pohjaan. Leikkaa ylimääräinen leivinpaperi pois. Voitele vuoan reunat ja leivinpaperi margariinilla. Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita vehnäjauhot, perunajauhot ja leivinjauhe keskenään ja lisää muna-sokerivaahtoon siivilän läpi varovaisesti sekoittaen. Sekoita lopuksi joukkoon raastettu appelsiininkuori. Paista pohjaa 175-asteisessa uunissa noin 15 - 20 minuuttia. Anna jäähtyä vuoassaan."

Mistä hiton teipistä sä puhut? Jos sulla on irtopohjavuoka niin sä irrotat sen pohjan, laitat leivinpaperin ja pohjan takaisin paikalleen niin että reunat jää ulkopuolelle. Sitten leikkaat ylimääräiset pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Mistä hiton teipistä sä puhut?

Ei ku NYT mä hiffasin. :D Se tarkottaakin kai siis sitä vuoan pohjaa, joka kiinnitetään VUOAN reunoihin. :laugh:

Hitsi vie. Montako kertaa mä tota tavasin ja ihmettelin, miks se paperi pitää kiinnittää jollakin sinne pohjaan (siitä teippi). :laugh:

Piirrä vuoan avulla leivinpaperiin muotti ja leikkaa siitä sopiva palanen sinne vuoan pohjalle. Leivinpaperi pysyy kyllä siellä ihan hyvin paikallaan kun kaadat kakkutaikinan paperin päälle. Mikäli haluut paperin pysyvän paikallaan jo ennen ku kaadat taikinan paperin päälle "liimaa" paperi parista kohdasta voilla vuokaan kiinni.

Mä käytän aina leivinpaperia vuoan pohjalla, eipähän ainakaan kakku tartu vuokaan kiinni. Ennen kakun kumoamista mä leikkaa varovasti veitsellä kakun vuoan reunoista irti.

Alkuperäinen kirjoittaja näin mä teen:
Piirrä vuoan avulla leivinpaperiin muotti ja leikkaa siitä sopiva palanen sinne vuoan pohjalle. Leivinpaperi pysyy kyllä siellä ihan hyvin paikallaan kun kaadat kakkutaikinan paperin päälle. Mikäli haluut paperin pysyvän paikallaan jo ennen ku kaadat taikinan paperin päälle "liimaa" paperi parista kohdasta voilla vuokaan kiinni.

Mä käytän aina leivinpaperia vuoan pohjalla, eipähän ainakaan kakku tartu vuokaan kiinni. Ennen kakun kumoamista mä leikkaa varovasti veitsellä kakun vuoan reunoista irti.

Tattista vinkistä.

Hyytelökakkua siis tekemässä ja se on vaikeampi kumota. Joten jotenkin helposti se pitäs siitä pohjaosuudestakin irti saaha...

Yhteistyössä