Brio Race vs. Emmaljunga Scooter??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan myös mietitty näitä molempia ja kun käytiin katsomassa, niin Scooterit vaikuttaa laadukkaammilta. Brioissa kaikki jotenkin pelkistetyn ja halvemman oloista. Tiedä sitten, mitä käytännössä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jejja:
Me ollaan myös mietitty näitä molempia ja kun käytiin katsomassa, niin Scooterit vaikuttaa laadukkaammilta. Brioissa kaikki jotenkin pelkistetyn ja halvemman oloista. Tiedä sitten, mitä käytännössä...

Scoottereita itsekin olen haaveillut, ja tuntuvat tosi jämäköiltä :)

Verrata en voi, mutta Scoottereihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Jämäkät ja tilavat, helppo liikkua säällä kun säällä. Tyttö 2.6v. mahtuisi vielä pitkään nukkuun Scoottereissa jos vaan nukkuisi ulkona. Aika jouten meilläkin jo mutta en malta vielä luopua :)

meillä sit taas racet ja en keksi mitään haukuttavaa.tosi hyvät :D mut verrata en voi, kun ei oo kokemusta scoottereista, olivat vaan mun makuun jotenkin niin "jyhkeät" et siks ostettiin racet

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mulla on tarpeettomat Scootterit. Kakkos rattaina olleet, joten hyvässä kunnossa. Ja niissä on päikkärit nukkunut poika 2v ihan ongelmitta.

Minkäväriset ja missäpäin suomea? :)

Ne on semmoiset vaaleen harmaat/ tumman harmaat. Pinkit heijastimet.
Salossa.

Meillä on Brio Racet ja muuten ovat näpsäkät ja sirot, kevyet yms. mutta ne perkkkeleen turva-valjaat tai-mitkä-lie ovat AIVAN MAHDOTTOMAN HANKALAT laittaa kiinni! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Ihan oikeesti. :/

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
meillä sit taas racet ja en keksi mitään haukuttavaa.tosi hyvät :D mut verrata en voi, kun ei oo kokemusta scoottereista, olivat vaan mun makuun jotenkin niin "jyhkeät" et siks ostettiin racet

Onko sun mielestä se valjas-systeemi näppärä????

Alkuperäinen kirjoittaja Jejja:

jep.meillä oli ensin scootterit ja vaihdettiin pienempiin raceihin.Scootterit oli kyllä ihkut..noi racit on jotenkin huterammat ja muoviosasemmat..ihan ok rattaat nekin toki.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

no mä en oo sitä vielä ees laittanu kiinni...ne kun on meillä "vasta" kolmisen kuukautta ollu.Mut tosiaan ei ihan kätsyimmältä systeemiltä vaikuta kyllä.

Meillä on Brio Racet ja muuten ovat näpsäkät ja sirot, kevyet yms. mutta ne perkkkeleen turva-valjaat tai-mitkä-lie ovat AIVAN MAHDOTTOMAN HANKALAT laittaa kiinni! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mä kävin kans eka testaan noita Raceja, mut mua kans oudoksutti ne valjaat. Oli aika hankalan näköset. Siks päädyttiin sit Scootterit, ja pois en vaihtas!

=)

no mä en oo sitä vielä ees laittanu kiinni...ne kun on meillä "vasta" kolmisen kuukautta ollu.Mut tosiaan ei ihan kätsyimmältä systeemiltä vaikuta kyllä.

Mä olen hikisenä kiroillut vaatteet päällä tuolla eteisessä kun ne valjaat saa kaivaa lapsen alta ja sit ne on aina vinossa ja solmussa ja arggggh...verenpaine nousee jo pelkästä ajatuksesta! :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Poio:

Mä kävin kans eka testaan noita Raceja, mut mua kans oudoksutti ne valjaat. Oli aika hankalan näköset. Siks päädyttiin sit Scootterit, ja pois en vaihtas!

=)

Varmastikin hyvä valinta! =)

Kuluttaja-lehdessä oli just ratasvertailu! Muistaakseni Scooterit oli arvosteltu huonoimmaksi. Voittaja oli Teutonia Timmy. Tossa on linkki, siinä ei näy kuitenkaan arvosanoja. http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.aspx?ID=2ad5bdb0-e967-4ff7-8010-af130ef46a63&referer=%2f

Hankin 10 kuiselle scooterit pari kk sitten ja ihan ookoo ovat olleet. Huomattavasti keveämmät ja pienempään menevät kuin yhdistelmät. Meidän yhdistelmät tosin oli nekin vaan 60 cm leveet ja tosi jämäkät, ei varmaan ollut yhtään muovia rungossa ja paksut kankaat, joten täytyy myöntää että hieman lenksuilta nuo scooterit alkuun tuntuivat ja varsinkin kuomun kangas on tooosi ohut. Mutta sadesuojaa kun käyttää niin eihän se haittaa. Ostin viime vuoden mallin halvemmalla, uusissa se kangas taitaakin olla paksumpaa ja vedenkestävämpää.

Onkos muuten muilla scootereiden käyttäjillä sellaista, että pyörät näyttää "vipattavan" kun rattaita työntää? Siis rattaat eivät mielestäni puolla tms. mutta kun pyörää vauhdissa katsoo, niin näyttää että se tekee sellaista aaltoliikettä....? Lastentarvikkeen kanssa huoltojutut on niin hankalia, etten viitti mennä valittamaan jos muillakin on samoja havaintoja.

Molemmista kokemusta ja ehdottomasti Racet. Scootereissa kuomun voi heittää jorpakkoon heti kun sen mekanismi on löysä, ihan kuin kaikissa Emmaljungissa.
Raceissa suojaavampi kuomu. Menee edemmäksi kuin Scootereiden kuomu. Lisäksi teleskooppiaisa on paljon parempi kuin taitettava työntöaisa.

Meillä racet ja ollaan tyytyväisiä. Tosin valjaista emme mekään tykänneet, nykyisin ei enää tarvitakaan onneksi. Niin ja tavarakori on pieni. Mutta kevyesti rullaavat (isot rattaat), menevät näppärästi kasaan ja taas ylös. Kätevä säädettävä työntöaisa. Tosin vertailukohtana meillä ei ole scootereita.

Lisäisin vielä, että kannattaa kokeilla sitä omaa lasta rattaisiin ja päättää vasta sitten.

Meinasin ostaa britaxin toddlerit, mutta lapsen jalat meinas jo tulla jalkatuen yli ja leveätkin olivat, joten kauppaan jäi.

Yhteistyössä