Avioliittoloma, tarvitsetko sellaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesäleski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kesäleski"

Vieras
Olemme aviopari, naimisissa yli 20 vuotta.
Perheellämme on mökki sadan kilsan päässä ja mieheni viettää siellä aikaa yksin, tehden kaikenlaisia metsän perkaus hommia ym. muita askareita.
Ystävät eivät ole ymmärtäneet ollenkaan meidän tapaamme asua erillään aina silloin tällöin.
Minä olen kotona, koska olen vielä työssä ja mieheni on eläkkeellä, joten hän voi lähteä mökille viikollakin.

Meille asia ei aiheuta skismaa.
Luulen mieheni viihtyvän yksinään yhtä hyvin kuin viihdyn itsekin.
Meille erossa olot on lepoa liitosta ja kun olemme yhdessä, on ihan mukavaa sekin.
Meillä on toisistamme täysi luottamus, joten tämä kuvio onnistuu.

Olemme toki päivittäin yhteydessä, onhan kännykät keksitty.
Meidän liittomme ei ole sitä, että tarvitsisi olla jatkuvasti toisen käsipuolessa, vaan on onneksi paikka, jossa voi olla ihan yksikseen.

Oletko sinä puolisosi kanssa 24/7, vai saatko joskus lomaa liitostasi?

Meillä suurinpiirtein samanlaiset kuviot, vaikka emme ole kumpikaan vielä eläkkeellä. Lomat vaan ei osu samaan aikaan. Usein olemme eraikaan mökillä ja toimii ihan hyvin.

Minulla sattuu olemaan tuttavana juuri tuollainen "metsänhoitaja".
Tiedän aina koska hän tulee mökilleen ja tiluksilleen ja palaa "käymään" kotonaan........niin, no eivät kaikki kiehet onneksi ole samanlaisia.

puolisoni kanssa koko ajan. Hän matkustaa paljon jo työnsäkin puolesta, minä taas teen irtioton pari kertaa vuodessa ja matkustan yksin tai jonkun muun seurassa viikoksi jonnekin. Tottakai matkustamme myös yhdessä. Meillä on myös yhteinen harrastus, joten yhdessäoloa toki tulee riittämiin.

Mekin olemme olleet naimissa jo melkein 30 vuotta ja luottamus pelaa. Ja jos toinen on mennäkseen, menee se kuitenkin, vaikka olisi aina yhdessä, kyllä niitä keinoja keksii, jos niikseen tulee.

Meilläkin on ap:n kanssa samanlainen tilanne. Paitsi että olemme kumpikin työssä. Mieheni tekee 3-vuorotyötä, myös viikonloppuisin, ja minä olen työssä toimistoaikana. Miehelläni on pitkiä vapaita arkisin, jolloin hän mielellään menee mökille, varsinkin näin kesäaikaan. Ja mitä hän kotona tekisikään? Odottaisi minua kotiin?

Minusta taas on mukavaa olla välillä yksin kotona. Käyn torilla, luen kirjoja, teen pitkiä kävelylenkkejä. Vietän laatuaikaa itsekseni.

"Saatko lomaa liitostasi"?!

Helv***** se olisi olla ilman puolisoa. Kun yhdessä ollaan, niin se on meille pelkkää juhlaa ja on aina ollutkin. Yhteinen työpaikkakin meillä.

Yhteistyössä