Aviopari kummiksi yhdessä vai vain toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä esikoisella on veli, miehen sisko ja miun kaveri ja kukaan ei outona pitänyt (ainakaan kertonut) että emme pyytäneet veljen kihlattua kummiksi. toisella on miehen sisko, miun sisko miehensä kanssa ja miun kaveri (ja miehen siskollakin mies, jota emme siis pyytäneet, eikä kukaan kummaksunut) nyt aiomme pyytää siskontytön, siskon ja kaveripariskunnan (näistä nainen on miun kaveri ja mies on miehen jo ennen minun ja miehen suhdetta,ja he ovat kyllä naimisissa) miksi pyytää tuntematon ihminen, vaikka naimisissa olisiki? itselleen tärkeät ihmiset on meidän suvussa pyydetty ja niin tulemme edelleenkin tekemään, vaikka joku ilmeisesti sitten suuttuu siitä

ah! osui ja upposi! miestä pyydettiin kummiksi, muttei minua. olen loukkaantunut. lapsen vanhemmista toinen on miehen sisarus. he ovat meidän lapselle molemmat kummeja. tunnemme ja olemme paljon tekemisissä.

Ja arvatkaa, kuka ne kummilahjat hommaa ja muistaa lapsen syntymäpäivät jne. :( olen loukkaantunut!!!

No just joo.Onneksi ei olla pyydetty yhdenkään lapsen kummeiksi avio/avopareja.Meillä on kolme lasta ja jokaisella on kolme kummia eli yhteensä 9 kummia.Näistä 9 kummista on 5 eronnut silloisesta avio/avopuolisosta.Ja todennäköisestä olisi etteivät varmaan haluaisi esim.tulla yhtä aikaa synttäreille ym.Ja se toinen avopuolison osa(eli se ei niin läheinen)todennäköisesti jäisi/jättäytyisi ulkopuolelle.Ja lopulta yhteydenpito olisi vaan pakkopullaa tai loppuisi kokonaan.Itse en myöskään ole loukkaantunut vaikkei minua pyydetty kummiksi vaikka mieheni pyydettiin,ja yhdessä ollaan oltu jo 17 v.eli tunnetaan kyllä toistemme suku ja ystävät.

Alkuperäinen kirjoittaja hernenenä;22709011:
ei ole tarkoitus erota. ehkä mä saan jonkin selityksen ristijäisissä?

vai oletteko te selitelleet kenellekään mitenkään kummivalintojanne? saako näitä syitä vain arvailla, miksei pyydetty kummiksi?

Minäkin loukkaannuin, kun miestä pyydettiin veljen tyttärensä kummiksi ja minua ei. Tosin olivat valinneet kummit niin, että pariskuntia ei pyydetty ollenkaan, vain vanhempien sisaruksia ja pari läheistä ystävää.
Omalle lapselle tullaan valitsemaan kummit samoilla perusteilla, ja tiedän että miehen veljen vaimo vetää siitä herneet nenään...