auttakaas vauvan talvihaalariasiassa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiedoton"

Vieras
mulla nyt 2kk poika joka käyttää koon 62 vaatteita (ovat vähän reiluja kyllä). Minkäköhän kokoinen talvihaalari mun kannattaisi sitten hankkia, kun haluaisin että se menisi koko talven, eli ainakin sinne maaliskuulle asti jolloin poika on 8kk? Ja mistäs nettikaupoista voisi löytää sellaisia edullisia haalareita, kun en mä noin pienelle vielä mitään tickettejä haluaisi rueta ostamaan vaunuissa makaamista varten ja tuntuu että kaikissa nettikaupoissa myydään vaan moloa, ticketiä ja reimateciä yms..? :)
 
Ite en ole ekana talvena vielä sellaista varsinaista toppahaalaria ostanut, vaan jonkun pehmeän vanuhaalarin - yleensä vauva ulkoilee vaunuissa (lämpöpussissa) tai sitten vaan sisältä autoon tms, eli ei ole tarvetta sen kummemmalle mielestäni.
 
mä oon ostanu tuon ikäiselle 68 senttisen haalarin. Meillä ainakin on mahtunu koko talven. Äitiyspakkaushaalari on mun mielestä kovin ohut ja kuopuksen haalari hajosi muutaman viikon käytön jälkeen.
 
[QUOTE="tiedoton";24516239]mulla nyt 2kk poika joka käyttää koon 62 vaatteita (ovat vähän reiluja kyllä). Minkäköhän kokoinen talvihaalari mun kannattaisi sitten hankkia, kun haluaisin että se menisi koko talven, eli ainakin sinne maaliskuulle asti jolloin poika on 8kk? Ja mistäs nettikaupoista voisi löytää sellaisia edullisia haalareita, kun en mä noin pienelle vielä mitään tickettejä haluaisi rueta ostamaan vaunuissa makaamista varten ja tuntuu että kaikissa nettikaupoissa myydään vaan moloa, ticketiä ja reimateciä yms..? :)[/QUOTE]

Meillä oli ekana talvena reiman 62 toppikset, joista sai pussinkin. Pojat oli 46cm syntyessään ja nyt kokeilin päälle kun olivat 8kk ja n.70cm niin vielä sopii. Eli mielestäni reilu mitoitus. ja tarkeni hyvin :) Hintaa oli joku 59e
 
Mäkin kannatan äp-haalaria tai jos sulla ei sitä ole, niin jotain muuta 68-74 cm toppahaalaria. Ei siis mitään teciä tms. vaan perinteistä toppatakkimateriaalia oleva.
 
Meillä on molemmat menny ensimmäisen talvensa äp-haalarissa. Esikoinen meni vielä toistakin talvea sillä.. Syntyi maaliskuussa. Kuopus syntyi syyskuussa.
Ei niin pienet tarvitse oikein vielä ainakaan niitä teknisiä haalareita, kunhan vaunuissa/rattaissa lämpimänä pysyy.
 
Se ÄP:n toppahaalari on nätti ja varmaan sopiva tälle talvelle. Itekin aion sitä pitää ainaki alkutalvesta jos vain mahtuu (poika kohta 8kk) mutta ostin hm:n talvihaalarin (makso n.30e) sitten lopputalveksi (kokoa 80cm) vähän on varm.iso mutta eipä tuo haittaa :D
 
[QUOTE="jepulis";24516320]just näin. Meillä ollut rinnalla käytössä joku fleecehaalari tai "nallehaalari" kauppareissuja varten. Varsinaisella toppahaalarilla ei vauva tee mitään vielä tänä talvena.[/QUOTE]

no riippuu kuule ihan paikkakunnasta tekeekö sil haalarilla mitään. Helsingissä varmaan ei, mutta kyllä oli käyttöä täällä pohjoisessa, kun pakkanen jatkuvasti -20-30astetta.
 
