Brunon ultra raskausviikoolla 17 – onko muita kokemuksia? Sukupuoli ja terveys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkumusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikkumusta

Vieras
Kävimme Brunon ultrassa rv 17 vatsakipujen vuoksi, halusimme varmuuden että kaikki on ok. Brunoa on kovasti hehkutettu täällä netissä, mutta jäi aika huono maku suuhun.

Kysymys ei ollut 4d-ultrasta, vaan käytti ihan tavallista (paitsi lopussa napsautti 4d:n hetkeksi päälle). Todella nopeasti ultrasi pikkuisen ja kaikki oli onneksi ihan ok hänen mukaansa, mutta huolettaa katsoiko nyt sitten kuitenkaan kunnolla – palstoilla ollut aiemmin tapauksia, joissa hän ei ole huomannut kehityshäiriöitä ym.

Kysyin samalla myös sukupuolta ja on kuulemma poika tulossa. Itselläni ei ole erityistä toivetta sukupuolesta, mutta vahva tyttöfiilis ja ihmetyttää, voiko hän todella nähdä sen noin varhaisilla viikoilla. Vauva oli jalat ristissä (tämä näkyi siinä 4d:ssä, mitä käytti lopussa) ja kun ei itse nähnyt mitään, niin jäi todella vahva epäilys siitä, oliko Bruno oikeassa.

Kuvia saimme mukaan vain viisi ja ovat todella kummallisia, vauvaa ei erota niistä ollenkaan (siis ei edes arvaisi, että kyse on lapsesta, näyttää todella oudolta). np-ultrasta saimme paremmat kuvat ja mieluummin niitä kyllä katselee.

Koko lysti Kelan korvauksen jälkeen 140 euroa, eikö tuo ole sama hinta, mikä 4d-ultralla on?

Millaisia kokemuksia teillä on Brunosta?

Tyly ja kiireinen lääkäri. En pitänyt yhtään kyseisestä ihmisestä. Asiakkaan/potilaan kohtaamisessa ja sosiaalisissa taidoissa todellakin parantamisen varaa.

Mä menin viikolla 21 ja saatii kunnon seloste kirjallisena mitä kaikkea hän katsoi. Eli onko tulossa kaihia, onko kaikki hampaanalut ikenissä, onko huulihalkiota, istukan verenkierto, monta varvasta, monta sormea, miten sydän pumppaa verta jne.jne ja mukaan saatii dvd siitä vuvasta ja kyllä siinä kasvot hyvin näky.
Eihän toi ny mikää hupireissu ole missä tuijotellaan vauvaa pitkän aikaa, ei siitä saisi sillon Kela korvausta vaan ihan tutkimus muiden joukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29363499:
Mä menin viikolla 21 ja saatii kunnon seloste kirjallisena mitä kaikkea hän katsoi. Eli onko tulossa kaihia, onko kaikki hampaanalut ikenissä, onko huulihalkiota, istukan verenkierto, monta varvasta, monta sormea, miten sydän pumppaa verta jne.jne ja mukaan saatii dvd siitä vuvasta ja kyllä siinä kasvot hyvin näky.
Eihän toi ny mikää hupireissu ole missä tuijotellaan vauvaa pitkän aikaa, ei siitä saisi sillon Kela korvausta vaan ihan tutkimus muiden joukossa.

No ohhoh, me emme todellakaan saaneet mitään tuollaista? Teillä taisi olla 4d? Kirjalisen paperinkin saimme vasta, kun soitimme perään ja mieheni kävi hakemassa. Siinä ei lukenut mitään oikeastaan mistään, vain että kaikki on ok.

Ei tietenkään ole mikään hupitutkimus, mutta hinta sama kuin niissä hupitutkimuksissa (mennään vain kattomaan vauvaa) ja sitten kohtelu on täysin eri ja palvelu aika huonoa. Brunolla sen verran kova maine täällä keskustelupalstoilla, että kuvittelin saavani hyvää palvelua. Kunnallinen oli paljon parempi kokemus. Mehän nimenomaan menimme ylimääräiseen ultraan katsomaan, että vauvalla on kaikki hyvin noiden kipujen vuoksi, emme ensisijaisesti "huvin" vuoksi, kuten nyt ilkeästi vihjailet.

Tiedän mikä on hupikäynti – halutaan vain nähdä vauva ilman mitään erityistä syytä. Tämäkin on ihan ok mulle. Tuosta viestistäsi vain tuli vaikutelma, että olen jotenkin huono ihminen kun halusin rahoilleni vastinetta ja kunnon tutkimuksen siitä että vauvalla on kaikki hyvin, kun on kuitenkin syytä epäillä ettei ole.

