BAILAAJA-ÄITI JÄTTI 3V YKSIN KOTIIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitee minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitee minäkin

Vieras
Näitä bailaamisen tärkeyden kuuluttajia tälläkin palstalla on aina riittänyt. Näitä lapsen tasolla olevia typyköitä, joille elämänehto on päästä vetämään lärvit hikiseen baariin ja heiluttaa pe.rse.ttä vierille äijille minihamosissaan.
Liekö yksi näistä täälläkin palstalla bailaamisen tärkeydestä äidin terveydelle hehkuttaneistamammoista nyt narahtanut? Äiti jätti 3v tytön yksin kotiin ja lähti baariin. Jihuu. Mitä teki lapsi kun heräsi yöllä eikä äiti ollutkaan kotona? Puki päälleen ja LÄHTI ETSIMÄÄN KAUPUNGILLE äitiään. Onneksi lapsella oli tuuria, hän kohtasi muoren miehen jolla ei ollut pahat mielessään vaan joka kiikutti lapsen poliisin hoiviin ja poliisi taas sossuntädeille. Äiti odottaa syyte heitteillepanosta. Oikein!!! Kunpa lapsi saisi vielä uuden kodiin, ehjän ja turvallisen, jossa voi aikuisiin lähimpiin luottaa.

juu luin tuon ja kamala juttu :(. Yleensä tuollaset äidit kuten narkkariäiditkin saa aina uuden tilaisuuden. Ja yleensä ne tilaisuudet menee tyriksi ja lapsi on pelkkä pelinappula.

Kauheeta!

Mä olen yksi näistä typyköistä, joka käy melkoisen usein juhlimassa.
Mutta en ikinä, ikinä, tekisi mitään mikä voisi vähääkään vahingoittaa mun 3vee lastani.
Jos mamma tai mieheni ei voi tyttöä katsoa, niin silloin pysytään kotona.

Miten joku voi jättää 3-vuotiaan yksin kotiin baarireissun takia?
Ei ihan täysijärkinen.
Lapsella ollut onnea ,mitä vaan olisi voinut sattua, loukkaantumisesta / auton alle jäämisestä alkaen.
Vanhempien laatuaikaa / omaa aikaa täällä usein korostetaan. Liekö ollut teiniäiti ? Who knows? Joka tapauksessa teinien ehkäisyvalistusta ja kasvatusta ei voi koskaan korostaa liikaa. Ei sovi äidiksi ,jos on lapsi vielä itsekin, nuoruus elämättä.

Minä tunsin yhden nistiäidin, kellä oli n. 2- ja 7-vuotiaat lapset. Se oli aina ihan sekasin ja kaiken maailman narkkarit oleili sen asunnossa ja puhu huumeista piikki käsivarressa.

Kerran sossu sai tietää mitä siellä tehtiin ja lapset otettiin huostaan. Tän äidin piti käydä antaa huumeseuloja a-klinikalle, mutta se ties aina mitä kannatti vetää ja milloin ettei näy testissä. Kaikki huumeethan ei edes näy. Sitten se alkoi dokaa ja sano mun miehelle, ettei a-klinikka anna muita vaihtoehtoja (siis käyttää huumeita ni pakko juoda). Sai lapsensa takas, mulle hän sanoi aina että kyllä hän pian lopettaa huumeet. Toivoin lastensa takia että hän kuolis, koska tiesin ettei hän lopettaisi huumeita ikinä.

Yks päivä isomman lapsen leikkiessä pihalla ja pienemmän ollessa kotona tämä äiti oli vetänyt viinaa ja subutexia kavereidensa kanssa ja kuollut övereihin. Nyt lapset ovat sijaiskodissa.

Eiköhän suurin osa kuitenkin käy bailaamassa niin, että lapsen unta on vartioimassa joku tuttu ja turvallinen hoitaja, useimmiten toinen vanhemmista! Joskus syksyllä kun tuli käytyä kuppilassa useammin, niin joku ihan tosissaan kysyi että onko lapsi yksin kotona |O |O |O Pahin painajainen olisi se, että lapseni olisi yksin jossain..

Mun äiti oli teiniäiti 60/70-luvun taitteessaja teki just tota, et jätti mut ja mun puoltoista vuotta nuoremman vauva siskon yksin kotii. Nukutti meidät (kai) ja lähti yöllä bailaamaan. Laitto kuiteki sellasen vanhanmallisen oven niin hyvin lukkoo, et sitä ei saanu sisäpuoleltakaa auki. no viimiset pari kertaa keksin (oon ollu ehkä 3v) et kun hakkaa seinää ja huutaa apua niin naapurit hälyttää jonku apuun. No sit ku tehtii tää siskon kans tokan kerran niin sossut hakei midät kokonaa. Muistan ku äidin sisko huuteli meille postiluukusta ku ovee ei saanu auki ku avaimella.
Oltii sitte lastenkodissa aikamme ja momolaan meidät sijoitettii parin vuoden jälkee.
Äiti pärri alkaa äidiksi kun oli 9v ja oli tavannu uuden miehen. Mut meno jatku samanlaisena, tosin nyt oltii isompia, mut muistn ku oli yöllä tuskanen olo kun äitiä ei näkyny, soiteltii baareihi ja kyeltii sitä sieltä. Nos itte ku tuli juopporemmin kanssa kotii möykkäämää niin oltii rauhassa et olis hengissä.
Äiti sai vauvan ku oli 13 v ja sain sitte hoitaa vauvaa ihan pariviikosesta yksin öitäki. Muistan ku oli kamalla ku vauva huui yöllä eikä rauhottunut vaikka kuinka sitä vatkasi sylissä, kokeili tuttia ja kuivaa vaippaa... ja aamulla olsi pitäny kouluun.
Tää on oikeesti ihan tavallista elämää joillaki. Mut ahdistaa kun muistelee näitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Lollo:
Hirveä ajatus kun lapsi herää yksin ,hädissään ja lähtee vielä ulos.. :|

Mua ihan ahdistaa kun ajattelen et miltä siitä pikkuisesta on tuntunut :/

Nimenomaan! Ko lapselta on viety perusturvallissuus ja luottamus huolenpitoon oman äidin eli kaikkein rakkaimman ihmisen osalta. Lapsi raukka. Äiti sai nyt kunnon opetuksen, kyllä ne viranomaiset pistää sen piinapenkkiin ja seurantaan. Hyvä niin, lapsen kannalta!

Yhteistyössä