Brio Zento turvaistuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A-P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A-P

Vieras
Meidän pitäisi hankkia uusi turvaistuin ja olemme miettineet tätä uutta Brion istuinta. Te joilla siitä on kokemusta kertokaa mielipiteenne, sekä ruusut, että risut ja oletteko olleet ostokseen tyytyväisiä. Muistakin istuimista mielelläni luen kommentteja. Kiitos :flower:

Me ostimme sellaisen kun vaihtoehtoinen oli tämä Zento tai Britaxin two way Elite. Elite oli silloin yli puolivuotiaallemme todella iso eikä tukenut mielestäni tarpeeksi sivusuunnassa. Olemme olleet Zentoon todella tyytyväisiä. Nyt kun meille tulee toinen niin esikoisellemme ostamme varmasti tuon Eliten sillä se menee taas vanhemmaksi kuin tuo Zento johon ei mielestäni kyllä enää mahdu edes nelivuotias.

Moi!

Mielestäni edellinen kirjoittaja on kyllä väärässä tuosta Zenton käyttöiästä, koska olen nähnyt sen käytössä 6-vuotiaalla! Sitähän voi käyttää auton omilla vöillä (istuimen vyöt voi irrottaa) sen jälkeen, kun lapsi kasvaa yli noista "valjaista". Kyllä siinä istumatila mun mielestä riittää...Mutta voin tietysti olla väärässä, koska meillä on se nyt käytössä 1 1/2 -vuotiaalla. Mutta tuo 6-vuotias tykkäsi kyllä siinä istua, eikä näyttänyt ahtaalta.

Olen ollut melko tyytyväinen Zentoon, mutta pari miinustakin olen kyllä todennut. Ensinnäkin asento on melko pysty, joten nukkumisasento on vähän huono. Ja sitten se vöiden lukitus on hankalaa toppavaatteissa, mutta voi tietysti olla, että se on hankalaa muissakin istuimissa. Kokemusta ei ole...Mutta pääosin olemme olleet todella tyytyväisiä ostokseemme :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 03:18 Commander kirjoitti:
Moi!

Mielestäni edellinen kirjoittaja on kyllä väärässä tuosta Zenton käyttöiästä, koska olen nähnyt sen käytössä 6-vuotiaalla! Sitähän voi käyttää auton omilla vöillä (istuimen vyöt voi irrottaa) sen jälkeen, kun lapsi kasvaa yli noista "valjaista". Kyllä siinä istumatila mun mielestä riittää...Mutta voin tietysti olla väärässä, koska meillä on se nyt käytössä 1 1/2 -vuotiaalla. Mutta tuo 6-vuotias tykkäsi kyllä siinä istua, eikä näyttänyt ahtaalta.

Olen ollut melko tyytyväinen Zentoon, mutta pari miinustakin olen kyllä todennut. Ensinnäkin asento on melko pysty, joten nukkumisasento on vähän huono. Ja sitten se vöiden lukitus on hankalaa toppavaatteissa, mutta voi tietysti olla, että se on hankalaa muissakin istuimissa. Kokemusta ei ole...Mutta pääosin olemme olleet todella tyytyväisiä ostokseemme :)

Meillä myös Zento, ihan ok istuin on. Vie aika lailla tilaa, me miehen kanssa ei saada penkkejä tarpeeksi taakse, joten istuin on laitettu keskipenkille. Tyttö kyllä tykkää istua keskellä kun näkee hyvin eteen. Ja pysty on todellakin se asento, tyttö nukkuu yleensä pää roikkuen :\| kun kallistusta ei ole.

Meilläkin Zento ollut kohta vuoden käytössä. Mielestäni todella hyvä istuin. Isohan se on ja painava mutta paljon suojaisampi kuin muut mitä harkittiin. Kaikki ne veivät paljon tilaa selkä menosuuntaan asennettuina, mutta Zento pysyi parhaiten penkillä. Se on aika helppo kiinnittää. Meillä edelleen on kallistettu se jalka vaikka tyttö 1,5 vuotta. Mielestäni asento ei ole liian pysty. Zento vaikutti myös olevan tilavampi kuin esimerkiksi Two way, Gracosta nyt puhumattakaan.

Tuono kallistukseen vaikuttaa tosi paljon auton penkit. Vanhempieni Toyotassa penkki oli tosi pystyssä, omassa Audissa selkeästi parempi asento.

Minustakin Zento vaikuttaa todella paljon suojaisammalta kuin muut merkit. Pään sivutuet oli isoimmasta päästä, Britaxin Two Way Elite taisi olla ainut samaa luokkaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 20:56 Minttu kirjoitti:
Meilläkin Zento ollut kohta vuoden käytössä. Mielestäni todella hyvä istuin. Isohan se on ja painava mutta paljon suojaisampi kuin muut mitä harkittiin. Kaikki ne veivät paljon tilaa selkä menosuuntaan asennettuina, mutta Zento pysyi parhaiten penkillä. Se on aika helppo kiinnittää. Meillä edelleen on kallistettu se jalka vaikka tyttö 1,5 vuotta. Mielestäni asento ei ole liian pysty. Zento vaikutti myös olevan tilavampi kuin esimerkiksi Two way, Gracosta nyt puhumattakaan.

Mun täytyy kokeilla sen "jalan" kanssa kallistamista. Luulin meinaan että sitä voi käyttää vain selkämenosuuntaan mentäessä :ashamed:

Kiitos paljon kommenteista ja lisääkin saa kirjoittaa =) . Tuo Britaxin two way elite on tullut nyt toiseksi vaihtoehdoksi, mutta ihan tyytyväisiä vaikutatte olevan kyllä tuohon Brion istuimeen. En muuten olisi uskonut, että tämä istuimen osto onkin näin hankala toimenpide, niin paljon täytyy ottaa huomioon. Päätös kuitenkin kohta tehtävä :headwall: .

Varmaan autosta riippuu, mutta välillä hankala kiinnittää lapsi siihen (ei tosiaan muista kokemusta). Ja tosiaan se jalka antaa kallistusta mikäli auton vyöt antaa perix, meillä ei!! Tukeva on ja turvallisen oloinen. Eiköhän kaikista löydy sekä miinuksia että plussia?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2006 klo 09:56 t-e-s-s-u kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 20:56 Minttu kirjoitti:

Mun täytyy kokeilla sen "jalan" kanssa kallistamista. Luulin meinaan että sitä voi käyttää vain selkämenosuuntaan mentäessä :ashamed:

Meidän toisessa autossa ei ainakaan onnistu se kallistaminen koska penkki on liian lyhyt. Toisesta autosta en vielä tiedä, kun en ole kokeillut.

Yhteistyössä