En osaa sanoa näkeekö kehityshäiriöitä tm., mutta olisihan hän voinut sanoa asiasta jotain. Nyt vain hiljaa ultrasi ja sanoi että kaikki ookoo, vauvalla kaikki hyvin eikä syytä huoleen. Sen jälkeen kyysin tuosta sukupuolesta, niin sanoi että on poika, eikä enää kommentoinut muuta. Hetkeksi napsautti 4d:n päälle (mikä oli tietty ekstraa, koska ei ollut 4d-ultraa toivottu), mutta sitten lopetti.

Ei edes kysellyt noista vatsakivuista ym. mitään. Pääkivusta olisin halunnut kysyä, mutta ei oikein kuunnellut selitystäni vaan puhui päälle ja sanoi, että on normaalia raskauden aikana. Siihen sain perään sanottua, että tiedän sen olevan normaalia, mutta mulla migreenit paljon pahentuneet, oisko sille mitään tehtävissä, ei kommentoinut oikein mitenkään.

Vatsakivut merkki kehityshäiriöstä.?! Niin, enpä tiedä, saatan olla väärässäkin.. Ensiajatukseni oli joka tapauksessa, että niin varmaan ja onpa kummaa porukkaa (eli voisin kuvailla sanalla hupikäynti...).

Mutta kyllä sitä kaikenlaisia asiakkaita pitäisi osata käsitellä, joten pidän lähtökohtaisesti negatiivista palautetta aina asiallisena. Olisi vaan pitänyt osata ottaa nuo teidän huolenne oikein ammattitaidolla.

Mun piti käydä ylimääräisissä ultrissa ja en niissä edes nähnyt koko vauvaa, tutkittiin vaan että kaikki on hyvin. Ja yksityinenhän maksaa koska se on yksityinen eli sait sen mistä maksoit. Ei siellä saa ylimääräistä palvelua.

[QUOTE="jaa";29363644]Vatsakivut merkki kehityshäiriöstä.?! Niin, enpä tiedä, saatan olla väärässäkin.. Ensiajatukseni oli joka tapauksessa, että niin varmaan ja onpa kummaa porukkaa (eli voisin kuvailla sanalla hupikäynti...).

Mutta kyllä sitä kaikenlaisia asiakkaita pitäisi osata käsitellä, joten pidän lähtökohtaisesti negatiivista palautetta aina asiallisena. Olisi vaan pitänyt osata ottaa nuo teidän huolenne oikein ammattitaidolla.[/QUOTE]

Hohhoijaa. En nyt suoraan sanonut että vatsakivut ovat merkki kehityshäiriöstä, mutta jos on supistuksia raskausviikolla 17 niin neuvolastakin kehottivat menemään heti samana päivänä lääkäriin. Jos neuvolan kehoituksesta menen kiireellisenä lääkäriin, niin tuskin on mikään hupikäynti.

Voi hyvää päivää näitä teidän vastauksia, kaikki käännetään aina aloittajan syyksi ja hulluuden piikkiin. Hirveää vittuilua rivien välistä. Taas on naiset ihania naisille.

Minusta pitää tuolla 140 eurolla saada yksityiseltä hyvää ja kunnollista palvelua (ennen Kelan korvausta liki 200 euroa – aika kallis 15 minuuttia). Ja mitä keskustelupalstoilta olen lukenut, muilla on ollut huomattavasti tarkempi ja parempi tutkimus melkeinpä samalla hinnalla, vaikka sinne ollaan menty ilman mitään neuvolan kehoituksia.

En nyt ymmärrä miten minä olen tässä syytettynä, kysyin kokemuksia, en halua joutua puolestelemaan omaa tilannettani.

Hohhoijaa. En nyt suoraan sanonut että vatsakivut ovat merkki kehityshäiriöstä, mutta jos on supistuksia raskausviikolla 17 niin neuvolastakin kehottivat menemään heti samana päivänä lääkäriin. Jos neuvolan kehoituksesta menen kiireellisenä lääkäriin, niin tuskin on mikään hupikäynti.

Voi hyvää päivää näitä teidän vastauksia, kaikki käännetään aina aloittajan syyksi ja hulluuden piikkiin. Hirveää vittuilua rivien välistä. Taas on naiset ihania naisille.

