avioero ..yht.talo-ja laina taloon.Miten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttaakaa minua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttaakaa minua

Vieras
eli ero tulee ja meillä yht.talo ja talolaina.jos talo myydään saadaan varmaan suun .sama mitä talosta maksettiinkin 2 vuotta sitten.
olen muut. lasten kanssa pois ja toiveena pieni omistusasunto .saako lainan jotenkin siirrettyä täsät uudeb as.ostoon ennekuin talo on myyty vai pitääkö muuttaa ensin vuokralle?
Mies ei tästä lähde minnekkään muttei myöskään voi talolainaa itselleen ottaa joten myyntiin tämä menee.
Mihin ihmeeseen minun nyt pitää ottaa yhteyttä ensin?

No ihka ensimmäisenä pitää pistää tuo asunto myyntiin. Siis yhteys kiinteistönvälitystoimistoon, jos ette itse myy.

Lainoja ei siirretä tuosta mihinkään. Nyt vaan vaihtoehtona mennä neuvottelemaan pankin kanssa voiko tuon talon lyhennykset keskeyttää myynnin ajaksi ja onko mahdollisuutta saada uutta lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihka ensimmäisenä pitää pistää tuo asunto myyntiin. Siis yhteys kiinteistönvälitystoimistoon, jos ette itse myy.

Lainoja ei siirretä tuosta mihinkään. Nyt vaan vaihtoehtona mennä neuvottelemaan pankin kanssa voiko tuon talon lyhennykset keskeyttää myynnin ajaksi ja onko mahdollisuutta saada uutta lainaa.

Voisikohan onnistua noin ,että talon lainanmaksu keskeytetään myynnin ajaksi.Onko kokemusta siitä?

Mun vanhemmat eros justiinsa ja äiti sai lainaa puolet siitä, mikä on arvio heidän vielä myymättömän talonsa hinnasta. Eli ainakaan tässä tapauksessa yhteistä kotia ei tarvitse ensin myydä. Mutta tajusin juuri tätä kirjoittaessa, että teillä voi olla eri tilanne, kun lainaa on nykysestä vielä jäljellä.. Vaikea juttu, ei voi varmaksi sanoa juuta eikä jaata.

Yhteistyössä