Britax Yanis matkarattaat..ovatko hyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmeli05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mymmeli05

Vieras
Moi!
Olen harkinnut noiden Britax Yanis sateenvarjorattaiden hankkimista, lähinnä sen vuoksi, että Britaxin kaukalon saisi noihin kiinnitettyä. Nämä rattaat olisivat vielä kohtuu hintaiset toisin kuin saman valmistajan Vigour merkkiset rattaat. Onko kellään käyttökokemusta näistä rattaista? Millaiset ne on työntää (sateenvarjokahvat), meneekö selkänoja makuuasentoon, kuinka tilavat ne ovat (siis minkä kokoista lasta näillä vielä voi lykkiä) jne??? En ole siis onnistunut näkemään näitä vielä livenä ja harkinnassa olisi lähteä näitä toiselle paikkanunnalle hankkimaan,joten yritän nyt hieman kartoittaa, että kannattaako tällaisten hankkiminen?

Ei ole kokemusta, mutta verkkokauppa Babystylen sivuilta löytyi tietoa (siinä ainakin sanotaan että saa makuuasentoon):

- korkealaatuinen matkaratas, joka sisältää adapterit Britaxin Baby Safe Plus -turvakaukaloa varten
- ergonomisesti muotoillut työntöaisat
- tilava istuinosa, pehmustetut sivutuet ja 5-pistevaljaat
- neljään asentoon säätyvän selkänojan saa myös lepoasentoon
- sisältää irrotettavan turvakaaren
- säädettävä jalkatuki ja iso tavarakori
- helppo kasata sateenvarjomaisesti, pysyy kasattuna pystyssä
- irrotettavassa kuomussa tasku ja kurkistusikkuna
- kääntyvät kaksoispyörät, etupyörät voidaan lukita
- kankaat voidaan irrottaa ja pestä

Huomasin, että uusimmassa Vauva-lehdessä oli matkaratasesittelyssä juuri nuo kyseiset kärryt. Vaikuttivat ihan hyviltä, mutta jos jollain on kyseiset rattaat käytössä haluaisin mielelläni kuitenkin tietää käytännön kokemuksia rattaista. Kiitti, sulle (vähän tietoa) kuitenkin edellisestä "perustietopaketista"!

meillä on kyseiset matkarattaat. käytössä olleet vajaa 2 kk (poika on nyt vasta 3 kk). eli tietoa siitä, kuinka iso lapsi niihin menee ei ole. painoraja suositus tais olla joku 15 kg. en ole kokeillut muita rattaita, joten sen pohjalta on vähän vaikea verrata. jos nyt luettelen eka plussia: mun mielestä mustana yksivärisenä ovat kivan näköiset, britaxin kaukalon saa niihin kiinni näppärästi, niin ei tartte vauvaa herättää siirtämällä vaunuihin. selkänoja menee varsin hyvin makuuasentoon, joten voi käyttää melko pienelläkin vauvalla, jää ihan pieni kulma vain. helppo laittaa ne kasaan ja avata, pysyvät pystyssä kasattuna. miinuksia: vaikea ohjata yhdellä kädellä, lähes mahdoton, mut sama ongelma kaikilla, jotka menee niin pieneen tilaan. käsikahvat olis kiva, jos olisivat pehmustetut ja vähän eri kulmassa (olen melko lyhyt). eivät ole kauhean kevyt (9,5 kg). ei ole saatavilla omaa "istuvaa" sadesuojaa, joka olis tehty nimenomaan juuri noille rattaille. miehellä osuu jalat välillä tavarakoriin hänen työntäessä rattaita..tai jonkun muun rakenteen reunaan.

olen ollut ihan tyytyväinen, kyllähän ne vähä rempuloilta vaikuttaa, kun työntelee mukulakivillä, mutta luulen sen olevan ongelma kaikilla matkarattailla? ostarissa ne on oikein hyvät. ne vigourit ei taas ole matkarattaat, että jos matkarattaita nimenomaan haluaa, niin yanis on kyl ihan hyvä. vigour on vähän niinku oikeat vaunut ja rattaat, eivät ole kovin kevyet eikä runko mene juurikaan normaali vaunuja pienempään tilaan. vigouria ei voi verrata yanikseen juuri tosta syystä. vigour on siis hyvä ja vakaa työntää, koska niissä on kunnon renkaat. painittiin juuri samaisen ongelman kanssa. olisin halunnu vigourit, mut kun ne on normaali vaunujen hintaiset ja ei mene pieneen tilaan, niin koettiin ihan tyhmäksi ostaa toiset yhtä isot rattaat, kuin mitä omat vaunut on. ja koska haluttiin just se kaukalo kiinni, ostettiin yanikset vaikka tuskin ovat markkinoiden parhaat. se kaukalon siirto ominaisuus on kuitenkin niin hyvä, että olen ollu tyytyväinen. toivottavasti oli jotain apua kommenteista :)

tänään tuli testattu ekaa kertaa pelkät rattaat ja varsin hyvin meni 3 kk poju niissä, kun laitettiin pohjalle äitiyspakkauksen paksu makuupussi. hyvin viihtyi poika.

Meillä myös on yanikset käytössä. Muuten ei mitään valittamista, on kevyet ja ketterät työnnellä. Tosin hiekkateille en rattailla lähtisi, sopivat kappakeskusajeluun parhaiten. Tuosta tavarakorista.. On kyllä iso ja tilava, niinkuin mainoksissa kehutaan mutta rattaiden metalli"tuet" menevät sekö korin edestä että takaa ristikkäin, eli koriin on lähes aivan mahdoton saada mitään tavaraa, esim.kassia, sisään!! Ei tavarakori on täysin turha kapistus..

mun mielestä tavarakori on ihan ok vaikkakin ne ristikot on siinä edessä ja takana. tavarat voi laittaa sisään rattaiden sivusta. monta kassia siellä on meillä ollut, myös ruokakassikin joskus. tietty, jos kassi on iso ja ei muokkaannu mitenkään, ei se sinne varmaan mene. mut harvemmin kassit on ihan joustamattomia nuodoltaan..

Yhteistyössä