AUTTAKEE taas konkarit. Miten saada vauva viihtymään lattialla?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Taas teidän vinkkejä kyselemässä. Meidän poika oli tänään 4kk neuvolassa ja siellä sanottiin, että pitäisi pitää poikaa enemmän lattialla vatsallaan. Pojalla on ollut vähän refluksityylisiä oireita ja on alkanut aina huutamaan suoraa huutoa saman tien, kun on vatsalle laitettu.

Nyt on vähän helpottanut ja viihtyy parhaimmillaan 5-10min. Neuvolasta sanoivat, että antaa itkeä vaan. Siis mitä?!!! Enhän mä halua poikaa huudattaa ja luoda vatsallaolosta kauhun paikkaa. Eli löytyisikö vinkkejä millä lisätä pojan omaa mielenkiintoa siihen vatsallaolemiseen?

Ekakertalainen on neuvottomana. Kiitos taas! :D :flower:

En mä kumpaakaan oo vatsallaan pakottanut olemaan jos eivät tykkää.. Vaikka ekan kanssa kehotettiinkin pitämään enemmän. Sen aikaa kun on hyvä olla niin voi olla lattialla, sitten vaikka syliin ja vähän ajan päästä uusi yritys lattialla..

En mä pitäis jos vauva ei tykkää :o hassu neuvo neuvolasta.
Meillä eivät ole kukaan viihtyny yksikseen lattialla. Eikä edes sitterissä. En ole huudattanu ja väkisin pitänyt.
Mut voithan sä alkaa harjoitella hiljalleen niin et olet itse lasta viihdyttämässä, jos sitten alkais tykkäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Ainiin, mutta en mä oo varmaan mikään konkari.. :ashamed:

Mun silmissä konkareita on kaikki, jotka on vauvaansa pitempään hoitanut, kuin itse. ;) :heart:

No vaikka minulla on jo kuusi lasta niin silti olen joskus aika avutun monessakin tilanteessa...Et elä häpeile yhtään :)

Ei kaikkia niitä neuvolan juttuja tarvitse ottaa niin tosissaan. Meillä lapset eivät ole pahemmin lattialla ollet mahallaan koska esikoinen ei siitä pitänyt ja seuraavat lapset olivat sitten lattialla liikaa vanhempien lasten armoilla. Ja kaikki ovat kehittyneet ihan normaalisti. :)

Sen kyllä päätinkin, että huudattamaan en todellakaan halua. Ja just tuo, että tuskin se muuten vaan siinä itkee.
Ollaan kokeiltu olla vähän ja myöhemmin aina uudestaan. Oon laittanut eteen lempileluja. Pystyssä vain olis niin paljon kivempaa toisella. :D

No eihän sitä nyt pakolla siinä lattialla pidetä. Kyllä tulet huomaamaan, että parempia jättää neuvolatätien jutut ihan omaan arvoonsa ja kasvattaa lapsi ihan itse OMANASI. Siihen ei ole muilla sanottavaa. Niinkuin ei siihenkään, koska tutti pitää jättää pois tai koska unikoulua aloitetaan. Itseänikin ärsyttää. Lapsi kasvaa koko ajan. Voi olla, että jo parin viikon päästä tykkää olla lattialla. :)

Sen kyllä päätinkin, että huudattamaan en todellakaan halua. Ja just tuo, että tuskin se muuten vaan siinä itkee.
Ollaan kokeiltu olla vähän ja myöhemmin aina uudestaan. Oon laittanut eteen lempileluja. Pystyssä vain olis niin paljon kivempaa toisella. :D

En yhtään ihmettele, makaisiksä mahallas jos sua närästäis oikein kovasti? Siihenhän tuo refluksi on varmaan verrattavis, ei oikein kivaa oo varmaan maata.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

En yhtään ihmettele, makaisiksä mahallas jos sua närästäis oikein kovasti? Siihenhän tuo refluksi on varmaan verrattavis, ei oikein kivaa oo varmaan maata.

Sitä ihmettelinki... ei tainnut neuvolalääkäri paljoa miettiä mitä ohjeisti

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Onko sulla kantoliinaa tai kantoreppua? Pystyasento voisi olla hyvä vauvalle.

On kantoreppu ja pystyasentoon ollaan löydetty paljon ratkaisuja. Enemmänkin kyse olisi siitä, miten saisi viihtymään lattialla tai että tuntisi olonsa mukavemmaksi siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Onko sulla kantoliinaa tai kantoreppua? Pystyasento voisi olla hyvä vauvalle.

On kantoreppu ja pystyasentoon ollaan löydetty paljon ratkaisuja. Enemmänkin kyse olisi siitä, miten saisi viihtymään lattialla tai että tuntisi olonsa mukavemmaksi siinä.

No siis, jos lapsi viihtyy paremmin sylissä pystyasennossa, niin pidä sitten niin. Kyllä se vielä ehtii siellä lattialla olemaan. Niin kuin joku tuossa ylempänä sanoi, jotkut neuvolasta saadut ohjeet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :)

Yhteistyössä