Minusta pitää tuolla 140 eurolla saada yksityiseltä hyvää ja kunnollista palvelua (ennen Kelan korvausta liki 200 euroa – aika kallis 15 minuuttia). Ja mitä keskustelupalstoilta olen lukenut, muilla on ollut huomattavasti tarkempi ja parempi tutkimus melkeinpä samalla hinnalla, vaikka sinne ollaan menty ilman mitään neuvolan kehoituksia.

En nyt ymmärrä miten minä olen tässä syytettynä, kysyin kokemuksia, en halua joutua puolestelemaan omaa tilannettani.

Sä otat vittuiluna sen, kun sulle sanotaan, että lääkäri tekee tutkimukset ja enenpää ei tehdä. Se on se mistä maksoit.

Minä kävin Brunolla molemmista lapsista ja olin tyytyväinen. 4D siis kyseessä ja rakenneultra. Kyllä tuossa vaiheessa pystyy jo sanomaan sukupuolen. Siis monet lääkärit ovat sosiaalisilta taidoiltaan vähän niin ja näin, mutta ei kait se muuhun osaamiseen vaikuta. Ihan en nyt saanut varmuutta mihin ap oli pettynyt? Siihen että on mahdollisesti poika tulossa, vaikka onkin tyttö olo? Vai siihen kun maksoi tavallisesta ultrasta 4d hinnan, vai kun lääkäri ei ollut yli ystävällinen vai mikä tässä nyt oli pointtina?

No jos ajan varaa vatsakipujen takia niin onko se ihme, että lääkäri katsoo vain onko vakavampaa näkyvissä. Jos varaa 4d ultran halutessaan nähdä vauvan niin silloin tehdään pitempi tutkimus ja lasketaan niitä varpaita. Joku toinen olisi voinut vetää herneet nenään, jos halusi varmistuksen raskauden jatkumisesta kipujen vuoksi ja lääkäri alkaakin sukupuolesta lähtien ultrailla ajan kanssa. Mitä pitempi tutkimus, sen kalliimpi... Ehkä nyt luultiin sinun haluavan nähdä onko sikiö elossa, poissulkea hematoomat ja tsekata istukka?

[QUOTE="wieras";29363687]Minä kävin Brunolla molemmista lapsista ja olin tyytyväinen. 4D siis kyseessä ja rakenneultra. Kyllä tuossa vaiheessa pystyy jo sanomaan sukupuolen. Siis monet lääkärit ovat sosiaalisilta taidoiltaan vähän niin ja näin, mutta ei kait se muuhun osaamiseen vaikuta. Ihan en nyt saanut varmuutta mihin ap oli pettynyt? Siihen että on mahdollisesti poika tulossa, vaikka onkin tyttö olo? Vai siihen kun maksoi tavallisesta ultrasta 4d hinnan, vai kun lääkäri ei ollut yli ystävällinen vai mikä tässä nyt oli pointtina?[/QUOTE]

No ei esim. vastannut kysymyksiin ja puhui jatkuvasti päälle, enkä todellakaan höpöttänyt jatkuvasti. Selitin aluksi tilanteen miksi ollaan tultu, oireet + että neuvolasta pyysivät kiireellisenä tulemaan. Tutkimuksen lopuksi olisin halunnut kysyä migreeneistä, niin sitäkän en saanut kysyä, vaan puhui päälle että pääkivut ihan normaaleja, kun tarkoitus oli kysyä voiko mitenkään helpottaa kohtausten alkamista tm., kun saattaa olla kymmeniä kohtauksia viikossa, yhtenäkin iltana kaksi peräkkäin.

Halusin vain kysyä kokemuksia, onko muilla jäänyt miehestä huono maku suuhun. Häntä kun on hehkutettu niin paljon, että ultraa kunnolla ja kyselee ym. Meille ei puhunut oikeastaan mitään ja lastakin katsoi hyvin pikaisesti – mielestäni kunnan tarjoama ultra oli huomattavasti parempi, vaikka tätä Brunoa on kehuttu paljon.

Ja en kai voi olla ultraajaan pettynyt sukupuoliasioissa :D. Olen onnellinen pienestä pojastani, pohdin vain kuinka luotettava sekään tieto on viikolla 17.

Noihin Vätti Räsyneen kommentteihin en jaksa vastata enää mitään, outo tyyppi :D.

Jos ultra tehdään vatsakipujen vuoksi niin tietysti silloin katsotaan sellaisia juttuja jotka vatsakipuja vois aiheuttaa+ vauvan vointia.
Jos haluatte rakenneultran niin teidän pitää pyytää sitä(ja maksaa siitä). 140 sis lääkärinpalkkio+ ultraääni ei todellakaan ole paljon.

