Britax Multi-Tech vs. Graco Cosmic Comfort S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt saa haukkua ja kehua!
Kumman valitsisitte ja miksi?

Istuimet:
Britax Multi-tech
Graco Cosmic Comfort S

Itsellä ihan mieletön päätöksentekovaikeus ja kaipailisin apuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Meillä Grago cosmic comfort

Ootteko tykänny?
Ite harkitsen tota, kun nyt on Gracon Duologic toisessa autossa ja on hurjan hyvän tuntunen... Ja tila tuskin tulee ongelmaksi kun istuin on menossa Mondeoon, joten tilaa pitäisi olla.

Multi-Tech ehdottomasti! Meillä oli Cosmic ja 2v ei enään mahtunut päätuen alle istumaan ja vyötkin yläasennossa ottivat vastaan... Ja lisäksi vei autossa TOSI paljon tilaa. Lapsi ei viihtynyt autossa ahtauden takia vaan potki istuinta ja huusi. Kaverilla Multi-tech ja heillä normaali kokoinen 3v poika istuu edelleen selkämenosuuntaan mahtuen mainiosti!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Meillä Grago cosmic comfort

Ootteko tykänny?
Ite harkitsen tota, kun nyt on Gracon Duologic toisessa autossa ja on hurjan hyvän tuntunen... Ja tila tuskin tulee ongelmaksi kun istuin on menossa Mondeoon, joten tilaa pitäisi olla.

Minä olen tykännyt eikä kyllä lapsikaan ole "valittanut"
Mahtuu istumaan eikä mistään ahdista.
Selkä menosuuntaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Multi-Tech ehdottomasti! Meillä oli Cosmic ja 2v ei enään mahtunut päätuen alle istumaan ja vyötkin yläasennossa ottivat vastaan... Ja lisäksi vei autossa TOSI paljon tilaa. Lapsi ei viihtynyt autossa ahtauden takia vaan potki istuinta ja huusi. Kaverilla Multi-tech ja heillä normaali kokoinen 3v poika istuu edelleen selkämenosuuntaan mahtuen mainiosti!

Ompa teilla iso 2 vuotias?

Mä ottaisin Multitechin. Meillä on ollut yksi Gracon Cosmic XTP ja on lähes sama tuoli eri pehmusteella. Nuo Gracot on pärjännyt turvallisuustesteissä aika heikosti...Multitechistä ei taida vielä testituloksia olla (jos on niin muakin kiinostaisi eli laittakaa joku linkkiä) mutta tuskin voi huonommaksi mennä kuin Cosmicilla.

Noissa turvallisuustesteissä laskettiin monia asioita, esim. sitä onko mahdollista asentaa tuoli väärin... Et ne ei ehkä annan oikeaa vastausta jos (KUN???) tuoli on asennettu oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Vtt:
Noissa turvallisuustesteissä laskettiin monia asioita, esim. sitä onko mahdollista asentaa tuoli väärin... Et ne ei ehkä annan oikeaa vastausta jos (KUN???) tuoli on asennettu oikein.

No tuskin se on kaikissa testeissä väärin asennettu....Mä olen seurannut lähinnä autoliiton sekä ruotsalaisen testfaktan testejä ja molemmissa pärjäsi huonosti.

Meillä on Multi-Tech ollut nyt vähän aikaa. Poika viihtyy ja nukkuukin hyvin. Selkämenosuuntaan mennään. Meidän pienessä autossa tämäkin vie kyllä tilaa, mutta lapsen turvallisuudesta ei tingitä.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Nuo Gracot on pärjännyt turvallisuustesteissä aika heikosti...Multitechistä ei taida vielä testituloksia olla (jos on niin muakin kiinostaisi eli laittakaa joku linkkiä) mutta tuskin voi huonommaksi mennä kuin Cosmicilla.

