Avioero ja mies ei kommunikoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta ex-vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta ex-vaimo

Vieras
Ero siis tulossa, mä yritän käytännön asioita selvittää (ositus, elatus, asuntoasiat) ihan asiallisesti.

Mies vastaa puhelimeen vihaisena, ei kertaakaan ole itse ottanut yhteyttä näissä merkeissä. Miten se meinas että käytännönasiat hoidetaan jos se ei suostu puhumaan niitä selväksi? Mä joudun itse hoitamaan kaiken, teen sille ehdotukset joihin se suostuu kyllä. Mut eikös tän pitäisi olla yhteistoimintaa, lapsi kun on yhteinen?

Ja mä en siis halua erota, mies haluaa. Mut mä se joudun pankin yms. muiden instanssien kanssa asioimaan, mies ei ole tehnyt (tai ainakaan ei ole kertonut tehneensä) mitään muuta kuin arvioittanut talon.

Onko tää muillakin yhtä vaikeaa? Onko kommunikointi helpottunut jossain vaiheessa?

En kommunikoisi miehen kanssa. Tekisin ehdotuksen lastenvalvojalla ja lastenvalvoja kutsuu sitten miehen tekemään vastaehdotuksen tai jos hyväksyy, niin allekirjoittamaan sopparin. Jos ei kelpaa niin sitten oikeusteitse. Exä oli incommunicado ja oikeusaputoimisto hoiti kaiken puolestani, niin miehen hommaamisen pois kämpästä, lapsen huoltajuusasiat, avioeron, elarit, ihan kaikki.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Ei ole helpottanut. Onneksi sentään lapset jo niin isoja ettei pahemmin tarvitsekaan enää kommunikoida. Mut kyl se otti aivoon silloin alussa, varsinkin kun hän se lähti toisen matkaan, en mä ollu tehny hälle mitään. Kaikki asiat piti hoitaa virallisia teitä, puhelimeen ex ei koskaan vastannut et ois voinu jotain puhua.
Kyllä sit jotkut ihmiset on vaikeita..

Mä haluan säilyä väleissä, en riidellä. Ihan lapsenkin takia.

Siihen että ulkopuoliset ratkaisisi asiat meidän puolesta en halua ryhtyä, pystytään siihen kyllä itsekin. Kaikki ollaan saatu sovittua tähän mennessä, jos minä vaan olen ratkaisua esittänyt.

Tuntuu vaan oudolta että jos itse haluaa erota, ei tee mitään suunnitelmia tai mieti kuinka asiat hoidetaan. Tai jos miettiikin niin ei puhu ja suunnittele mun kanssa. Eilenkin kysyin elatusmaksuista tekstarilla, laittoi vaan että sovitaan tilanteen mukaan..ja siis minun niitä pitäisi hänelle maksaa, ei toisinpäin.

Outoa toimintaa.

Kuullostaa että sille on jäänyt jotain hampaankoloon.. Mikä oli eron syy? Pettäminen??

Toisaalta jos hän haluaa eron ja ei suostu mitään tekemään niin sitten niinkuin astrolabe ehdotteli, turha sitä on pitkitellä toisen ilmiselvästi vihamielisyyden vuoksi.

Eron syy on iso riita, jota ei saatu selvitettyä. Tai mä yritin, mieheltä loppui motivaatio.

Ja tosiaan, kaikki käytännönasiat on nyt selvitetty melkein. Ei me mitään sopimuksia tarvita, lapsen tapaaminen, talon myynti ja elatus hoidetaan kyllä ihmismäisesti eikä käydä toisen kanssa tappelemaan. Siitä ei ole pelkoa.

Ihmettelen vaa tuota asennetta, tai oikeastaan aloitteellisuuden puutetta. Jos erota tahtoo niin pitäisi itsekin asialle jotain tehdä

etä äiti kun maksat elatusmaksuja. Ja näin eronneena ja meillä siis hyvät välit exän kanssa alun hankaluuksien jälkeen. Suosittelen todellakin virallisia sopimuksia koska muuten lähillä ei ole velvoitetta antaa lasta tai voi yksin päättää koska, miten ja milloin

Mulla on samanlainen kokemus, josta varmaan sulle ei ole apua mutta kirjoitanpa kuitenkin.

Mies halusi eron. Ei ole missään yhteydessä, vaikka edelleen tavarat on jakamatta, tilit on yhteiset, autot on yhteiset... Ei halua olla missään yhteydessä muhun vaan keskittyä uuteen elämäänsä. Mulle sopii ihan hyvin, mutta haluan ne rahat mitkä mulle kuuluu, omat tavarani ja oman autoni omiin nimiini. Mutta ei...

[QUOTE="vieras";28004706]etä äiti kun maksat elatusmaksuja. Ja näin eronneena ja meillä siis hyvät välit exän kanssa alun hankaluuksien jälkeen. Suosittelen todellakin virallisia sopimuksia koska muuten lähillä ei ole velvoitetta antaa lasta tai voi yksin päättää koska, miten ja milloin[/QUOTE]

Lapsen paras on kummankin päämäärä, siitä ei tule riitaa. Suulliset sopimukset riittää, ihan kuin tämän elatusmaksun kanssakin.

