K
Kohta yh
Vieras
Hei. Osaisiko täällä kukaan neuvoa, miten pitäisi toimia eron lähestyessä. Menemättä sen enempää yksityiskohtiin, nyt näyttää vahvasti siltä, että reilu 10-vuotias liittomme ja 22 vuoden yhteiselo on ajautunut tiensä päähän. Minun pitäisi kai yhteisestä kodista lähteä, koska olen opintovapaan vuoksi pienituloinen eikä minulla ikinä tule olemaan taloomme varaa. Ongelma on se, että minulla ei ole säästöjä tai mitään, millä voisin ostaa asunnon tai edes maksaa takuuvuokraa. Kaikki omaisuuteni on kiinni omakotitalossa (joka tulee nykytilanteessa olemaan hankala myydä) ja sen irtaimistossa. Yhteistä lainaakin on hulluna.
Mihin minä siis voin kolmen lapsen kanssa mennä? Vanhemmat kyllä ottaisivat luokseen, mutta asuvat toisella paikkakunnalla ja lasten koulu on täällä. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Miten olette saaneet itsellenne asunnon? Miehellä on isot tulot eli elatusmaksujen avulla pärjäämme kyllä tulevaisuudessa, mutta miten pärjään siihen asti, että huoltajuus, maksut ja muut on saatu sovittua? Auttaako sosku hyvätuloista perhettä? Lainaa en usko nykytuloillani saavani.
Olisi kiva kuulla kokemuksia vastaavan kokeneille. Omat voimat on niin lopussa, että en ole jaksanut selvittää, mistä apua saa.
Mihin minä siis voin kolmen lapsen kanssa mennä? Vanhemmat kyllä ottaisivat luokseen, mutta asuvat toisella paikkakunnalla ja lasten koulu on täällä. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Miten olette saaneet itsellenne asunnon? Miehellä on isot tulot eli elatusmaksujen avulla pärjäämme kyllä tulevaisuudessa, mutta miten pärjään siihen asti, että huoltajuus, maksut ja muut on saatu sovittua? Auttaako sosku hyvätuloista perhettä? Lainaa en usko nykytuloillani saavani.
Olisi kiva kuulla kokemuksia vastaavan kokeneille. Omat voimat on niin lopussa, että en ole jaksanut selvittää, mistä apua saa.