Ja tässähän ei kannata ottaa sitä huomioon että huonosti pärjänneet mallit Graco Cosmic:sta olivat vuosimallia 2003 ja 2005.
Pikkuisen on jo aikaa mennyt ja mallitkin monta kertaa vaihtuneet.........
Ärsyttää tämä joka palstalla cosmic:in mustamaalaaminen iän vanhojen testitulosten perusteella.
Eikös turvaistuimilla ole suositusikä jonka jälkeen suositellaan hävitettäväksi vaikkei niitä olisi kolaroitu?

Itsellä on kaukalosta istuimeen pian siirtyvä vauva ja tuo cosmic on seuraavana ostos listalla koska logico s kaukaloon olen ollut sen verran paljon tyytyväinen ja en usko että lapsi 7kk viihtyisi multi techissä jossa ei asentoa voi muuttaa makaavammaksi lapsen nukahdettua autossa.

multitech oli saanut huonon arvioinnin törmäysturvallisuuessa ihan uunituoressa testissä autoliiton sivulla (22.10).

hulluushan näissä tuolin vallinnassa tulee kun eritestit tyrmää eri istuimia :/ Huh huh... Eilen lastentarvikkeessa kehuivat tuota gracoa et on testi voittaja ja yksiparhaista istuimista. (multi-tech oli vieressä samalla hyllyllä, ei suositellu)

Alkuperäinen kirjoittaja ty:
multitech oli saanut huonon arvioinnin törmäysturvallisuuessa ihan uunituoressa testissä autoliiton sivulla (22.10).

hulluushan näissä tuolin vallinnassa tulee kun eritestit tyrmää eri istuimia :/ Huh huh... Eilen lastentarvikkeessa kehuivat tuota gracoa et on testi voittaja ja yksiparhaista istuimista. (multi-tech oli vieressä samalla hyllyllä, ei suositellu)

Lastentarvikkeella on ilmeisesti jotkut sopimukset Gracon kanssa, että suosittelevat niitä, kun meillekin sitä vaan esiteltiin ja muita vaihtoehtoja ei edes mainittu. Tosin mä olen tuohon istuimeen tyytyväinen.

Ostettiin tänään Cosmic Lastentarvikkeesta. Vaikuttaa hyvältä tuolilta ja myyjäkin esitteli oikein asiallisesti Cosmicin, Multi-techin ja myös BeSafen mallin. Joista päädyimme cosmiciin, jossa vauvan asentoakin voi muuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:

Meillä sama! EN tykkää tuosta gracosta yhtään!!!!

Itselläni oli samat kaksi suosikkia, joista mietin kumman ostaisin. Lastentarvikeliikkessä meillekin suositeltiin Gracoa. Siinä pitäisi olla lapsella enemmän jalkatilaa (selkä menosuuntaan matkustaessa), kun istuimessa on säätövaraa ja Britaxissa ei mitään, eli istuin koko ajan samassa asennossa. Sen puolesta itse kiinnostuin enemmän Gracosta, koska lapsi ei varmaan hyvin viihdy jos jalat aivan mutkalla.. Tilanviennin puutteesta en itse juuri ole harmistunut, koska istuin tulossa Passattin, joten tilaa pitäisi olla..
Entä tietääkö kukaan saako kumpaakaan tai molempia istuimia esim. kahta vierekkäin? Vai ovatko niin leveät ja ulkonevat että kahden istuimen kiinnitys vierekkäin mahdotonta.. (tätä en itse tajunnut kysyä liikkeessä), koska meillä vuoden ikäerolla lapset, joten jossain vaiheessa tarvetta kahdelle istuimelle (kolmas jo sen verran vanha, että istuu korokkeella).

Ilmeisesti tuo Gracon asennustapa on jossain vaiheessa muuttunut, koska olen lukenut muualtakin, että se ei mahdu autoon. Tämä nykyinen Cosmic Comfort S on kyllä pienimmästä päästä istuimia, yksi harvoista, joka mahtui kunnolla meidän autoon JA siinä on kallistuksensäätö lapselle. Multitech hylättiin, koska siinä ei ollut jalkatilaa lapselle ollenkaan. Besafe vei hieman enemmän tilaa kuin Graco ja asento jäi pystymmäksi kallistettunakin.

