Brio Nova

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä mieltä??

Vieras
Saimme lahjaksi Brio Novan matkarattaat. Ovat ilmeisesti muunnelma yhdistelmistä: pienemmät ja kevyemmät kuin ennen joten matkarattaiden nimellä mutta kantokopan kanssa kuitenkin yhdistelmät. Onko kokemusta? Hyviä/huonoja puolia? On ilmeisesti ihan uusin malli. Ihmettelin kun sanoi antavansa meille rattaat mutta näyttivät ihan vaunuilta :)

Emme ole vielä käyttäneet koska meillä on hyvät vaunut ennestään. Uusissa vaunuissa ei siis kantokoppaa koska saimme rattaiksi.. oma kantokoppamme kyllä mahtuu niihin.

Mitenkäs noi Brio Novat on käytännössä?

-Onko helppo laittaa kasaan
-mahtuuko pieneen tilaan
-Hinta
-Parempi kuin Kombi?(lue halvempi?)
-Huonot puolet,jos on..

Tarkoitan nyt yhdistelmiä..
Jos päädytään Brioihin mitä kannattaisi tinkiä mukaan?

T.tiedoista kiitollinen

Meillä on Brio Novat ollut käytössä kesäkuusta, jotka ostettu Vauvatalo Johannasta huhtikuussa vuoden 2005 malli tarjoushintaan 599€. Meille ne myytiin yhdistelmänä, ei matkarattaina, eikä ne mielestäni olekaan matkarattaat.
Hintaan kuului rattaat, kova koppa, haluamamme renkaat:ilmakenno, taittuva aisa (helpottaa kulkemista esim.bussissa, hississä), hyttysverkko, sadesuoja, renkaiden suojat, hoitolaukku,jalkasuoja ja istuinpehmuste. Tuo oli todellakin tarjouspaketti.
Menee hyvin takakonttiin. Kevyet työntää. Leveät ilmakenno renkaat ainakin kesällä todella hyvät, kun kuljemme ulkoilemassa hiekkateilläkin. Ilmanottoaukko kuomussa kuumille keleille. Meillä ollut vasta käytössä kovalla kantokopalla kun vauva vasta 8viikkoinen niin ei kokemusta vielä rattaista. Suosittelen mielelläni!

Hyvät on vaunut olleet käytössä. Helpot kasata ja kevyet nostaa ja työntää. Kapeimmat yhdistelmät mitä meille eteen tuli silloin, kun nuo ostettiin.

Maksoi 579e.Vuoden 2004 malli, jossa teleskooppiaisa, mukana jalkapeite, pehmeä kantokassi, josta saa makuupussin ottamalla pohjalevyn pois, hyttysverkko ja sadesuoja.

Huonoja puolia: olen nyt huomannut 3 kk:n käytön jälkeen, että meidän teleskooppiaisa natisee aina välillä, kun aisaa koohdistuu painoa, esim. kun kääntää vaunujen suuntaa.Mutta pieni haitta, mutta jos nyt oikien huonoja pulia mietitään...

Meillä Novat '04 myös, maksoi tammikuussa '05 449e. Eli ei ole vielä kääntöaisa, mielestäni se ei ole tarpeellinen. Olen käyttänyt vaununa, kantopussi vaan kauhean matala, eli talvella ei mahdu paljon fyllinkiä....
Meillä nyt on ratas huollossa, takuuseen korvaajat taas. Eli teleskooppi reistaa. Toisen kerran jo, ekalla kerralla saatiin vallan uusi ratas. Toisen puolen lukitus ei pidä, ilmeisesti se jousi siellä sisällä rikki. Ärsyttävää oli varsinkin talvella ennen uuden saantia, kun lumessa puski eteenpäin, niin toinen puoli antoi aina periksi. Ehkä ei tyypillinen vika, mutta ärsyttävä. Muuten olen tykännyt ja kyllähän noi aina korjataan onneks takuuseen.

Kiinnostuneelle:Koppavalinta on paljolti makuasia. Itse halusin kovan kopan, koska ajattelin, että sitä voi käyttää vaikka matkasänkynä. Joillekin kyläreissuille nakkasimme vain kopan auton peräkonttiin ja kun vauvalle tuli kylässä väsy, nukutimme pienen koppaan (pikkuisen heiluttelemalla sitä kantohihnoista). Vauvamme ei suostu päikkäreille ilman liikettä. Näin ei kuitenkaan tarvinut ottaa koko rattaita mukaan. Vauva on nukkunut myös kopassa parvekkeellamme ilman rattaita. Sitä pelkäsin kyllä ostaessa, että käykö koppa nopeasti pieneksi, kun on hieman kapean näköinen. No, siinä kävi niin, että kun poika oppi kääntymään ja hoksasi tehdä sen kopassakin, siinä ei enää voinutkaan nukuttaa. Aloimme käyttää ratasosaa valjaineen. Siinä vauva nukkuu tälläkin hetkellä illan viimeisiä päikkäreitään parvekkeellamme.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Noviimme. Ihanan kevyet työntää! Mieti koppa-asiaa käyttötarpeenne mukaan. Jotkut ovat ehdottomasti pehmeän kannalla. Ja jos ei kovalle kopalle ole käyttöä, meneehän se pehmeä esim. pienempään tilaan (mm.automatkat, säilytys varastossa ratasaikana).

Yhteistyössä