Avioero, lapset ja jatkuvia riitoja anopin kanssa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Apua... En haluaisi katkaista anopin kanssa väliä lasten takia, mutta tämä mene jo oväriksi!!!

Ollaan haettu avioeron miehen kanssa pari kuukautta sitten. Ennen sitä meillä anopin kanssa on ollut pieniä riitoja. Arvasin alussa että anoppi syyttäisi minua avioerosta. Nyt asia pahenee koko ajan.

Olen käynyt tyttäreni kanssa noin pari kolme kertaa viikossa uimahallissa. En joka viikko mutta kuitenkin. Viikko sitten anoppi ilmoitti että haluaisi viedä tytön uimaan. Suostuin.. Eilen se ottii hepulin kun kuuli että kävin jo täällä viikolla kerran tytön kanssa uimassa. Se tuli käymään meillä eilen ja sanoi tytölle ettei voi viedä häntä uimaan. Kuulema mun ei olisi pitänyt käydä tytön kanssa uimassa täällä viikolla. Tyttö pettyi. Tietysti soitin ex-lle ja kerroin tästä tapauksesta, hän ihmitteli mikä toi käytös sen äidiltä oikein oli.

Pitikö mun tosiaankin istua ja odottaa kun anoppi soittaa ja vie tyttöä uimaan? Tyttö itse halusi lähteä mun kanssa uimaan. Miksi sanoisin ettei käy? Mitä väliä käykö tyttö uimassa sekä minun että anopin kanssa vai vain jonkun meistä kanssa?

Tietusti jokaisessa avioerossa on riitoja. Mutta ei vain minusta mutta myös ex:lta tuntuu että sen äiti yrittää löytää jokaisesta asiasta riidan aihetta. Omalle äidille sanoin jo eron alussa etä se pitäisi nokansa kaukana meidän asioista. Ja hän pitää. Vaikka ei tykkä meidän päätökseistä.

Onpa erikoista anopilta.

Miten ehdit käydä noin monta kertaa yhden lapsen kanssa uimahallissa? KUka vahtii muita lapsia sen aikaa?

Me olemme avioliitossa, mutta omaa aikaa lapsille ei ole koskaan, olen aina molempien kanssa, ja siitäkin ajasta suurin osa menee kotitöihin ja ruoanlaittooon, jota riittää. VArsinkin pyykkivuoret, jatkuvat sellaiset, joka päivä koneessa pyykkiä ja narulle ripustettavaa...

Alan kai olla jo vanha ja väsynyt, kun tuntuu, että kohta olen itse mummo, enkä ole ehtinyt elämässä kuin tehdä kotitöitä. Ehtisi edes joskus olla lasten kanssa. Ja meillä todellakaan ei koti ole tiptop, että olisi edes mistä karsia, siis kotitöistä, kaaos on jatkuva.

Jos joskus saisi lapset hoitoon, edes kerran vuodessa, voisi siivota kunnolla kotona. Tai silloin olisi kyllä kiva sitä parisuhdettakin hoitaa, joka on myös ihan ruosteessa...

Kai anoppisi voi viettää aikaa lapsen kanssa muutenkin kuin viedä uimaan? Esim. metsä/eväsretkelle tai ulos syömään tai vain kävelylle pariksi tunniksi?
Ei taida olla varsinainen ongelma uimaan vienti?
Anoppi ja lapsi ei ole eroamassa vaan sinä .
Toivottavasti lapsi voi viettää aikaa isovanempien seurassa erostanne huolimatta. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 13:02 Heippa kirjoitti:
Kai anoppisi voi viettää aikaa lapsen kanssa muutenkin kuin viedä uimaan? Esim. metsä/eväsretkelle tai ulos syömään tai vain kävelylle pariksi tunniksi?
Ei taida olla varsinainen ongelma uimaan vienti?
Anoppi ja lapsi ei ole eroamassa vaan sinä .
Toivottavasti lapsi voi viettää aikaa isovanempien seurassa erostanne huolimatta. :)

Lapsen huoltajat päättävät lapsen asioista. Isovanhemmilla ei ole lakisääteisiä oikeuksia määrätä lastenlastensa asioista. Ja isovanhemmat eivät päätä, koska lapset käyvät uimassa, kylässä jne. Saati, he että hakisivat lapsen mukaansa johonkin tuosta vaan.

Kuulostaa siltä, että anoppi haluaa määrätä, koska HÄN haluaa tavata lapsenlasta, kysymättä ensin lapsen äidiltä sopiiko tapaaminen. Äiti päättää, saako mummo hakea lasta uimaan ja mummo tekee niinkuin äiti käskee. Äitihän on lapsen huoltaja eikä mummo.

