Auttakaas nyt shoppailuääliötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akrod
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Akrod

Vieras
No eipä ollut mullekaan selvnnyt että lastenvaatteiden osto on yhtä %#"(/& high-techiä tänä päivänä :o! Niin että auttakaas nyt minua hyvät ihmiset. Kotona pyörii 1-vuotias, jolle nyt sitten pitäisi kelien mukaista kampetta olla. Ihan tavallinen sadetakki ja saappaat löytyy, kurahousuja (vielä) ei. Mutta sitten tämä muu rekvisiitta! Eli olen ymmärtänyt, että näissä haalareissa ja muissa on niin hyviä ja vedenpitäviä että välttämättä ei tarvitse kömpelöä kura-asua pitää jos ei nyt ihan uimaan meinaa mennä.

Viime keväänä ostin jo hätäpäissäni yhden 2-osaisen puvun, Ticket to Heaven -merkkisen (siis mullahan ei ole mitään hajua mitkä on hyviä - sillä Reimalla kai on hyviä mutta niissä ei silloin ollut just sitä kokoa). Käytössä se ei ole vielä ollut kun kelit siitä jo lämpenikin ja asu itsessään olikin isonlainen. Niin siis siinä eka kysymys että onko nuo ulkovaatteet reilummalla mitoituksella yleensäkin?
Toinen kysymys on että mikä hattu se "tec" on?!?
Kolmas kysymys onkin ehkä salatiedettä, ja se kuuluu että mikähän nyt tuo minun jo ostamani puku on :ashamed:. Siinä lukee "Rainwear by Ticket", mutta niitäkin on kai erilaisia. Joojoo tyhmä osti summamutikassa mutta kun joku piti ottaa...

Kysymyksistä ei ehkä usko että kysyjä on ihan tolokun immeinen, mä en vaan oikeasti tunne tätä asiaa yhtään :ashamed:. Ja ei sitten mitään burberrykiistaa, ihan asialinjalla!

Siis jos oikein käsitin niin se haalari on ticetin sadehaalari eli ei varsinainen haalari lainkaan. Voinee kyllä käyttää vk haalarina. Ticketin kokotaulukko on todella iso ja samaten reimatec eli numeroa pienempää ostaa kuin muissa. Ja kun hatussa tms. on tec yleensä meinaa sateenpitävää eli esim. kenkiä löytyy coretecinä tai muuna tecinä ja ne pitää vettä.

en tiedä. Mielestäni kaikki turhat kemikaalit tappavat lastemme elinympäristön ja niitähän on noissa vedenpitävissä vaatteissa. Kirppisvaatteet kunniaan ja pelleily pois. terve lapsi vahvistuu jos kastuu, ei kuole. Tuollaiset steriiliissä ympäristössä pidetyt sitten valittavat allergiaa ja astmaa ja kaikke mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis jos oikein käsitin niin se haalari on ticetin sadehaalari eli ei varsinainen haalari lainkaan. Voinee kyllä käyttää vk haalarina. Ticketin kokotaulukko on todella iso ja samaten reimatec eli numeroa pienempää ostaa kuin muissa. Ja kun hatussa tms. on tec yleensä meinaa sateenpitävää eli esim. kenkiä löytyy coretecinä tai muuna tecinä ja ne pitää vettä.

Kiitos tästä selvennyksestä! Se haalari ei kyllä tunnu yhtään sadehaalarilta (siinä on siis takki ja housut), irroitettava fleecevuori on takissa. Mutta se kangas on semmoista - noh, vähän tuulipukukangasmaista. Saumat on kyllä teipatut. Osaatko sanoa miksi sitä ei sitten voisi muuna haalarina käyttää, eikö se hengitä tarpeeksi?

Jos pukee lapsensa lämpimästi ja niin ettei hän kastu niin se meinaa steriiliä ympäristöä??? Sulla taitaa olla viilit ja jogurtit pahasti sekasin.

