Bussietiketti kunnossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bussietiketti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bussietiketti

Vieras
Eikös sateenvarjorattaat osteta osittain juuri siksi, että ne saa niin helposti kasaan? Toinen syy, että ne on niin kevyet?

Kumma kun tänään bussissa mennessä eräs lähi-itä-taustainen nainen jätti sateenvarjorattaat ihan avonaisena / tyhjänä siihen vaunupaikalle ja meni itse istumaan kauemmas bussin etuosaan taaperon kanssa - ystävänsä kanssa seurustelemaan. Samaan aikaan kaksi vaunuilijaa joutui jäädä pysäkille odottelemaan seuraavaa bussia (no toinenhan sinne vain olisi mahtunut, mutta kuitenkin) ja joka ikisessä mutkassa ko. rattaat lähtivät liikkeelle, ellei bussissa ollut toinen vaunuilija (minä) olisi niitä pidellyt hyvää hyvyyttään paikoillaan. Lähtiessäni sain vielä palkaksi mulkaisun rouvan ystävättäreltä.

Toisen vaunuilijan kohdalla matkustajat yrittivät jopa huudella rattaiden omistajalle, että ottaisi kasaan ne, mutta eihän nuo tuollaisissa tilanteissa suomea osaa, eihän? Tai sitten eivät muuten vaan tahdo kuunnella.

Kyllä minä ainakin aion lapselleni ostaa ensivuoden kesäksi sateenvarjorattaat (kun on tarpeeksi iso niitä käyttämään), ihan vain siksi että mahdumme paremmin bussiin ja voimme tehdä tilaa myös muille vaunuilijoille! (Ja koska ne on niin kätsyn pienet / kevyet)

Itse kuljen aika pitkälti päivittäin busseilla ja on tullut nähtyä kaikenlaista sinä aikana, mutta tämä oli kyllä varmaan räikein tapaus mihin olen törmännyt.. Hauskin varmaan on ollut kun on mahdutettu kahdet vaunut ja kaksi rollaattoria siihen bussin keskiosaan - muiden matkustajien iloksi tietysti. Oli säätämistä. Eipä tosin ollut mikään pitkä matka, muutama pysäkki.

Kertokaas muut näitä ihania kokemuksianne bussimatkustuksesta :) <3

Kertaalleen joku nainen alkoi pauhaamaan bussissa siitä, miten meillä oli hänen arvionsa mukaan 4-5v ikäinen lapsi rattaissa ja miten se oli tapa huijata jotta pääsimme maksutta keskustaan.

Täti oli kyllä lapsen iän suhteen ihan oikeassa, mutta ei me huijattu. Kyllä me oltais voitu lapsi laittaa pyörätuoliinkin, jota hän yleensä käyttää, mutta pidemmillä reissuilla rattaat on mukavammat, kun niissä on mukavampi toorkahtaa.

Onneksi meillä on ratasaika jo takana. Kyllä nous monesti verenpaineet kun katseli kuinka yli-ikäsiä ja kokosia työnnettiin bussiin rattaissa ja sitten lapset käveli penkkiin istumaan kun mammoja. Varsinkin kun tällä kuuluu maksaa bussikyydistä ellei lapsi istu siellä rattaissa. Ja sateenvarjorattaat sinällään ei oikeuta edes ilmaiseen matkaan.
Kerran jouduin rääkäisemään ikävästi että nyt ne rattaat sieltä kasaan kun ei niissä ketään edes istu.

Kertaalleen joku nainen alkoi pauhaamaan bussissa siitä, miten meillä oli hänen arvionsa mukaan 4-5v ikäinen lapsi rattaissa ja miten se oli tapa huijata jotta pääsimme maksutta keskustaan.

Täti oli kyllä lapsen iän suhteen ihan oikeassa, mutta ei me huijattu. Kyllä me oltais voitu lapsi laittaa pyörätuoliinkin, jota hän yleensä käyttää, mutta pidemmillä reissuilla rattaat on mukavammat, kun niissä on mukavampi toorkahtaa.

Kai pauhasit takaisin? Ärsyttää tuollaiset pauhaajat jotka eivät ymmärrä että on muitakin syitä rattailulle kuin "ilmainen matka".

[QUOTE="vieras";23656505]Kai pauhasit takaisin? Ärsyttää tuollaiset pauhaajat jotka eivät ymmärrä että on muitakin syitä rattailulle kuin "ilmainen matka".[/QUOTE]

En. Mä yleensä tällaisissa tapauksissa sanon vain pienesti jotain oikein v-mäisen näpsäkkää. Se tehoaa yleensä paljon paremmin, kuin pauhaaminen ;)

[QUOTE="vieras";23656505]Kai pauhasit takaisin? Ärsyttää tuollaiset pauhaajat jotka eivät ymmärrä että on muitakin syitä rattailulle kuin "ilmainen matka".[/QUOTE]

Valitettavasti useammalla motiivina on se ilmainen matka jos ja kun se yli-ikäinen lapsi tungetaan rattaisiin. Joten en ihmettele miksi moni hermostuu näihin lapsiin jotka vie ne harvat vaunu/rataspaikat bussista.

Joo itsekin olen noita isoja lapsia nähnyt, en tykkää puuttua toisten asioihin juurikin siksi, että taustalla saattaa pienessä osassa tapauksia olla oikeasti jokin hyvä syy.

Helsingissä pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi vaikkei niissä olisi lasta. Monesti näkee nimenomaan maahanmuuttajia tyhjien rattaiden kanssa kun lauma lapsia kävelee itse istumaan.. tai sitten rattaissa kauppakassit tmv.

Yhteistyössä