Brio Zento

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastasyntyneelle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastasyntyneelle?

Vieras
Olen saanut jokseenkin ristiriitaisia tietoja ihan lastentarvikeliikkeistä siitä, käykö Brio Zento -turvaistuin vauvalle syntymästä lähtien. Onko kellään tietoa/kokemusta asiasta? Itse en ostaisi lapselle turvakaukaloa laisinkaan jos ei ole pakko.

käy ainakin ihan syntymästä asti, eli ei välttämättä tarvitse kaukaloa hankkia... meillä ainakin on oltu tyytyväisiä valintaan, kun sama jakkara on ollut kohta 2 vuotta käytössä, ja vielä mahtuu poika kyytiin (15kg/92 cm)

Moikka,

en valitettavasti osaa vastata siihen käykä Brio Zento heti syntymästä lähtien. Vauvatalo Johannan sivuilla sanotaan näin: Käyttöikä: 6 kk - 6 v. (0-25 kg), että en yhtään ihmettele, jos olet sekaisin siitä kuinka pienelle istuin sopii. Harvoin kai 6 kk lapsi, tai lapsi ylipäätänsä, painaa 0 kg!

Kävimme jokunen kuukausi sitten juuri Johanassa katsomassa istuinta silloin 9 kk tyttärellemme ja kyllä se mielestäni sen verran väljänoloinen oli, että itse en siihen vastasyntynyttä laittaisi.

Emme muutenkaan päätyneet ko. istuimeen, koska kaupassa kertoivat, että palautetta on tullut siitä, että istuimessa oleva valjaiden kiinnityssolki on liian lähellä selkänojaa, jolloin istuintila jää lapselle liian pian liian pieneksi (valjaita ei siis saa kiinni, kun solki jää jo lapsen pepun alle). Ei siis ainakaan mene 6 v. asti, kuten muuten luvataan.

Painoraja on typerästi 0-25 kg mutta ala painorajaa ei varmaan ole laitettu koska esim joku 1 vuotias voi olla todella kevyt.

Lapsihan on zentossa kuitenkin istuma-asennossa ja vauvaa ei saa istuma-asennossa pitää ennenkuin jaksaa itse pitää selän suorana.

En ostaisi vastasyntyneelle, kaukalo olisi turvallisempi, niistä saa hyvin vaihdossa isompaan istuimeen!

Tuo 0-25 kg on vain turvaistuinluokka, se ei tarkoita automaattisesti että sopii vastasyntyneellekin. Brio Zento sopii lapselle n. 6 kk:n iästä ylöspäin, joissain paikoissa on merkitty että sopii 9-25 kg:n painoisille, ilmeisesti väärinkäsitysten välttämiseksi. Jos haluat ko. istuimen lapsellesi, kannattaa kysyä turvakaukaloa vuokralle alkuajoiksi, yleensä hinta n. 5 €/kk.

Yhteistyössä