Avaatteko virpojille (ne joiden omatkin lapset kävivät virpomassa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----------------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----------------

Vieras
Kuulin eilen puistossa kahden tytön keskustelun ja kyllä hämmästyin. Toinen sanoi, että heidän vanhemmat eivät avaa virpojille. Aika harmissaan puhui, ettei yhtään mitään ole ostettu kaappeihin sitä varten. Kuitenkin samaan hengenvetoon puhui, että kiertävät siskonsa kanssa ne ja ne talot. Minusta on jo kerjäämisen makua, jos omat lapset pistetään virpomaan mutta itse ei voida edes muutamalla virpojalle avata ovea. Luulisi silloin ymmärtävän miten tärkeää se lapsille on. On myös hyvien tapojen mukaista opettaa, että itsekin annetaan toisille jotain eikä vain haeta.

No minä nyt en muutenkaan ymmärrä tätä virpomis juttua, että tehdään kymmeniä ksia ja kierretään mahdollisimman monta ovea. Omaa tyttöäni en tulevaisuudessa tule päästämään ainakaan vieraille oville. Eri asia, jos mummot ja muutaman tutun virpoo mutta ei ovelta ovelle kiertelyä. Ja joku raja siihen on vedettävä. Eikä ole enää isojen lasten juttu vaan korkeintaan pikku koululaisten.

Tottakai avaan.

Ja ajattelin avata aina. Silloinkin, kun omat lapset on jo isoja. Jo ennen kun sain omia lapsia ostin aina suklaamunia valmiiksi virpojia varten. Lapsuudenkodista opittua :)

Tottakai avaan oven, jos virpojia tulee. Meidän lapset kävi virpomassa tämän meidän rapun, en kyllä tunne naapureita oikein, mutta en tunne tältä paikkakunnalta oikein ketään muutakaan..

Avaan, vaikka omat lapset ovat vielä liian pieniöä virpomaan, avaan kun lapset ovat "virpomisiässä" ja avaan kun lapset ovat jo aikuisia. Olisin avannut myös silloin, kun lapsia ei vielä ollut, mutta meillä ei käynyt virpojia.

Tietysti avaan. Valitettavasti kukaan ei ole vielä tullut.
Omat eivät enää käy virpomassa, se aika on ohi.

Suurella huvituksella suhtaudun aikuisten (?) ihmisten aloituksiin siitä, miten tänäkin vuonna aioitaan tähän lasten perinteiseen roolileikkiin suhtautua. :D
Tästä aikuisten pelleilystä on tullut osa virpomisperinnettä. Ovikello irti, verhot kiinni, lappu luukulle, hengitämätä, mur murrr! :D :D

Toki avaisin, josko tänne korpeen joku eksyisi :D Eipä ole koskaan eksynyt. Ite on sit käyty virpomassa sukulaisia ja tuttuja ihan autolla, kun nuo etäisyydet täällä maalla on "jotain ihan muuta".

Ilman muuta avaan. Tänään kävi aivan ihanat virpojat: kaksi pientä sisarusta, ja tosi hyvin laitettuna =). Ikää ehkä 3-5 vuotta. Lauloivat aluksi ihanan laulun (en ole koskaan sitä aiemmin kuullut), jossa toivottivat mm. hyvää terveyttä, ja sen jälkeen tuttu virpomisloru =).

Niin ja ap:lle vielä, että minusta on oikein mukavaa, kun ihan vieraatkin lapset käyvät meillä virpomassa. Kun omani ovat jo aikuisia, muttei vielä ole lapsenlapsia, niin mulle kelpaavat kyllä tuntemattomatkin virpojat :)

avaisin, jos joku kävis. Ei oo vielä käyny ja nyt lähetään anopille, että omat lapset saa virpoa kans jonkun, ovat nii pieniä viel. 2 ja 4v niin en niitä vieraiden oville vie. Harmittaa, kun meil ei koskaa käy virpojia! Ens vuonna koristelen koko etupihan jollai oksilla, jos joku sit tulis meillekin ..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25991948:
Sama juttu :) Myös mun yli 80-vuotiaat vanhempani ovat varautuneet virpojiin, vaikkei heillä itsellään ole enää edes alaikäisiä lapsenlapsia.
Mun vanhemmat ostaa joka vuosi myös suklaamunia tms virpojien varalta. Sitä, käykö kukaan, ei etukäteen tiedä - yleensä ei käy, ellei sitten naapurin lapsenlapset tms tai mökkinaapurin lapset jos mökillä ovat, ja toki meidän lapset (tänä vuonna virpoivat isovanhempansa jo eilen) - mutta tulee ne suklaat hyötykäyttöön muutenkin :)

Pikku tyttömme ujosteli ensin, sitten rohkaistui käymään meidän naapurit, kukaan ei avannut ja viimeisessä ovessa ukko aukaisi oven ja tokaisi ettei ota virpojia. Toki tiedän ettei kaikki tykkää (on todellakin huomattu tälläkin palstalla!) mutta kyllä musta tuntui tosi pahalta kun näin miten paha mieli lapselle tuli eikä sitten halunnut enää käydä missään. Ja itse avaan totta kai mutta ei ole käynyt kuin omat lapset, ei muinakaan vuosina :/

[QUOTE="vieras";25992047]Pikku tyttömme ujosteli ensin, sitten rohkaistui käymään meidän naapurit, kukaan ei avannut ja viimeisessä ovessa ukko aukaisi oven ja tokaisi ettei ota virpojia. Toki tiedän ettei kaikki tykkää (on todellakin huomattu tälläkin palstalla!) mutta kyllä musta tuntui tosi pahalta kun näin miten paha mieli lapselle tuli eikä sitten halunnut enää käydä missään. Ja itse avaan totta kai mutta ei ole käynyt kuin omat lapset, ei muinakaan vuosina :/[/QUOTE]
Meillä kävi tänään vain 2 virpojaa. Mulla oli yhtenä palmusunnuntaina pihassa kyltti "Saa virpoa" ja silloin virpojia kävi paljon enemmän kuin muina kertoina. Taidan laittaa ensi vuonna taas kyltin pihaan.

No tottakai! =) Onneksi täällä maalla on hieman eri meininki, eikä tällasesta hauskanpidosta jakseta vettää hernettä nekkuun samalla tavalla, kuin nämä heikkohermoiset kaupunkilaiset, jotka vissiin kostavat omia antipatioita viattomille lapsille. :D Tosin täällä kierrellään enimmäkseen tutuilla ja sukulaisilla, joten tylyjä vastaanottoja harvemmin on. Itsekin olen muksuna kierrellyt pitkin sen hetkistä asuinaluettani serkkujen ja tuttujen kanssa monina pääsiäisinä ja nuutteina, enkä muista koskaan saaneemme noin tylyä kohtelua, kuin mitä osa täällä kirjoittaa. Halloweenia siihen maailman aikaan suomessa ei oikesstaan vielä vietetty, että se on jäänyt mun lapsuuden "kierroksista" pois. Ja silloin esim. nuutittamassa kävi tosi paljon vielä aikuisiakin. :D

Jos lapseni kävisivät virpomassa, niin avaisin oven muillekkin. Muutoin en avaa. Tosin, jos lapset kaverit on ovella, niin silloin avaan. Olisi lapselle aika noloa muuten.

Yhteistyössä