Meillä sama! EN tykkää tuosta gracosta yhtään!!!!

Täällä myös, kahden cosmicin kokemuksella en surkeempaa istuinta ole tavannut. Muistakin siis kokemusta. Sen lisäksi, että 2v ei enää mahtunut (hartiat lysyssä kun niskatuki otti vastaan ja pää tuli yläreunan yli, ja istuimen pitäis mennä 6 vuoteen saakka...) turvavyöt hankalat käyttää kun olivat aina mutkalla ja löysennysnappula erittäin hankalassa paikassa.

Kehuvat kovasti kallistuksen säätöä, mitä en ko. istuimesta kyllä löytänyt. Juu, on se "ruuvi" mistä väännetään mutta ei se kyllä istuinta/asentoa kallista, peppua niin vähän että ei edes huomaa.

Moneen autoon istuimen laittaneena, yhteen autoon sain sen tukevasti kiinni (ja sekin kasvot menosuuntaan) vaikka käyttöohjeiden mukaan muihinkin olisi pitänyt olla sopiva istuin.

Tässä muutama syy miksi en ko. istuimesta tykkää :whistle:

Multitechistä ei kokemusta, mutta meillä on evolva eli muuten sama mutta ei mene selkämenosuuntaan. Evolvaan olen erittäin tyytyväinen, ei mitään pahaa sanottavaa ole tullut vuoden käyttökokemuksella.

muoks.. ihan uusimmista gracoista mulla ei ole kokemusta, onko tuo säätösysteemi muuttunut, kun jossain viestissä sanottiin että sitä saa muutettua niin että vaikuttaa jalkatilaankin?:wave:

Viimeksi muokattu:
Meillä on toisella lapsella Multi Tech, ja aluksi se tuntui hyvältä. Mutta pidemmän päälle vyöt ovat aina solmussa, tai sitten ne jumittuu etteivät aina toimi. Lisäksi päällisen pesu on työn ja tuskan takana eikä autoon asentaminenkaan ole helppoa. Valitsisin kyllä jonkun toisen jos nyt saisi valita.

Mäkään en voi yhtään suositella Gracoa. Muka pitkäikäinen, mutta paskan marjat sanon minä. Ei siihen enää edes neljävuotiasta tungeta istumaan kun pääntuki ottaa hartioihin kiinni, eli turvavyöistuimena sitä ei käytännössä voi käyttää. Niin kauan kun lapsi on ihan pieni, istuin on ihan ok mutta isommalle se ei enää mene.

Itselläni oli samat kaksi suosikkia, joista mietin kumman ostaisin. Lastentarvikeliikkessä meillekin suositeltiin Gracoa. Siinä pitäisi olla lapsella enemmän jalkatilaa (selkä menosuuntaan matkustaessa), kun istuimessa on säätövaraa ja Britaxissa ei mitään, eli istuin koko ajan samassa asennossa. Sen puolesta itse kiinnostuin enemmän Gracosta, koska lapsi ei varmaan hyvin viihdy jos jalat aivan mutkalla.. Tilanviennin puutteesta en itse juuri ole harmistunut, koska istuin tulossa Passattin, joten tilaa pitäisi olla..
Entä tietääkö kukaan saako kumpaakaan tai molempia istuimia esim. kahta vierekkäin? Vai ovatko niin leveät ja ulkonevat että kahden istuimen kiinnitys vierekkäin mahdotonta.. (tätä en itse tajunnut kysyä liikkeessä), koska meillä vuoden ikäerolla lapset, joten jossain vaiheessa tarvetta kahdelle istuimelle (kolmas jo sen verran vanha, että istuu korokkeella).

Yhteistyössä