Enkä ole naiivi tai hölmö, tunnen mieheni hyvin. Lapsen paras on ykkönen.

Kyllä se mies vaan yrittää päästä helpolla, sinä maksat kaiken ja hänelle kuuluu puolet omaisuudesta. Jos erosta ei ole kauaa niin ehkä mies pitää takaporttia auki kun ei ole varma. Olen vaan kuullut et yleensä kun mies lähtee niin takaisin ei enää tuu. Ala elää omaa elämääsi ja laita asiat kuntoon muutenhan sä oot ihan ressukka

Lapsen paras on kummankin päämäärä, siitä ei tule riitaa. Suulliset sopimukset riittää, ihan kuin tämän elatusmaksun kanssakin.

Enkä ole naiivi tai hölmö, tunnen mieheni hyvin. Lapsen paras on ykkönen.

että haluaa itse eron mutta ei ehkä kuitenkaan lähi isäksi? katkera kun saa kaiken paskan lapselta tai lapsilta? Riippuu tietty lapsen iästä mutta kyllä se on rankkaa katsoa kun lapsi suree hajonnutta perhettä. Voisiko vaan olla katkera?

[QUOTE="vieras";28004741]että haluaa itse eron mutta ei ehkä kuitenkaan lähi isäksi? katkera kun saa kaiken paskan lapselta tai lapsilta? Riippuu tietty lapsen iästä mutta kyllä se on rankkaa katsoa kun lapsi suree hajonnutta perhettä. Voisiko vaan olla katkera?[/QUOTE]

Ei tämänkään kanssa ole ongelmaa, viihtyy hyvin lapsen kanssa. Yhteishuoltajuus tulee, lapsi asuu aluksi hänen luonaan ja sitten tasapuolisesti kummankin. Ei näissä ole mitään ongelmaa.

Kaikki nää on kuitenkin mun ehdotuksia, joihin on suostunut ilman mukisemista. Omaisuudenjako, talokaupat ja osituskin on mennyt mun ehdotuksen mukaan, ilman vastalauseita. Tässäkään ei ole ongelmia.

Ihmettelin vain miksi hän ei ole se aktiivisempi osapuoli, kun itse eron haluaa. Se pointti tässä oli..

Haluaako se mies varmasti ihan oikeasti erota? Ettei ole mikään suutuspäissä sanottu juttu, jota ei enää kehtaa ottaa takaisin? Reagoi ainoastaan kiukuttelemalla ja sillä, ettei tee eroasioiden eteen mitään. Vai tuliko teidän välillenne todella niin iso juopa siitä isosta riidasta, että mies on noin katkera ja vihainen sinulle?

a.) ei halua olla sinun kanssa tekemisissä ja tarvii omaa aikaa
b.) Ei halua olla sinun kanssa tekemisissä koska tietää ettet halua eroa ja hänellä on uusi ja ei halua loukata sinua ja pimittää asian niin kauan kuin voi
c.) ei halua jostain syystä enää olla sinun kanssa missään tekemisissä ja näin jäädyttää välit

Mä olen itkenyt ja anonut. Ei halua palata yhteen.

Terveys mennyt multa, tänään en päässyt edes töihin. Pakko mennä vaan eteenpäin ja yrittää säilyttää lapsella mahdollisimman tasapainoinen elämä, se tarkoittaa sitä että eroa ei voi pitkittää. Mies saa eron ilman riitoja, lapsi saa toistensa kanssa toimeentulevat vanhemmat.

Mies ei kestä kun sä oot ruikuttanut sen perään. Ainoa mitä voit tehdä on nostaa häntä pystyyn ja näyttää et alat elään elämääsi eteenpäin. Vain tällä tavoin mies voi kunnioittaa sinua ja välit voi korjautua ystävyydeksi. Muuten teidät välit jää tähän mitä se nyt on. Hyväksy ero ja ala satsaan itseesi. Tee elämästäsi sellaiainen kuin haluat niin tilanne helpottaa tosennäköisesti.

Enkö mä osaa kirjoittaa selvästi vai mikä on ongelma?

Mä olen eron hyväksynyt ja sita asiallisesti yrittänyt hoitaa eteenpäin. Riidan jälkeen itkin ja pyytelin anteeksi, nyt olen puhunut kauniisti ja selkeästi, ilman tunteita.

Ok. Mun mielestäni on hienoa, että sä kaikesta huolimatta olet jaksanut viedä eroprosessia käytännön tasolla eteenpäin, vaikka aloite eroon on tullut mieheltä, eikä hän käytännön juttuja juuri hoitele. Mä luulen, että tulee vielä päivä, jona miehesi osaa arvostaa tätä tekoasi. Tsemppiä sulle, kyllä se siitä! :hug:

Kiitti :)

Ei paljon arvostus myöhemmässä vaiheessa lämmitä, nyt on niin kauhea olo ettei mitään järkeä..ajatus ei kulje, osituksen tekeminen tässä sumussa on aika hankalaa kun ei edes miehen auton merkkiä muista.

Yhteistyössä