BMI 40 ja raskaana! Muita todella ylipainoisia, jotka olleet raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omppu

Vieras
Ehkä vähän tyhmäkin kysymys, mutta miten raskautenne ovat menneet? Onko ollut ongelmia? Joskus minulle sanoi oma tk-lääkäri, että en saa tulla raskaaksi, koska olen niin lihava, ylipainoa lähes 60kg :( No, nyt kuitenkin olen raskaana (ihan omasta halusta) ja mietinkin, että mitä tässä on odotettavissa. :/

Man the harpoons!
harpoon_gun.jpg

minä olen ollut kaksi kertaa raskaana ylipainoisena.
kaikki on mennyt hyvin, ei sokereja ei mitään.
kaksi normaalia alatiesynnytystä.
neuvolatäti toisesta pelotteli kaikennäköistä, mutta hyvin on mennyt.

Loistavasti meni, BMI jotain 35. Sokerirasitustestissä huippuhyvät tulokset, verenpaine aina alakanttiin ja ainoa "vika" oli ihan normaali hemoglobiiniarvon tippuminen. Siihen auttoi lisärauta. Painoa en päästänyt nousemaan raskausaikana, siis sen raskauteen kuuluvan kohtuullisen painonnousun lisäksi.

Molemmat raskaudet menneet hyvin, kuin suoraan Liberon raskauskalenteria seuraten. :)
Kannattaa aloittaa liikkumaan säännöllisesti nyt raskausaikana ja aloittaa syömään vaikka raskauadiabeetikon ruokavaliota mukaillen.
Eli älä ainakaa hommaa lisää sitä painoa raskausikana mutta älä laihdutakaan.

Bmi38-39, sektio ja synnytys. Riskejä on lukuisia. Itse vältyin niiltä.. Onnea raskauteen. Neuvolasta saa ohjeet painon tarkkailuun. Ehkä saat raskaudesta motivaation? (Tosin en kyllä itse saanut)

mulla myös bmi varmaan jotain 30 ja yli, ylipainoa on joku 30-40kg. Raskaana oltu kolme kertaa ja kolme lasta siis on. Kaikki raskauden menneet toosi hyvin, ei suurempia vaivoja yms. ei vikaa missään arvoissakaan. Painoa tullut 15-18kg joka kerta, jotkä hävinneet jälkitark.mennessä..turvotusta siis kaikki tai ainakin suurin osa. Vauvat kyllä aina olleet isoja, yli 4kg mutta siihen tuskin oma painoni vaikuttaa kun ei kerta sokereissa mitään vikaa :)
Sektioon ovat kaikki päätyneet mutta siihenkään ei painoni ole vaikuttanut!

Mun taisi olla bmi tuota 40 luokkaa kun kuopusta aloin odottamaan.
Hyvin meni raskaus ja synnytys :)
Ainut mistä pidin todella huolen oli se ettei painoni noussut enää raskausaikana! Koska eihän elimistö olisi sitä enää kestänyt.
Eli pidin painoni kurissa ja söin terveellisesti.
Ei minulle kukaan lääkäri tai th sen kummemmin asiasta paasannut. Mutta en myöskään pyydellyt anteeksi sitä että olin raskaana. olin onnellinen niinkuin kuka tahansa!
Minulla ei tosin ollut mitään lihavuuden liitännäissairauksia esi. korkeaa verenpainetta tai jotakin sokeriaineenvaihdunnan häiriötä.
Olin siis kuitenkin perusterve nuori nainen :)
Mutta pidä pää pystyssä ja nauti raskaudestasi! Älä kuluta turhaan itseäsi murehtimalla.
Alat vaan tästä päivästä syödä terveellisesti niin sinä ja vauva voitte paremmin :)

hei, mulla ylipainoa melkein 20 kg jäi esikoisen jälkeen ja toisen raskauden aikana en lihonnut ollenkaan vaan sama paino kuin esikoisen kanssa koko raskauden mutta raskausdiabetes iski muuten olin suht kunnossa,

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Loistavasti meni, BMI jotain 35. Sokerirasitustestissä huippuhyvät tulokset, verenpaine aina alakanttiin ja ainoa "vika" oli ihan normaali hemoglobiiniarvon tippuminen. Siihen auttoi lisärauta. Painoa en päästänyt nousemaan raskausaikana, siis sen raskauteen kuuluvan kohtuullisen painonnousun lisäksi.

Täällä myös.. ihan samalla tavalla, mulla BMI taitaa olla 32... Ei mitään ongelmii, suonikohjuja tuli toisesta aika reippaasti, mut sekin vaan ulkonäkö haitta..

Mulla kolmessa raskaudessa bmi ollut kaikissa n 40 tai vähän yli. Hyvin meni kaikki raskaudet eikä painokaan noussut paljoa raskausaikana kun on itse vaan tarkkana syömisten suhteen.

Yks pieni ongelma oli epiduraalin laitossa kun ei selkärangasta ne kaikki nikamat ihan kunnolla tuntuneet, oli lääkärin vaikea löytää oikea kohta läskien seasta!

Onneksi olkoon raskaudesta!
Oon ollu kerran raskaana. Bmi 38. Hyvin meni koko raskausaika. Liikuin tavallista enemmän ja söin terveellisemmin. Paino nousi raskausaikana 2,5 kg. Synnäriltä kotiinlähdettäessä paino oli -10 kg 'aloituspainosta'. Nyt haaveissa toinen lapsi, mut mietityttää et miten jaksaisin nyt fyysisesti ja myös henkisesti kun esikoinen on vauhdikas taapero.

mulla oli bmi 40 ja tuli rd mut kun pidin painon kurissa, niin syntyi terve alle 3,5 kiloinen vauva. Älä päästä painoa nousemaan raskauden aikana, se on mun vinkki niin silloin sulle ei varmastikaan paasata asiasta.

Yhteistyössä