Ei ennen suojeltu lapsia kastumiselta ja samalla tuhottu lasten ympäristöä eli maaperää, josta se ravinto tulee ja lapset olivat terveitä, ei ollut allergioita.

en tiedä. Mielestäni kaikki turhat kemikaalit tappavat lastemme elinympäristön ja niitähän on noissa vedenpitävissä vaatteissa. Kirppisvaatteet kunniaan ja pelleily pois. terve lapsi vahvistuu jos kastuu, ei kuole. Tuollaiset steriiliissä ympäristössä pidetyt sitten valittavat allergiaa ja astmaa ja kaikke mahdollista.

no joo!!olisit jättäny vastaamatta ku ei kysytty maailmanparannusjuttuja lainkaan

ap:lle..lassien halarit on ihan edukkaita ja hyviä..sitten remu on mielestäni paras..toimivia ja kestäviä vaatteita.omalla likalla oli viime vuonna remun toppapuku kun istuskeli maassa ja aina oli lämmin.lisäksi ny välikausi ja toppapuku samaa merkkiä.välikausipuku on kirppikseltä joku vanhempi malli mut tänään juuri kävi istumassa lammikossa ja kuivana säilyi eli VINKKI käytettynä löytää uudenveroisia tuon kokoisia haalareita ihan pilvin pimein..ja edukkaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja Akrod:

Kiitos tästä selvennyksestä! Se haalari ei kyllä tunnu yhtään sadehaalarilta (siinä on siis takki ja housut), irroitettava fleecevuori on takissa. Mutta se kangas on semmoista - noh, vähän tuulipukukangasmaista. Saumat on kyllä teipatut. Osaatko sanoa miksi sitä ei sitten voisi muuna haalarina käyttää, eikö se hengitä tarpeeksi?

Minä olin väärässä, eli se on vettäpitävä puku, aattelin että on sadepuku kun ticketillä on niitäkin. Eli se on todella hyvä syysasu ja pitää täysin vettä, ei muuta ku lapselle päälle ja ulos, vaikkei sataisikaan, hengittää kyllä.

Jos pukee lapsensa lämpimästi ja niin ettei hän kastu niin se meinaa steriiliä ympäristöä??? Sulla taitaa olla viilit ja jogurtit pahasti sekasin.

Ei ennen suojeltu lapsia kastumiselta ja samalla tuhottu lasten ympäristöä eli maaperää, josta se ravinto tulee ja lapset olivat terveitä, ei ollut allergioita.

Juu muistan kyllä kuinka kiva oli märissä vaatteissa vääntää lumiukkoa ja käydä hakemassa kuivia rasoja, mutta vaikka mun lasten ei moista tarvi tehdä niin ei he ole yhtään allergisia tai astmaasia. Laitasnyt ne vellit oikeisiin paikkoihin.

Hei kiitos kaikille avusta :flower:!!! Ja sille yhdelle lapsen karaisijalle: ei se märissä ja kylmissä kulkeminen kenestäkään autuasta tee, luulen ma :D. Silloin "menneinä hyvinä aikoina" kuolla kupsahdettiin viisvitosina hampaattomina mummuina kädet kylmästä kropsuiksi kouristuneina...kaikki kunnia sinänsä kirppistouhulle, ei siinä mitään :). Meikäläisen strategia on se että hyvät vaatteet kaappiin niin, että pääsee sadekelilläkin kuraa syömään - kyllä ne allergiat sillä pois pysyy :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Akrod:
Hei kiitos kaikille avusta :flower:!!! Ja sille yhdelle lapsen karaisijalle: ei se märissä ja kylmissä kulkeminen kenestäkään autuasta tee, luulen ma :D. Silloin "menneinä hyvinä aikoina" kuolla kupsahdettiin viisvitosina hampaattomina mummuina kädet kylmästä kropsuiksi kouristuneina...kaikki kunnia sinänsä kirppistouhulle, ei siinä mitään :). Meikäläisen strategia on se että hyvät vaatteet kaappiin niin, että pääsee sadekelilläkin kuraa syömään - kyllä ne allergiat sillä pois pysyy :D.

Aivan, mutta syövät kehittyvät, kun myrkylliset kemikaalit teidän vaatefriikkimammojen vaatteista menevät maaperän vesien mukana.