On tilanne mikä hyvänsä, abortti on varmasti yksi elämän vaikeimmista päätöksistä, ellei jopa kaikkein vaikein. Kyse on oman lapsensa elämästä, ihmisen alun, joka kasvaa sen naisen sisällä, jonka tämä vaikea päätös pitää tehdä.
Minulle on tehty abortti, puolisen vuotta sitten. Laskettu aika alkaisi nyt olla käsillä ja tuskani on musertavaa. Vaikka tiedän tehneeni olosuhteisiin nähden oikean ratkaisun, mikään ei poista suruani ja ikävääni lastani kohtaan. Miksi tein sen? Miksi en antanut lapseni syntyä? Miksi annoin muiden vaikuttaa päätökseeni niin paljon? Miksi lääkärit eivät "puhuneet minulle järkeä"? Miksi lääkärit eivät oikeasti kertaakaan kyseenalaistaneet aborttipäätöstäni vaan allekirjoittivat vain papereita?!
Sinulla on oikeus suruusi ilman syytöksiä ja tuomitsemista. Ajattelit lapsesi parasta, se on selvää. Ajattelit myös olemassa olevien lapsiesi parasta. Sen lisäksi ajattelit enkelilapsesi isän, hänen vaimonsa ja heidän yhteisten lapsiensa parasta. Se, annoitko tuolle perheelle liikaa painoarvoa, voi olla joo, mutta se osoittaa vain ja ainoastaan sinun epäitsekkyyttäsi ja empatiakykyäsi. Ja juuri sen vuoksi kärsitkin nyt niin kovaa ikävää ja surua. Koska olet herkkä ja tunteellinen ihminen. Ihminen, joka ajattelee aina muita ennen itseään.
Minä tein päätökseni aikanaan omaa jaksamistani ajatellen, sinä teit sen muita ajatellen. Uskon, että kunhan pahin suru hellittää, voit elää päätöksen kanssa juuri siksi, että teit sen täysin epäitsekkäistä syistä.
Toivon myös sydämestäni, ettei tämä mies enää voi pettää itseään kieltämällä tunteensa sinua kohtaan, ja voitte elää onnellisina yhdessä.