Auttakee uusavutonta äitiä! Lapsen koko ensi keväänä ja talvena,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolottaa

Vieras
Lapsi on nyt siis 1vuotta,käyttää vaatteita 80 tai 86, talvihaalari on 80. Kengän koko nyt 20,mutta talvikengät 22, Kyseessä iso +10 käyrällä kulkeva ponteva poika.
Minkä kokoiset lenkkarit luulette pojalle mahtuvan noin 4 kk päästä, ja entä ensi talvena, minkä kokoinen ulkoilupuku?! Hävetää tälläsiä kysellä, ei kokemusta lapsista ja niiden kasvusta kuin tämän yhden kohdalla.

Itse kyselin kerhossa samaa kun tyttö on nyt 14kk ja aika pitkä. Ostan luultavasti ensi vuodeksi 98 haalarin. 92 saattaisi myös mennä, riippuu mallista. Kenkien kokoa en uskalla alkaa arvailemaan.

Toppapuvuksi ottaisin 92. 98 todennäköisesti olisi ihan liian iso, jos nyt on suunnilleen tasan 1v. Jalan kokoa ei kannata arvioida. Se voi kasvaa monta numeroa tai sitten ei paljon mitään. Kasvaa sykleissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Itse kyselin kerhossa samaa kun tyttö on nyt 14kk ja aika pitkä. Ostan luultavasti ensi vuodeksi 98 haalarin. 92 saattaisi myös mennä, riippuu mallista. Kenkien kokoa en uskalla alkaa arvailemaan.

Niin, tuntuu vaan hassulta sitten jos haalari onkin aivan yli´-iso mutta ei kai noiden kahden koon välillä niin paljon eroo oo?

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:

Meillä 98cm haalari ollut käytössä n.4v :o

Mäkin vähän ihmettelen samaa, että kuinka pitkä sun tyttösi nyt sitten oikein on?

Mulla on pitkä ja kaponen tyttö. 80cm talvipuku liian lyhyt lahkeista. Paljon asiaan vaikuttaa talvipuvun merkki. Vertailin joitakin pukuja kaupassa ja yllättävän isot ovat erot merkkien välillä samassa koossa :o

Kyllä veikkaan, että 98 on liioittelua. 3-vuotiaan koko kuitenkin. Meillä 2v3kk poika käyttää vielä 86 kokoa housuissa, joten haarukset isommassa puvussa roikkuisi alle polvien :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mäkin vähän ihmettelen samaa, että kuinka pitkä sun tyttösi nyt sitten oikein on?

No meillä 2v piti 98 haalaria. Nyt 3v on 104 haalari ja just sopiva.

Kyllä veikkaan, että 98 on liioittelua. 3-vuotiaan koko kuitenkin. Meillä 2v3kk poika käyttää vielä 86 kokoa housuissa, joten haarukset isommassa puvussa roikkuisi alle polvien :D

Niin ja pojalla on 86 kokoinen Ticketin haalari, joka on vielä tosi reilu :)

Tuo ap:n kysymys ei kerro mitään uusavuttomuudesta. Ihan jees kysymys. :)

Tuntuu vaan et tääl lytätään jos tämmöset kokemattomat kyselee hassuja. Alejahan varten köyhä opiskelija näitä täällä kyselee...

Haalari varmaan 92 paras, ainakin jos reilua mallia. 98 luultavasti liian iso, mutta toisaalta sellainen jossa on kuminauha vyötäröllä, eli ei baby, voisi mennäkin. Jalan koko voi muuttua niin paljon etten kenkiä ostaisi vielä vaikka alesta saisikin. Meillä nyt tasan 2 v käytti vuosi sitten kokoa 21, kesäkengät oli 23 ja nyt talvikengät ovat jo 26...

mun poika 3v5kk käyttää talvihaalaria kokoa 92!! Tosin alennusmyynneistä meinaan isomman ettiä kun tänään keskien leikkien se sipsutti mun luo "äiti nää haalarit ottaa pippeliin kipeetä." Poika saanu jonkun kasvupyrähdyksen täs kuukauden sisällä..

Just ostin 1,3v 92cm haalarin ens talveksi ja kevääksi 23 goret. Ensi talveks varmaan 24-25 goret jalkaan.

Meillä 3v poika kulkee 110 haalarissa, kengät nyt 30, mahtuu villasukka.
5v poika kulkee 128 haalarissa ja kengät 34, ei menis villasukkaa.
Että lapset on erilaisia!

Ja meillä 2-vuotistalvena pojalla :). Nyt täyttää 4 v ja haalari on 116 cm.

Ap:nä ostaisin lapselle alesta 86-92 cm sisävaatetta ja ensi talveksi 92 cm haalarin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja MIKSI sulla on lapselle liian isot talvikengät?

Kun villasukka ja sukka ei mahdu! iik oliko paha virhe

Tuntuu vaan hassulta, kun mulla on ollut aina ns. oikeankokoinen kenkä lapsille, eikä oo tarvinnut villasukkaa. Tosin ovat ns. lämminverisiä. Viking Goretexit käytössä.

Yhteistyössä