Avuttomuus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tULiLAtVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tULiLAtVA

Jäsen
24.12.2011
141
0
16
Tuli tuosta työmatkaketjun ap:sta ihan mun yksi EX-ystävä mieleen...

Oikeesti sen suusta kuulin mm.seuraavat lohkaisut:

"Mä en oo pystyny lämmittään tätä taloo melki viikkoon kun en oo päässy hakeen puita liiteristä kun joutusin sit ottaan ton 10kk ikäsen mukaan..."

"Mun piti kans haravoida, mut en saanu lapsenvahtia."

"Mun pitää käydä klo22 kaupassa kun isä tulee kotiin kun lasten kans se on niin vaikeeta" (Lapset tuolloin 1-luokkalainen ja 1v)

"Mä en pystyny tekee mitää ruokaa kun kuopus roikku mussa koko päivän"

Oikeesti noita lauseita tuli joka jumalan päivä ja valittamisen aiheet mitä kummallisempia. "Oon niin kade sulle kun sulla vaan yksi lapsi!" :D Okei, kiva :D

Oikeesti naiset, skarpatkaa!!! Omakin mieli reipastuu ja asenne muuttuu kun tekee vaan asioita epäonnistumisenkin uhalla ja sit huomaa et jes, mä tein sen!! On kyse mistä hyvänsä! =)

Yks naapuri on surullisen kuuluisa laiskuudestaan, ei käy töissä ja sen töissä käyvä mies käy kaupassa, siivoo jnejne. Kertoi yks päivä, miten sillä oli mennyt KOKO PÄIVÄ lihakastikkeen tekemiseen...

Tuli tuosta työmatkaketjun ap:sta ihan mun yksi EX-ystävä mieleen...

Oikeesti sen suusta kuulin mm.seuraavat lohkaisut:

"Mä en oo pystyny lämmittään tätä taloo melki viikkoon kun en oo päässy hakeen puita liiteristä kun joutusin sit ottaan ton 10kk ikäsen mukaan..."

"Mun piti kans haravoida, mut en saanu lapsenvahtia."

"Mun pitää käydä klo22 kaupassa kun isä tulee kotiin kun lasten kans se on niin vaikeeta" (Lapset tuolloin 1-luokkalainen ja 1v)

"Mä en pystyny tekee mitää ruokaa kun kuopus roikku mussa koko päivän"

Oikeesti noita lauseita tuli joka jumalan päivä ja valittamisen aiheet mitä kummallisempia. "Oon niin kade sulle kun sulla vaan yksi lapsi!" :D Okei, kiva :D

Oikeesti naiset, skarpatkaa!!! Omakin mieli reipastuu ja asenne muuttuu kun tekee vaan asioita epäonnistumisenkin uhalla ja sit huomaa et jes, mä tein sen!! On kyse mistä hyvänsä! =)

:laugh::laugh:

avuttomuus huipussaan :laugh:

Eräs rakas ystäväni on aina ollut hieman...tehoton. Ennen lapsen saantia hän saattoi kertoa miten oli siivonnut koko päivän...ja saanut saunan ja kylppärin valmiiksi.

Nyt kun hänellä on noin vuoden ikäinen poika tilanne on lähtenyt täysin lapasesta. Laude "En oo edes vessassa ehtiny koko päivänä käymään" kuuluu hyvin usein. Ja minä en vaan jaksa aina ymmärtää. Mutta koska hän on kovin rakas tyydyn kauhistelemaan asiaa :)

No nyt mä en enää yhtään ihmettele sitä ihmistä, joka ei muka pystynyt tekemään lumitöitä, kun sillä on kaksi lasta (oli muutama päivä sitten juttua palstalla)

Eräissä polttareissa oli seksiväline-esittelijä ja hällä myynnissä geisha-kuulia: kaverini (jolla tuolloin yksi lapsi) oli sitä mieltä, ettei lapsellinen kyllä voi hankkia, koska ei ehdi vessassa käydä...melkein suuttui minulle, kun sanoin, että kai sinä nyt edes kerran päivässä käyt vessassa ja eihän pallojen laittoon mene kuin pari sekuntia. No, mitäpä minä tyhmänä lapsettomana kuulema tiesin. Nyt itselläni kaksi lasta ja pakko myöntää, että kyllä sinne vessaan vaan ehtii ja olen käynyt päivittäin usemman kerran. :D

