Auttavatko vanhempanne teitä taloudellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tessa";26007839]Mä olen myös varakkaasta perheestä, muttei tulisi mieleenkään antaa vanhempieni hoitaa mun perheen vakuutusasioita! Se olis jo vähän liian sekaantuvaa,ja pystyn maksamaan ne itse. Kiinteä omaisuus, kuten metsä, on siirtynyt ihan ennakkoperintönä tai kohtuullisella kauppakirjalla, en ikinä ottaisi vastaan rahaa vaikka tarjoaisivat. Mä olen aikuinen ihminen ja teen oman omaisuuteni (ja hyvin teenkin).[/QUOTE]

No jos sä et halua ottaa vastaan rahaa tai avustusta, niin eihän sun tietenkään tarvi. Miks luulet ettei me tehtäis myös itse omaa omaisuutta? Sitä paitsi mun mielestä on sulaa hulluutta maksaa vaikka asuntolainan korkoja pankille vaan sen takia ettei ota mitään avustuksia vastaan.

Mun vanhemmat haluavat maksaa kaikkien lastenlastensa hoitokuluvakuutukset ja mä oon oikein tyytyväinen siihen. :)

[QUOTE="mona";26007740]Toi vakuutusjuttu on outo. Siis miksi teidän vakuutukset on isäsi vakuutusten kanssa samassa?Jos olette ihan aikuisia ihmisiä?
[/QUOTE]

Ehkä joku on tähän jo vastannutkin, mutta kerronpa oman tilanteeni. Oma vakuutukseni on myös vanhempieni vakuutusten kanssa samassa. Syy on se, että vakuutus on lapsena minulle otettu ja vakuutusyhtiöstäkin suoraan sanoivat, että muuttaa sitä ei kannata, koska yhtä hyvin ehdoin ei enää vakuutuksia saa. Voimassa 90 vuotiaaksi ilman omavastuuta. En edes tiedä, saanko pitää vakuutusta, kun vanhemmista aika jättää, mutta toistaiseksi mennään näin. Muut vakuutukset hoidankin itse.

Itse aiheeseen. Omat vanhempani auttavat minua ostamalla lapsille vaatteita, polkupyöriä jne, ja tarvittaessa antavat rahaa. Avioeron jälkeen on ollut ajoittain tiukkaa niin taloudellisesti kuin henkisesti ja vanhemmista on ollut korvaamaton apu. Äitini aina sanoo, että pyydä, jos tarvitset ettei tarvitse raha-asioista kaiken muun lisäksi kantaa huolta. Onneksi nyt alkaa tilanne tasaantumaan. Toivottavasti voin vastavuoroisesti auttaa vanhempiani kun sen aika on, niin taloudellisesti kuin muunakin apuna.

Yhteistyössä