auttakees visioimaan.. millanen keittiö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
oon nyt aamupäivän tehnyt suunnitelmia ja olis pari mistä valita..
nyt vaan pitäis päättää että miten se loppukeittiö menis.. :snotty:

keittiö on pieni (leveys: 239cm ja pituus 278cm)

keittiö 1:

eli kaapit olis mustat, mutta mitä tuohon välitilaan ja seiniin väriksi.. :snotty:
ja näyttääkö toimivalta suunnitelmalta?
hintaa tulis kaikkinensa 2472,25? siin on mukana tiskiallas,hana ja liesituuletin sekä työtasot

keittiö 2:

tässä kapit ovat valkoisia, pois lukien meillä jo ennestään olevat 2 kaappia jotka jäisivät myös uuteen keittiöön.. hintaa tulis valkoisena näille kaapeille.. 1957,33?
ja sama mustana 1923? (mustassa vaihtarissa on avohyllyn ja 40cm kaapin tilalla 60cm kaappi)
kummassakan ei ole hinnassa mukana tiskiallasta eikä hanaa..

Mä integroisin mahdollisimman paljon noita kodinkoneita. En ottais mustia kaappeja, ainakaan kovin kiiltäviä. Tummanharmaa vois olla hyvä. Välitilan ja seinät vetäisin sitten kirkkailla väreillä, oranssia, limeä, keltaista tms., tai vaikka useampaakin väriä. Lattiaan isoja harmaita laattoja ja tasot harmaata kiveä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä integroisin mahdollisimman paljon noita kodinkoneita. En ottais mustia kaappeja, ainakaan kovin kiiltäviä. Tummanharmaa vois olla hyvä. Välitilan ja seinät vetäisin sitten kirkkailla väreillä, oranssia, limeä, keltaista tms., tai vaikka useampaakin väriä. Lattiaan isoja harmaita laattoja ja tasot harmaata kiveä.

meillä entuudestaan astianpesukone,jääkaappi, hella jotka suht uusia ja niit ei nyt vaihdeta.. eli muutoin olisin kyllä halunnut kalusteisiin asennettavat kodinkoneet...
kaapit ei ole kiiltäviä..
nää suunnitelmat on ikeasta, mutta tottakait kysellään tarjouksia muistakin firmoista.. mutta about tuolla lailla noi kaapit menis kuitenkin.. ja värivaihtareina kaappeihin on musta, valkoinen tai harmaa.. punainen olis kiva mutta se ei sovi muuhun sisustukseen..

onko liian tummaa jos kaapit on mustat ja välitilan laattaa tumman harmaa, samaten lattia olis harmaata laattaa.. seinät olis sitten vaikka vähän vaaleammalla harmaalla tai tuolla samalla vispipuuron värillä kuin ruokailutilassa..?

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
onko liian tummaa jos kaapit on mustat ja välitilan laattaa tumman harmaa, samaten lattia olis harmaata laattaa.. seinät olis sitten vaikka vähän vaaleammalla harmaalla tai tuolla samalla vispipuuron värillä kuin ruokailutilassa..?

kuulostaa hyvältä, kunhan unohdat tuon vispipuuronvärin :x :D
sitten saat kivasti väriä esim.pöytäkiinalla, kukilla ,keittiöliinoilla ja muilla pikkujutuilla sisustaen :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

kuulostaa hyvältä, kunhan unohdat tuon vispipuuronvärin :x :D
sitten saat kivasti väriä esim.pöytäkiinalla, kukilla ,keittiöliinoilla ja muilla pikkujutuilla sisustaen :)

mie oon vähän huono noita kukkia laittelemaan tai pöytäliinoja :D
mutta ehkäpä kunnon valaistus auttaa sitten tuohon "synkkyyteen" :)
toi vispipuuron väri on oikeasti tosi nätti, meillä on siis ruokailutila/olohuoneen seinistä 2 maalattu sillä.. muut seinät on sitten harmaata..

Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
meillä on mustat kaapit ja sit seinät ja laatat on limenvihreet :) mä tykkään ihan sikana,mut susta en tiedä =) haluatko että laitan kuvan???

laita vain jos viitsit, olisi kiva nähdä että miltä musta keittiö näyttää "luonnossa" :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6355191.jpg

tossa kuvassa vielä hiukan kesken,puuttuu esim.tosta roskislaatikon päältä tuo lista,ja noi pyyhkeet ei tuohon kuulu.mut hiukan näät tossa seinää ja laattaa :)

ja mä varmaan tekisin 1 vaihtoehdon ja ihan varmasti mustana=)

tossa kuvassa vielä hiukan kesken,puuttuu esim.tosta roskislaatikon päältä tuo lista,ja noi pyyhkeet ei tuohon kuulu.mut hiukan näät tossa seinää ja laattaa :)

teillä taita olla kiiltävät noi kaapit?
kiva keittiö :)
ihanan pirteä toi vihreä, meille se ei tosin sovi kun mikään muu täällä ei ole pirteää, ei edes asukkaat :D :ashamed:
mutta kuvaa kun katselin ja kuvittelin laatat harmaiksi niin ei se kyllä taida olla liian synkkä :)
kiitos kun viitsit laittaa kuvan :)