[QUOTE="Maija";24516329]Mäkin kannatan äp-haalaria tai jos sulla ei sitä ole, niin jotain muuta 68-74 cm toppahaalaria. Ei siis mitään teciä tms. vaan perinteistä toppatakkimateriaalia oleva.[/QUOTE]

juu, sitä just hain tällä että kun en haluaisi mitään teciä, mutta kaikki haalrit tuntuu sellaisianolevan... perinteisiä toppahaalareita ei missään ole.
 
[QUOTE="a p";24516339]no riippuu kuule ihan paikkakunnasta tekeekö sil haalarilla mitään. Helsingissä varmaan ei, mutta kyllä oli käyttöä täällä pohjoisessa, kun pakkanen jatkuvasti -20-30astetta.[/QUOTE]

aikamoisia pakkastalvia on Helsingissäkin nähty viime vuosina, lisänä meren purevuus. Mutta mä oon aina käyttänyt vaunuissa lämpöpussia, johon ei kyllä lisänä voi laittaa varsinaista toppahaalaria. Muutenkin vannon kerrospukeutumisen nimeen.
 
[QUOTE="a p";24516339]no riippuu kuule ihan paikkakunnasta tekeekö sil haalarilla mitään. Helsingissä varmaan ei, mutta kyllä oli käyttöä täällä pohjoisessa, kun pakkanen jatkuvasti -20-30astetta.[/QUOTE]

Oli Helsingissäkin ne -20 pakkaset. Sitä tarkoitetaan sillä, että jos ja kun vauva on kuitenkin topatussa vaunuissa, joissa kuitenkin käytetään makuupussia/lämpöpussi/peittoja ym. Niin se toppahaalari on ihan liian kuuma sinne koppaan, jonne ei edes tuule. Sisävaatteet (sukkahousut ja housut + body) ja toppahaalari + makuupussi + vaunukopan omat toppaukset ja vaunupeitto, tekis hiukan liian kuumat oltavat vauvalle ja seurauksena voi olla pahimmassa tapauksessa lämpöhalvaus.
 
Mun mielestä se äitiyspakkauksen haalari on ihan loistava. Esikoisella meni kahtena talvena ja pian syntyvälle vauvallekin otin pakkauksen, siinä oli aivan ihana talvihaalari.
 
[QUOTE="a p";24516339]no riippuu kuule ihan paikkakunnasta tekeekö sil haalarilla mitään. Helsingissä varmaan ei, mutta kyllä oli käyttöä täällä pohjoisessa, kun pakkanen jatkuvasti -20-30astetta.[/QUOTE]

Kolmenkympin pakkasilla tulee vastaan jo muita rajotteita vauvan ulkoiluun ku toppapuvun tarve.
 
Kyllä meidän vauva istui jo ensimmäisenä talvenaan hangessa, joten ei ihan äitiyspakkauksen haalari toiminut..meillä oli Reiman haalari, jossa ylimääräinen vuori, tms. alaosassa. =)
 
Oli Helsingissäkin ne -20 pakkaset. Sitä tarkoitetaan sillä, että jos ja kun vauva on kuitenkin topatussa vaunuissa, joissa kuitenkin käytetään makuupussia/lämpöpussi/peittoja ym. Niin se toppahaalari on ihan liian kuuma sinne koppaan, jonne ei edes tuule. Sisävaatteet (sukkahousut ja housut + body) ja toppahaalari + makuupussi + vaunukopan omat toppaukset ja vaunupeitto, tekis hiukan liian kuumat oltavat vauvalle ja seurauksena voi olla pahimmassa tapauksessa lämpöhalvaus.


Kyllä meillä oli body,potkarit,villapuku, ohuet ja toppatöppöset ja toppapuku kovimmilla pakkasilla vaunuissa, vaikka pehmeät kantokopatkin on.

Ja 30 astetta ei aseta meillä ainakaan rajoitteita, kun on pakko niin on pakko.
 

Similar threads

Yhteistyössä