Auttakkee mitä tarjota pariskunnalle jotka ovat dietillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o-ou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o-ou

Vieras
Apujah, meille tulee viikonloppuna pariskunta kahville ja ovat dietillä molemmat. Syövät käytännössä tonnikalaa ja raejuustoa. Mitä ihmettä minä taion kahvipöytään?

Riippuu mikä dieetti on kyseessä: jos vhh, tarjoa juustoleipää, jos vähärasvainen, tarjoa esim hedelmäsalaattia ja rahkaa. Lähes kaikissa kahvileivissä on sokeria ja rasvaa.

Jos on tollasella dieetillä niin tuskin syövät mitään muuta. Tarjoa pelkkää kahvia,kun eivät varmaan mitään kuitenkaan syö.. Ihan turhaan alat stressaamaan ihmisillä jotka ei syö.

EIköhän ne hieman yhdellä kahvihetkellä kykene joustamaan siitä tonnikalasta ja raejuustosta? :D ei nyt mitään äly lihottavaa mättöä, mutta koita keksiä jotain melko kevyttä. Ihan perus vaniliajäätelöä (mansikkahillolla) tai jotain kasvis-juttua...? Esim.
Crackereita tuorejuustolla ja vihanneksilla (salaattia, paprikaa ymsyms) ehkä graavilohta tmv?
Vihannesdippiä (vihannessuikaleita ja perus kermaviilidippi)?
tmv

Jos on vaan kahvista kyse, niin ei tarvii sen enemmän miettiä. Kahvia ja just vaikka hedelmäsalaattia. Onneks ei tarvii tehdä ruoka-ruokaa. No sit olisit tehnyt tonnikalaa ja raejuustoa :)

Hyi, kahvia ja hedelmäsalaattia :D (en tykkää yhtään kahvista enkä osaa mieltää tuota erityisen hyväksi yhdistelmäksi...)

Itse laittaisin varmaan tummaa, täysin maidotonta suklaata ja sitten jotain paahtamattomia pähkinöitä, esimerkiksi manteleita, saksanpähkinöitä ja hasselpähkinöitä.

Jos ovat kunnon dieetillä niin tuskin ottavat muuta kuin ehkä sen yhden keksin jos sitäkään eli älä stressaa. :) Voihan siihen laittaa sitä normaalia pullaa,piirakkaa,keksiä jne ja ottavat sitten jos tahtovat.

Eri makuisia riisikakkuja, kevyitä tuorejuustoja, kevyitä leikkeleitä ja vihanneksia. Laita emmeet tarjolle erikseen niin saavat laittaa päällisiä valintansa mukaan.

Juu, rouva soitti minulle ja sanoi, että älä nyt sitten ala leipomaan mitään notta ollaan ukon kanssa tämmösellä dietillä. Mutta siis taidan laittaa paljon kasviksia tarjolle :D En kehtaa ihan pelkkää kahvia antaa :D

laita pikkuporkkanoita, viinirypäleitä kulhoon pöydälle. jos lapsia perheissä niin neki varmana tykkää. sit rahkaa voi tehä ihan niin että rahkaa+marjoja ilman sokeria. varsinki se valion uusin on hyvää noinkin. ite oon niin rahkan makuun tottunu etttä tuo on suorastaan herkkua mut jos ei maistu niin makeutusjauhetta sekaan tai jotain esanssia. :)

Hyi, kahvia ja hedelmäsalaattia :D (en tykkää yhtään kahvista enkä osaa mieltää tuota erityisen hyväksi yhdistelmäksi...)

Kelasin just samaa... ei oikein sovi, kuten ei oikein pelkät kasviksetkaan kahvin kanssa.
Mut osta jotain ruisnappeja/pieniä ruisleipäsiä ja niiden päälle jotain kevyttä leikkelettä, salaattia, kurkkua, paprikaa tms. kasviksia.
Sit makeana herkkuna laita pöytään kaurakeksejä!