V
vituttaaa
Vieras
Onko muita joita vituttaa kun puoliso nukkuu viikonloppuisin ja pyhäpäivinä jopa 14-15 tunnin yöunia ilman mitään erityistä syytä? Itsekin pidän kyllä nukkumisesta mutta jos herään viikonloppuisin kello 12 jälkeen niin heti alkaa ahdistamaan ja päivä on pilalla. Puoliso saattaa nukkua lähes kello 18 asti eikä näe tässä mitään ongelmaa? Totuus on että hommia olisi vaikka kuinka helvetisti tehtävänä mutta puoliso ei saa juuri mitään aikaan. Kaikki yksinkertaiset hommatkin jäävät häneltä tekemättä. Eräskin max. tunnin mittainen projekti on seissyt kaapissa jo yli vuoden eikä hän saa sitä tehtyä vaikka asiasta olen monta kertaa sanonut. Hommattiin sitä varten jopa työkalut ja hän niin vakuutti hoitavansa asian. Jos pyydän häntä tekemään jotain niin hän saattaa kyllä tehdä sitä 1-2 tuntia mutta sitten kiinnostus lopahtaa. Eikä puhettakaan että hommaa jatkettaisiin seuraavana päivänä. Kyseessä on parikymppinen ihminen. Hän asui kotona jossa vanhemmat eivät käy töissä, valvovat yöt ja nukkuvat päivät. Ovat kasvattaneet lapset asenteella että "silloin nukutaan kun väsyttää ja kaikki kannattaa tehdä rauhassa ilman kiirettä". Voiko tuollaista asennetta enää muuttaa? Yhdessä asuminen ahdistaa suunnattomasti tuon saamattomuuden(kasvatuksen) takia. Tuntuu että teen tämän talouden asioista yksin 80%. Jos nyt jo vituttaa näin paljon niin entäs sitten jos olisi vielä lapsia? Olen miettinyt eroa monet kerrat kun itse haluiaisin saada jotain näkyvää aikaiseksi mutta kumppanille riittää nukkuminen ja rennosti oleminen. Onko muuta ratkaisua kun ero?