[QUOTE="Veera";29363736]Jos ultra tehdään vatsakipujen vuoksi niin tietysti silloin katsotaan sellaisia juttuja jotka vatsakipuja vois aiheuttaa+ vauvan vointia.
Jos haluatte rakenneultran niin teidän pitää pyytää sitä(ja maksaa siitä). 140 sis lääkärinpalkkio+ ultraääni ei todellakaan ole paljon.[/QUOTE]

Alkuperäinen hinta oli 200 euroa, tuo noin 140 euroa oli Kelan korvauksen jälkeen.

Ehkä sitten rakenneultraa ja tätä tsekkausta ei voi vertailla keskenään. Lueskellut hyviä kokemuksia ja hehkutusta Brunosta sen verran, että kuvittelin homman olevan aika erilainen. Eniten ihmetytti tuo, että ei saanut kysyä kunnolla asioita.

Mutta hoiteli homman niin nopeasti ja jotenkin ylimalkaisesti, että halusin kuulla kokemuksia ovatko muut käyneet tavallisessa ultrassa Brunolla tuohon aikaan. Ilmeisesti heitä ei löydy.

[QUOTE="Aloittaja";29363733]No ei esim. vastannut kysymyksiin ja puhui jatkuvasti päälle, enkä todellakaan höpöttänyt jatkuvasti. Selitin aluksi tilanteen miksi ollaan tultu, oireet + että neuvolasta pyysivät kiireellisenä tulemaan. Tutkimuksen lopuksi olisin halunnut kysyä migreeneistä, niin sitäkän en saanut kysyä, vaan puhui päälle että pääkivut ihan normaaleja, kun tarkoitus oli kysyä voiko mitenkään helpottaa kohtausten alkamista tm., kun saattaa olla kymmeniä kohtauksia viikossa, yhtenäkin iltana kaksi peräkkäin.

Halusin vain kysyä kokemuksia, onko muilla jäänyt miehestä huono maku suuhun. Häntä kun on hehkutettu niin paljon, että ultraa kunnolla ja kyselee ym. Meille ei puhunut oikeastaan mitään ja lastakin katsoi hyvin pikaisesti – mielestäni kunnan tarjoama ultra oli huomattavasti parempi, vaikka tätä Brunoa on kehuttu paljon.

Ja en kai voi olla ultraajaan pettynyt sukupuoliasioissa :D. Olen onnellinen pienestä pojastani, pohdin vain kuinka luotettava sekään tieto on viikolla 17.

Noihin Vätti Räsyneen kommentteihin en jaksa vastata enää mitään, outo tyyppi :D.[/QUOTE]

No se on tietenkin ikävää että et saanut esittää niitä kysymyksiä mitä olisit halunnut. Niin kiire ei lääkärillä saa olla tietenkään. Uskon että hän on vaan katsonut tuohon mahakipuun vaikuttavia asioita ja ei ole sitten keskittynyt muuhun. Esikoisesta kävin rv 17 ja jotain ja kyllä hän tytön meille sieltä osasi kertoa :D. Nyt kun tarkemmin muistelen niin olin hivenen pettynyt kuvien laatuun molempien lapsien kohdalla, mutta tarkkaan hän rakenteet katsoi ja lappu saatiin kotiin mukaan.

Niin ja jos tuolla Brunolla ei ole neurologian erityispätevyyttä niin tuskin hän alkaa migreeniä hoitaa... Gynet nyt ottaa lähinnä kantaa voiko lääkityksiä käyttää raskauden aikana, mutta ei he muiden erikoisalojen alaisten vaivojen hoitoa suunnittele. Itse asiassa taisin itse maksaa tuon verran kun kävin ultrauttamassa kohdunsuun pituuden yksityisellä supistusten vuoksi, samalla vilkaisi vain sykkeen. Käynti oli alle 10 min kun tekstin ja saikkulapun kanssa kävelin kassalle. En todellakaan odottanut saavani rakenteista kuvausta ja jos olisin joutunut laajemman tutkimuksen mukaan maksamaan niin olisin ollut aika raivona...

Kävin kuopuksesta np-ultrassa hänellä ja sain hyvin kattavan selotuksen sikiöstä.Katseltiin myös 4d:nä ja hän näki sukupuolenkin jo rv12 ja hän sanoi että poika ja poika sieltä tulikin :)

Yhteistyössä