[

Lapsen huoltajat päättävät lapsen asioista. Isovanhemmilla ei ole lakisääteisiä oikeuksia määrätä lastenlastensa asioista. Ja isovanhemmat eivät päätä, koska lapset käyvät uimassa, kylässä jne. Saati, he että hakisivat lapsen mukaansa johonkin tuosta vaan.

Kuulostaa siltä, että anoppi haluaa määrätä, koska HÄN haluaa tavata lapsenlasta, kysymättä ensin lapsen äidiltä sopiiko tapaaminen. Äiti päättää, saako mummo hakea lasta uimaan ja mummo tekee niinkuin äiti käskee. Äitihän on lapsen huoltaja eikä mummo.
[/quote]

Ei ka kyse olekkaan mummon päättämisestä, eikö asioista sovita vanhempien kanssa, ei sitä joka asiaa kannata lakipykälöiden perusteella tehdä, ainakaan normaalissa ulkoilu asisoissa jos asiat ei todennäköisesti oon ihan täydellisellä riita asteella.

Kai teillä laki sanoo koska teille tullaan kylään, vierailta ei kysytä sopiiko heille.

Olettaisin että kyseessä on suht normaalit aikuiset jotka voivat sopia keskenään ja kai sitä lapseltakin on syytä kysyä haluaako mennä äidin vai mummon kanssa uimaan. Äidin kanssa pääsee aina , mut mummo ei oo ikuiseti saatavilla. :headwall:

Tyttö nimen omaan halusi itse lähteä kanssani uimaan vaikka tiesi että hän menee myös mummonkin kanssa joku päivä. Mun puolesta lapset voivat viettää aikaa mummon ja vaarin kanssa. Mutta ei tarvitse heidän suuttua jos lapset haluavat tehdä jotakin munkin kanssa.

Pääsen usein uimaan lasten kanssa, koska jos miehellä on vapaata niin hän katso muita lapsia. Vaikka ollaan eroamassa ei se tarkoita että täytyy olla riitoissa koko ajan.

No jokuhan tuossa nyt mättää ja pahasti. En tosiaan ymmärrä, miksi lasta ei olisi voinut viedä useampana päivänä uimaan... taatusti olisi nauttinut, vaikka olikin jo kerran sillä viikolla käynyt. Omituinen anoppi!

Avioeron alusta anoppi yritti puuttua meidän asioihin. Ollaan yritetty erota mahdollisimman rauhallisesti. Anoppi on yrittänyt saada yksihuoltajuuden ex:lle. Vaikka ex:n kanssa sovittiin että olen minä yh. Anoppi ei vaan minun kanssa vaan myös ex:n kanssa on riidellyt avioerosta lähtien.

Kerran anoppi vaan sanoin minulle, että löytää jonkun syyn todeta minua kelvottomaksi äidiksi. Nyt hän takertuu joka ikisen pieneen asiaan....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 08:50 Vieras kirjoitti:
Avioeron alusta anoppi yritti puuttua meidän asioihin. Ollaan yritetty erota mahdollisimman rauhallisesti. Anoppi on yrittänyt saada yksihuoltajuuden ex:lle. Vaikka ex:n kanssa sovittiin että olen minä yh. Anoppi ei vaan minun kanssa vaan myös ex:n kanssa on riidellyt avioerosta lähtien.

Kerran anoppi vaan sanoin minulle, että löytää jonkun syyn todeta minua kelvottomaksi äidiksi. Nyt hän takertuu joka ikisen pieneen asiaan....

Voi jessus! Omasta mielestään varmaan toimii lapsen parhaaksi (vai itsensä??), mutta ei tuossa kyllä paljon lasta ajatella, jos ei ymmärrä, miten tärkeä äiti lapselle on.

Tulin puoli tuntia sitten kotiin. Anoppi odottii talon edessä. Hän sanoi, että kun kerran hän osti lapseille pyörät niin hän määrää missä lapset saavat ajaa pyörällä. Soitin ex:lle ja kysyin tiesikö hän tästä mitään. Tuli kielteinen vastaus. Vähän aikaa sitten anoppi soittii ja syytti minua siitä että riiteli poikansa kanssa pyöreistä. Ex ei suostunut ottamaan pyöriä omaan varastoon. Enkä minä ota niitä tänne.

Anteeksi vaan, mutta tämä oli viimeinen pisara. Sovittiin ex:n kanssa ettei anopilla ole mitään asiaa tänne enää. Saa tavata lapsenlapsia kun ovat ex:lla.

V..tuttaa kun pistetään kaikki minun piikkiin vaikka en tehnyt mitään väärin.

Yhteistyössä