Käytettekö todellakin lieden yläpuolella olevaa ns. maustehyllyä? Jos sen tilalla olisi pelkkä (kevyt) liesituuletin, niin keventäis vaikutelmaa todella paljon, vaikka värinä musta.

Miettisin myös toimivuutta! Alakaappeihin VAIN laatikoita, ei kaappeja ollenkaan. Yläkaappien ylimmät hyllyt jää helposti tavaroille, joita ei edes ikinä käytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Käytettekö todellakin lieden yläpuolella olevaa ns. maustehyllyä? Jos sen tilalla olisi pelkkä (kevyt) liesituuletin, niin keventäis vaikutelmaa todella paljon, vaikka värinä musta.

Miettisin myös toimivuutta! Alakaappeihin VAIN laatikoita, ei kaappeja ollenkaan. Yläkaappien ylimmät hyllyt jää helposti tavaroille, joita ei edes ikinä käytetä.

toi liesituuletin juttu on ihan totta, tosin meillä kyllä on maustehylly ahkerassa käytössä :D
lähinnä siinä tulee ongelmaksi se että liesituulettimeen on yhdistetty tuo koneellinen ilmanvaihto, eli sitä säädetään siitä.. en tiedä onko noita liesituulettimia millasilla säätimillä ja ominaisuuksilla varustettuna.. haluisin kyllä teräksestä ja lasista tehdyn liesituulettimen :)
alakaapeissa on pelkkiä laatikoita, eli tuossa ekassa suunnitelmassa on jääkaapinvieressä sellainen korkea ulosvedettävä kaappi missä on ulosvedettävät hyllyt sisällä (olipas vaikeasti selitetty :ashamed: )
ja hellan vieressä ulosvedettävä kaappi jossa metälli ritilähyllyt (kattilakaappi)

saako kysyä, että miksi teillä nuo välitilan laatat jatkuu tolleen hassusti? :ashamed: siis kun minusta niiden laattojen ei tarvi jatkua tuonne kuvasta vasemmalle puolelle olevalle seinälle ollenkaan, saatika sitten tolleen hassunverran, eli ne ei lopu symmetrisesti kaappeihin eikä pöytätasoon mutta ei sitten mene ihan seinäänkään asti...

nykyinen keittiö on siis valkoinen ja epäkäytännöllinen, laatikostoja on vain 1 ja siinä 4 laatikkoa (alimmassa on laatikonreunat 10cm vaikak itse laatikon etulevy on 30cm eli ei siellä pysy mitkään kauhat ym) kaikki alkaapit on todella kaappeja, eli 60cm syvään kaappiin saa tosissaan könytä hakemaan niitä astoita ym. keittiössä kulkutilaa on kaappien välillä 128cm eli ahdasta on.. mikään ei mahdu mihinkään :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja *vieras*:

saako kysyä, että miksi teillä nuo välitilan laatat jatkuu tolleen hassusti? :ashamed: siis kun minusta niiden laattojen ei tarvi jatkua tuonne kuvasta vasemmalle puolelle olevalle seinälle ollenkaan, saatika sitten tolleen hassunverran, eli ne ei lopu symmetrisesti kaappeihin eikä pöytätasoon mutta ei sitten mene ihan seinäänkään asti...

mä en nyt ihan tainnu tajuta mitä tarkoitit :ashamed: mutta,tosta kaappien alta on katkastu kesken laatan,joten tuolla sivulla näyttää kivemmalta kun on kokonainen laatta eikä katkastu keskeltä.ja mä halusin niiden jatkuvan tuonne seinän sivulle eikä vaan olevan tuossa takaseinällä.ja siihen mahtui 2 kokonaista laattaa,ja olis näyttäny myös tyhmältä jos ois tuohon oven karmiin asti laitettu,koska olis myös jouduttu halkasemaan laatta keskeltä.

jaah, ehkä mie nyt sitten päädyn 1 vaihtariin, välitilaan tulee isommat harmaat laatat ja seinät maalataan tolla samalla harmaalla kuin on ruokailutilassa :)
lattiaan koitetaan löytää joku laminaattilevy, kun ei viititä lattialämmitystä asentaa jotta saatais laatat..

Yhteistyössä