Avioehto (talo miehelle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällistynyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehesi tekee siis kaikkensa, että ei missän vaiheessa joudu maksamaan penniäkään enempää talosta kuin sinä, että siis sinä ap maksat tulojenne suuruuseroista riippumatta tasan puolet kaikesta.

Sinuna tekisin sitten niin, että menisin itse töihin, ja mies voisi olla sitten hoitovapaalla ja maksella niistä rahoista talolainaaNSA.

Itse en ikimaailmassa suostusi tuollaisiin epäreiluihin järjestelyihin mitä miehesi ehdottaa.

Joo, tää on ihan TÄYDELLISEN NAURETTAVAA PASKAA!!! Totta kai lainan voi ja PITÄÄ ottaa molempien nimiin, jos yhdessä talossa asutte. Sillä ei ole hevon persiin väliä kuka on töissä tai ei ole, kunhan maksatte lainan sovitusti. Mistä hitosta tämä naurettava juttu on tullut, mieskö sulle niin valehteli??!! Voi naiset, älkää olko NÄIN HUIPUTETTAVIA!

oiskohan tässä tarkoitettu sitä, että verotuksessa korot kannattaa laittaa isompituloisen veroilmoitukseen ja käyttää siten hyväksi? se voi tehdä kyllä vaikka laina ja talo olis 50-50 omistuksessa.

sellasta piti vielä sanoa, että oma mieheni totesi aikoinaan talolainaa ottaessamme, että jos minä en olisi hänelle montraa lasta tehnyt, olisin töissä ja tienaisin. pienet tuloni ovat siis myös hänen ansiotaan...

Meniskö tällainen asettelu perille: jos mies ostaisi talon yksin, hän maksaisi lainan lisäksi myös muut juoksevat kulut. Ja talo olisi silloin yksin hänen. Nyt hän ostaa yksin talon mutta sinä maksat juoksevat kulut. Osallistut silloin siis myös talonhankinta kustannuksiin joten olet oikeutettu myös taloon.

Ja aika hassua, että mies tavallaan rankaisee ap:tä siitä, että heillä on yhteisiä lapsia. Lasten takiahan ap on nyt poissa työelämästä eikä pysty maksamaan asuntolainaa. Mies meinaa omia itselleen kaiken, mitä joutuu kustantamaan, kun vaimo on hoitamassa kotona hänen lapsiaan. Melko epäreilua minusta.

Entäs jos mies maksaa asuntolainaa kokonaan yksin ja tekee vielä ylimääräisiä lyhennyksiä vuosittain (hyvät tulot). Ja tämän lisäksi maksaa kaikista juoksevista kuluista (sähkölaskut ruoka, vastike jne..) puolet, koska olen itse erittäin pienituloinen. Asunto & laina molempien nimissä 50/50. Avioehto on, joka takaa, että kumpikin saa sen mitä omistaa. Kuuluuko miehen maksaa minulle erotilanteessa puolet talon hinnasta vaikka olisi yksin maksanut jo lähes kaiken (90% lainoista maksettu miehen toimesta).

tehkää näin.. mies maksaa lainaa yksin ja puolet elämisen kuluista.. talo on hänen, mies myös maksaa remontit ja huollot.. voitte päättää keskenään jonkun pienen vuokran mitä siä maksat asumisestasi hänelle.

sinä taas vastaavasti voit ostaa omalla säästyvällä rahallasi vaikka sijoitusasunnon kerrostalosta, näin varmistat ettet putoa tyhjän päälle.

tehkää näin.. mies maksaa lainaa yksin ja puolet elämisen kuluista.. talo on hänen, mies myös maksaa remontit ja huollot.. voitte päättää keskenään jonkun pienen vuokran mitä siä maksat asumisestasi hänelle.

sinä taas vastaavasti voit ostaa omalla säästyvällä rahallasi vaikka sijoitusasunnon kerrostalosta, näin varmistat ettet putoa tyhjän päälle.

EpätietoinenN:
Hän maksaa jo nyt kaikki remontit. Itselläni on niin pienet tulot, että kaikki menee mikä tulee (ruokaan, vaatteisiin, lapseen enkä tuhlaa). Olen opiskelija, joten ehdin tekemään vain vähän työtä. Tietenkin tämä on tilapäistä. Mutta mietin vain miten menisi lain mukaan jos nyt tulisi ero! Joutuisiko mies maksamaan jo 90%:sti maksamastaan asunnosta minulle puolet. Vai pystyisikö osoittamaan esimerkiksi tiliotteilla kuka lainamaksut on suorittanut ja näin saamaan asunnon käytännössä kokonaan?

Hieman vanha ketju. Vaimo ollut lasten kanssa viimeiset 7 vuotta kotona ja vielä pitkittää. Tuossa välillä kävi opiskelemassa, maksoi 1500€ kurssi jonka minä maksoin. Tarkoitus jäädä vielä kotiin lasten kanssa ja tahtoisi vielä lisää lapsia, minä en. Passittaisin töihin. Olen tätä perhettä nyt elättänyt tuon 7-8 vuotta, maksanut kaikki laskut. Nyt tarkoitus ostaa omakotitalo ja tahtoisin tähän jonkun ehdon, 70/30 jako kävisi. Ainakin mitä nähnyt muailmaa niin monella akalla sekoaa pää... Ensin patistetaan ukko tekemään töitä saatana 16h päivässä ja sitten kun kaikki on hommattu niin valitetaan ettei ole kotona no mite vit voi olla kotona ku jonkun ne asiat on maksettava!!! sitten etsitään joku kreikkalainen vittuviiksi jostain ja viedään puoliomaisuutta exältä. Eikö tää oo tämä perus suomalainen käytäntö nykyään? Lapsia itse tässä tahtoisin suojella, heidän perintöä! Kuten varmaan moni muukin isä.

Yhteistyössä