Britax Two way elite vai Brio Zento?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sivutörmäyssuojilla on ennemmän merkitystä kasvot menosuuntaan. Pieni lapsi on Elitessä syvällä selkämenosuuntaan, erikseen ostettava niskatuki on hyvä, muutoin siinäkin pä roikkuu ikävästi nukkuessa. Meillä kuopus 10kk siirtyi Eliteen ja esikosielle ostettiin Britaxin isofix kiinnitteinen vyöistuin.

Meillä TWE ja jo kolmannessa autossa. Hyvin on mahtunut kaikkiin henkilöautoihimme. Riittävän tilava istuin ja hyvin lapsi on pysynyt siinä istumassa puolivuotiaasta asti ilman mitään sivutukivirityksiä. Meillä käännetty istuin kasvot menosuuntaan ja käytössä vielä istuimen omat vyöt. Ihan tyytyväinen olen ollut ja istuimen päällinen lähtee helposti irti pesua/puhdistusta varten.

TWE:tä suosittelen. Vaikka siinä onkin ns. laaja yläosa, silti se suojaa paremmin sivutörmäyksissä kuin moni muu.
Brio on saanu Autoliitolta huonot arvostelut. En uskoltaisi ostaa.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_zento_2007/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Zenton puolesta vielä se että jos ja kun jossain vaiheessa lapsi matkustaa kasvot menosuuntaan niin lapsen voi kiinnittää zentoon istuimen vöillä kun taas TWE:ssä silloin käytössä ovat vain auton vyöt.

Tämä EI pidä paikkansa. Kasvot menosuuntaan istuin kiinnitetään ensin auton turvavöillä ja lapsi istuimeen kiinnitetään istuimen vöillä.
Kannattee olla selvillä asioista!

Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Zenton puolesta vielä se että jos ja kun jossain vaiheessa lapsi matkustaa kasvot menosuuntaan niin lapsen voi kiinnittää zentoon istuimen vöillä kun taas TWE:ssä silloin käytössä ovat vain auton vyöt.

Tämä EI pidä paikkansa. TWE ei toimi turvavyöistuimena. Kasvot menosuuntaan istuin kiinnitetään ensin auton turvavöillä ja lapsi istuimeen kiinnitetään istuimen vöillä.
Kannattee olla selvillä asioista!

No kylläpäs minunkin mielestäni tuota voi käyttää turvavyöistuimena.
Miksi muuten se menisi 6 vuotiaaksi asti?

:o

*muoks* tässäpäs vielä Britaxin sivuilta kopsattu teksti:

Selkä menosuuntaan asennettava turvaistuin,
hyväksyntä ECE R44 rev 03, 9-25 kg. Selkä
menosuuntaan asennettuna hyväksyntä
T-standardin mukaan. Kasvot menosuuntaan
asennettuna turvaistuimena, 9-25 kg,
aikaisintaan 3 ikävuodesta alkaen.
Kasvot menosuuntaan asennettuna
turvavyöistuimena, 15-25 kg, aikaisintaan 3
ikävuodesta alkaen.

Hyväksyntä ECE R44 rev 03

Eli tosiaan kannattaa ottaa selkoa :saint:

Niin ja mulla unohtui ihan alkuperäinen asiani! :laugh:

Twe meillä on ollu ja oon tykännyt, jotenkin tuntui vaan että tuolle kuopukselle haluan jonkin toisen joten ostettiin Zento, johon olen ollut tyytyväinen myös =) twe on nyt sitten vara-istuimena

Katos, jäi korjaamatta asia. Siis toki voi käyttää myös turvavyöistuimena. Soriii ja kiitos Blue Rush! :ashamed:

Meillä ei menny ko. istuin kuin jonnekin alta 3v, kun muksu on nii hemmetin pitkä. Nyt 5v jos vielä istuis siinä, nii tulis yli ja komeasti :D

Yhteistyössä