Minulle oli aikoinaan tärkeää mennä naimisiin, ja näin teinkin lapsi syntyti aviolittoon, mutta elämä ei aina mene käsikirjoituksen mukaan, ja pitkällisen uuvuttavan liiton, jossa ongelmia oli enemmän kuin laki määrää ( tämä sis huumorilla) tuli ero, mikä oli aluksi pelottava ja rankka, mutta oikeasti helpotus molemmille, lapsikin sopeutui aikanaan uuteen tilanteeseen, näillä eväillä ei avioliitto enää merkitse sitä kuin ennen, nyt olen kyllä toiseenkertaan naimisissa, en ehkä pidä tätä niin arvossaan kuitenkaan, ainakaan samalla lailla kuin nuorempana, no joo toki juridisesti turvallisempaa on olla aviossa, mutta kun emme ole lasta toiveistamme huolimatta saaneet ja ristiäisiä järjestää, joiden yhteydessä oli alunperin tarkoitus pieni ""hiljainen"" vihkiminen suorittaa, päätimme järjestää pienet häät, nimiasian olen henkilökohtaisesti ratkaissut yhdysnimen ottamisella, silloin ei kennekään tarvitse tuntea itseään erinimiseksi, siis lapsen ja nykyisen miehen nimi peräkkäin, ja jos yhteinen lapsi meille joskus mahdollisesti vielä suodaan, hän saa luonnollisestikin isänsä nimen, siis näin meillä... monia tapoja on toimia, ei vain yhtä oikeaa, näin ajattelen...