Avoimen amk:n opinnot. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teillä kokemusta avoimen amk:n opinnoista? Verkko opiskelusta ja lähiopetetuksesta?
Kertokaas plussat ja miinukset. Suositteletko? Oliko hyötyä tulevia opintoja ajatellen?

Mulla tilanne se että vaihdan talouspalvelun opinnot lähihoitajan opintoihin ja lähihoitajan opinnot alkaa vasta tammikuussa. Opinto-ohjaaja suositteli minulle avoimen amk:n opintoja koska mulla niin paljon jo intoa. Ja vuoden olen nyt tehnyt näitä hoitoalan töit. Ammatillinen pätevyys puuttuu.
Avoimen amk:n kursseja olisi kolme tai oikeastaan neljä jotka mua kiinnostas. Kolme niiatä verkko-opiskeluna.
Kannattaisiko ottaa urakka vastaan?
Ne ja työkokemus hyväksiluettas mulle sit lähihoitajan opinnoista.

No se hyväksilukuhan kannattaa selvittää. Lisäksi hoitajaopinnoissa (sekä lähi- että sairaanhoitajaopinnoissa) noudatetaan melko tiukkaa lukujärjestystä, eli jos suoritat nyt jo avoimessa joitakin kursseja, joudut

a) maksamaan opinnoista, jotka saisit suoritaa maksutta varsinaisessa koulutusohjelmassa
b) joudut tutkinto-opiskelijana varsinaisessa koulutusohjelmassa noudattamaan samaa lukujärjestystä muiden kanssa, ja siinä vaiheessa kun muut opiskelevat avoimessa suorittamiasi/vastaavia kursseja, sinulla on hyppytunteja ja luppoaikaa. Näin ollen avoimen opinnot eivät ajallisesti nopeuta valmistumistasi.