Mä olen saanut kuulla olevani välinpitämätön, koska olen koko "äitiurani" ajan ollu mielestäni terveellä tapaa itsekäs! Mun puolesta lapsi voi huutaa tai kiukutella mitenpäin vaan, mutta mä meen todellakin vessaan sillon kun on hätä! Sama asia suihkun kanssa, ei oo koskaan ollut mitään ongelmaa.
Olen ollut yhna jonkin aikaa aikanaan ja ei mulle tullut mitään ongelmaa kauppareissuista, roskien viemisestä, siivoamisesta, vessakäynneistä, mistään? Otin lapsen mukaan lähes jokapaikkaan ja jos en voinut ottaa en itsekään mennyt. Tosin mulla on mummut olleet aina valmiina auttamaan ja olen saanut helposti lapsen muutamiksi tunneiksi mummulaan jos olen halunnut mennä vaan aikuisten kesken vaikka kahville tai lenkille tms.

Nykyään lapsi on eskari-ikäinen ja niin iso, että on mennyt jo perille, että kaikki ei pyöri hänen ympärillään... Eikä äitiä tarvitse joka asiaan.

MUTTA meillä on myös paljon halitteluita, syli on avoin, jutellaan, vietetään laatuaikaa ja eletään tavallista arkea. Eikä lapsen maailma kaadu siihen, että äiti sanoo välillä, että EI NYT. Huom.VÄLILLÄ. :)

Tulikohan kamalan sekava teksti :D

Mulle on aikoinaan mm. soitettu ja kysytty että voisinko tulla lasta vahtimaan sillä aikaa kun äiti imuroi tai käy suihkussa...tai että voisinko käväistä hakemassa maitoa ja tuoda sitä heille, kun hän ei pääse kauppaan kun mies ei ole kotona.

Kysyjä oli yhden alle 1 v lapsen äiti, joka asui ihan ruokakaupan vieressä.

Minä olin kahden pienen lapsen (2-vuotias ja vauva) lapsen äiti, jonka mies tuossa vaiheessa opiskeli päivät ja teki töitä illat/yöt sekä viikonloput - ja joka pääsi suihkuun aina kun oli tarvis, pystyi imuroimaan, ja kykeni ihan ruokakaupassakin lastensa kanssa käymään.

Mä olen allerginen kahdelle asialle: avuttomuudelle ja tyhmyydelle. En vain voi sietää, en.

• Tykkää
Reactions: tULiLAtVA
Mä oon allerginen myös ihmisille joiden maailma pysähtyy lasten myötä ja joiden maalaisjärki katoaa synnärillä jonnekin.

Jos lapsi inahtaa unissaan, niin sinne EI tarvitse sännätä vauhkona kiljumaan et "voi kultapieni mikä sulla on??!!" Ja sit maristaan kun ei saada nukkua kun lapsi valvoo öisin.... Ja ei nyt tarvii alkaa saivartelemaan mistään koliikeista tai painajaisista, kyse on nyt puhtaasti "uniääntelystä" joka on ihan normaalia. En mäkään lasten huudattamista kannata, mutta itse ainakin tunnistin heti mitä itkua lapsi itki. Oliko hätä, nälkä, uni-itkua jne. Kuuntelin aina jonkinaikaa ja lapsi nukahti uudestaan.

Myös esim.kaatuminen kuuluu elämään. Mun yksi ystävä vetää lähes paniikkiin kun lapsensa kaatuu ja tartuttaa sen paniikin myös siihen lapseen ja näinollen tämä nykyään 5v lapsi pelkää kaatumista ihan pirusti, kiva sit yrittää esim.luistelusta tehdä kiva juttu? Tai pyöräilystä? Oikeesti kun kaikki kaatuu joskus. Tulee maantieihottumaa, tulee verta, osuu hammas huuleen, tarvitaan tikkejä, laastaria, mutta älkää perkele olko hysteerisiä??!!!! Anteeks, mutta mä en vaan kestä :D

Yhteistyössä