Budjetistanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Paljonko teidän perheellä jää kuukaudessa rahaa elämiseen kaikkien pakollisten menojen jälkeen? Siis lainanlyhennysten/vuokran, ruokamenojen, harrastusten, vakuutusten, auton yms. jälkeen?

meillä jää ruokaan noin 300 euroa kuukaudessa.
ja neljän henkilön pitäisi tolla summalla pärjätä.
useimmiten ei pärjätä ja joudutaan lainaa mun vanhemmilta.
kaikki maksaa.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Paljonko teidän perheellä jää kuukaudessa rahaa elämiseen kaikkien pakollisten menojen jälkeen? Siis lainanlyhennysten/vuokran, ruokamenojen, harrastusten, vakuutusten, auton yms. jälkeen?

Mihin elämiseen, noiden jälkeen?
Mun elämä on syömistä, asumista, autolla ajamista ja harrastamista.

Ei mun vuorokaudessa ole niin paljon tunteja, että tuohon päälle jäisi aikaa sellaiseen elämiseen, johon tarvitsisin rahaa. Naiminen ja nukkuminen on kuitenkin vielä ilmaista.

Meillä jää sellanen 200-300?, riippuen vähän siitä miten eletään. Jos ei ostele mitään ylimääräisiä, niin säästöönkin jää. Mä äippälomalla ja miehellä melko pieni palkka (käteen jää n. 1400?).

Hyvin pärjätään, eikä paljoa tartte miettiä mitä syödään...

no ihan kaikkien pakollisten menojen jälkeen jää n. 400-600 euroa, siitä sitten pistetään loppukuusta säästöön jos on jäänyt käyttämättä jne... mutta siis KAIKKI menee mitä tulee. Niinhän se on, tuloista riippumatta.

säästötilille siirretään kuukaudesta riippuen 800-1000, nyt on jäänyt pikkasen enemmänkin. ja mies on vaan töissä, minä opiskelen.. ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot..

Se riippuu ensinnäkin vuodenajasta, ja sit siitä miten paljon tai vähän mie laitan ruokamenoihin.
Jos tiedän, että nyt on tiukempi kuukausi niin säästän kauppalaskussa, ja jos tuntuu, että nyt ei oo niin tiukkaa, niin saatan helposti laittaa muutamia ylimääräisiä satasia ruokakauppaan ihan vaan ostaakseni välillä jotain "erikoisempaa" tai "parempaa" tarjottavaa perheelle.

Sit ne rahat, mitkä loppukuusta ovat tilille jääneet, on sitä "ektraa", joka sit aina kyllä on tähänmennessä ainakin löytänyt kohteensa milloin remonttirahastosta, milloin lomailusta ja milloin nyt mistäkin. Ja kyllä pyrkimyksenä ois aina, että edes vähän jäis tilille.

Tämä on aikas paha, kun mies on tänä vuonna hoitanut laskujen maksun. Mutta mutta.... Sanotaan näin, että säästöön jää n. 1000-1500e/kk.
Meillä siis mies töissä ja minun tulot 0e. Sit kun saan töitä, koko palkka menee säästöön mökkiä varten. Haaveita pitää olla :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä on aikas paha, kun mies on tänä vuonna hoitanut laskujen maksun. Mutta mutta.... Sanotaan näin, että säästöön jää n. 1000-1500e/kk.
Meillä siis mies töissä ja minun tulot 0e. Sit kun saan töitä, koko palkka menee säästöön mökkiä varten. Haaveita pitää olla :)

just just, kiva ku jonkulla ei oo tiukkaa :D meillä miehen palkka 1500e, et ihan sen vertaa ei saada säästöön :D aina jotain kuitenkin, eikä meillä mistään pula ole, ja tosiaan, jää meille sitä käyttörahaakin ihan sopivasti, laskujen ja pakollisten jälkeen..

Yhteistyössä