avioerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
olenkohan ymmärtäny väärin,että kun nyt harkinta-aika päättyy niin maistraatista tulee päätös? Kysyin asiaa sieltä ja vastasivat, että kun päätös tulee niin sitten vielä noin viikon harkinta-aika ja sitten asia lopullinen ja voi hakea tyttönimen muuttamista takaisin..

yritin siis sieltä kysyä,että pitääkö mun hakea tuota lopullista eroa niin ymmärsin että ei??

On sullakin ollut nopeeta toimintaa jos on jo uuden miehen kanssa ollut vauvahaaveita eikä harkinta-aika ole edes vielä päättynyt :)

Mikäli olen asian ymmärtänyt oikein, sun ei tarvi mitään tehdään, ero astuu automaattisesti voimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
On sullakin ollut nopeeta toimintaa jos on jo uuden miehen kanssa ollut vauvahaaveita eikä harkinta-aika ole edes vielä päättynyt :)

Mikäli olen asian ymmärtänyt oikein, sun ei tarvi mitään tehdään, ero astuu automaattisesti voimaan.

nopeaa juu, mutta kerrankin elämä oikeesti hymyilee mulle.
Minä tosiaan käsitin asian noin, että ei tartte enää hakea erikseen..

Avioeron eka vaihe haetaan, sen jälkeen pitää itse pitää huolta milloin se puolen vuoden harkinta-aika tulee täyteen ja sen jälkeen haetaan sitä toista vaihetta, eli käytännössä vaan ilmoitetaan kirjallisesti että "haluamme että meidät tuomitaan avioeroon harkinta-ajan jälkeen". Se avioeron eka vaihe on tavallan vaan ilmoitusluontoinen asia että "me harkitaan asiaa". Paperi otetaan vastaan mutta se laitetaan lepäämään kunnes ilmoitatte että haluatte jatkaa prosessia.

Kertaalleen eronneena, voin kertoa että lopullista eroa PITÄÄ hakea. Asia raukeaa muutoin ja olet edelleen naimisissa "exäsi" kanssa. Päätös kestää tulla tovin, mutta siitä voi kysellä erikseen maistraatista jos on kiire tietää että on oikeasti eronnut, niinku virallisestikin.

Onnea uudelle onnelle :heart: Kerran täällä vaan eletään, joten nauti :hug:

Yhteistyössä