Barbie-kakusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko joku ei-kakkuharrastaja eli ihan normikakunleipoja tehnyt barbie-kakkua, jonka hame on siis se kakku? Netissä on niiiin hirmu hienoja virityksiä, että alkoi hirvittää! Tytsy toivoi prinsessakakkua ja tuollaisen ajattelin väsätä, mut onnistuukohan se ihan eka kerralla, mitään harjoittelukakkuja en ala väsäämään. Kiitti vinkeistä!

Kuivakakkuvuoka on liian matala. Löytyisikö iso pyöreä salaattikulho mihin voit koota kakun?

Sitten vaan kermat pintaan ja lapsi voi itse ripotella jotain strösseleitä siihen. Ei tule viimeisen päälle konditoriakakku, mutta hieno - ja helpolla!

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät synttärit!;25571394:
Kuivakakkuvuoka on liian matala. Löytyisikö iso pyöreä salaattikulho mihin voit koota kakun?

Sitten vaan kermat pintaan ja lapsi voi itse ripotella jotain strösseleitä siihen. Ei tule viimeisen päälle konditoriakakku, mutta hieno - ja helpolla!

Pitäsi saada se paistettuakin. Meinasin ihan kakkupohjalla tehdä, en mitään hyydykkeitä. Olisiko jollain vinkkejä vielä, kiitos!

Meinasin ihan pienellä budjetilla enkä osta varta vasten lisää kamaa kaappiin. Jos sais paistettua pyöreän ja toisen pienemmän pyöreän ja vähän muotoilis niitä ja sit nukke keskelle ja kermat ja koristeet niin menis varmaan 4-vuotiaalle ihan täydestä...Luuletteko?

Mä ainakin jostain luin sellasen ohjeen että koostuu kahdesta pohjasta tuo kakku, yks normaalilla pyöreällä vuualla tehty pohja ja sit kuivakakku vuualla toinen ja ne vaan kootaan normaalin kakun tapaan.

Itse ajattelin tehdä sen nuin ku laps toivo barbie kakkua synttäreilleen.

Paista vaikka kääretorttupohjia kolme kpl, ja kokoat niistä kakun.. elikkäs ihan johonkin muoviseen pyöreähköön kulhoon jonka vuoraat ensin kelmulla. Sit leikkaat kääretorttupohjista soppeleita paloja kulhoon, väliin täytteet ja muista kostuttaa myös. Näitä kerroksia niin et kulho on täynnä ja kulho jääkaappiin yöksi et 'jähmettyy'. Synttäripäivän aamuna keikautat kakun lautaselle niin et ensin lautanen kulhon päälle ja pyöräytys, pitäis irrota hyvin kun on kelmu. Sit vaan kelmu pois, barbi paikoilleen ja hameesta saa todella kauniin kun pursottaa parilla erivärisellä kermalla ja laittaa vaikka strösseliä, kukkia ym. helmoihin.

[QUOTE="vieras";25571576]Mut eikös siitä tule tosi iso ja laaja helma? Saman vinkin näin jostain.[/QUOTE]

Kakkupohjiakin on aika monen kokoisia. Itellä ei ainakaan ole mikää iso ympyrävuoka vaan juurikin kuivakakkuvuuan kanssa aikalailla samaa kokoa, korkea helma tulee, mutta ei musta nyt sen laajempi ku jollain salaattikulhollakaan.

Paista vaikka kääretorttupohjia kolme kpl, ja kokoat niistä kakun.. elikkäs ihan johonkin muoviseen pyöreähköön kulhoon jonka vuoraat ensin kelmulla. Sit leikkaat kääretorttupohjista soppeleita paloja kulhoon, väliin täytteet ja muista kostuttaa myös. Näitä kerroksia niin et kulho on täynnä ja kulho jääkaappiin yöksi et 'jähmettyy'. Synttäripäivän aamuna keikautat kakun lautaselle niin et ensin lautanen kulhon päälle ja pyöräytys, pitäis irrota hyvin kun on kelmu. Sit vaan kelmu pois, barbi paikoilleen ja hameesta saa todella kauniin kun pursottaa parilla erivärisellä kermalla ja laittaa vaikka strösseliä, kukkia ym. helmoihin.

Mut pysyiskö kasassa nätisti jos vaan asettelee eikä tunge mihinkään kippoon? Yritän siis päästä mahd. helpolla jos vain voi...

[QUOTE="vieras";25571654]Mut pysyiskö kasassa nätisti jos vaan asettelee eikä tunge mihinkään kippoon? Yritän siis päästä mahd. helpolla jos vain voi...[/QUOTE]

Pysyyhän se tavis täytekakkukin niin luulis et pysyy, tuolla konstilla saa ehkä malliltaa paremman helman... vaikka voihan sitä kermalla korjailla pikku virheet ja eihän yks kolo komiasa haittaa!

Tuo vuokaan kokoaminen on ihan helppo juttu ja tulee tosi hieno. Mä värjäsin vielä valmista sokerimassaa pinkiksi, kaulitsin sen ja laitoin kakun päälle hameeksi. Tuli kaunis ja meidän 4-vuotias tykkäsi tosi paljon.

[QUOTE="meeri";25571729]Tuo vuokaan kokoaminen on ihan helppo juttu ja tulee tosi hieno. Mä värjäsin vielä valmista sokerimassaa pinkiksi, kaulitsin sen ja laitoin kakun päälle hameeksi. Tuli kaunis ja meidän 4-vuotias tykkäsi tosi paljon.[/QUOTE]

Ok. Kiva. Sokerimassa on niin makeaa, etten halua sitä laittaa, vaan kerma-rahkaseos on lemppari

Yhteistyössä