Cerazette-minipillerit, haenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inkeri

Uusi jäsen
06.01.2005
16
0
1
Haenko apteekista noi minipillerit vai en...Olen aikoinaan syönyt 3.5v Trikvilar-nimisiä epillereitä. Ihan ok.sti sopivat, nyt kahden lapsen jälkeen olen alkanut vaan enempi miettiä erilaisia haittavaikutuksia mitä niistä pillereistä saattaa tulla. Lisäksi kärsin aurallisesta migreenistä, joka tosin vaivaa tosi harvoin (1-2x vuodessa) mutta ne kerrat onkin sitten aika rankkoja:(. Trikvilarien aikaan en muista kuitenkaan kärsineeni migreenistä sen enempää kuin nykyäänkään. Ainoa vaan, että siitä on aikaa 9 vuotta kun viimeksi pillereitä syönyt ja nyt jo ikää tullut lisää ja hormonitoiminta varmasti erilaista kahden lapsen jälkeen....

Ei millään jaksaisi enää kumien kans pelata, kierukkaa ei haluta....

Mitäs jos kokeilisi yhden kuukauden syödä noita tai kaksi ja lopettaisi sitten...? Mitä haittaa noin lyhyellä kokeilujaksolla voisi tulla? Mitkä ovat ensihaittavaikutukset minipillereissä yleensä?

Help! Antakaa mulle vertaistukea päättää asia...!!!!

No kokeile ihmeessä! Ei pillereistä todellakaa mitään haittaa ole. Pidempiaikaisessakaan käytössä Jos ei siis ole migreeniä tai veritulppataipumusta.JOs noi Cerazettet ei sovi niin kokeile sitä merkkiä mikä ennen sopi tai uutta Yasminellea, joka on omalla kokemuksellani täysin sivuvaikutukseton :)

Minulla on kolmas liuska menossa ja ei ole juuri muuta oireita tullut, kuin alussa finnejä, ja kuukautiset jäivät pois! Suosittelen kokeilemaan sen kolme kuukautta, mitä lääkärikin suosittelee! Itse taidan jatkaa syömistä.

Kannattaa kokeilla pidempään noita Cerazetteja, kun sen kuukauden, pari. Yleensä vasta useamman kuukauden jälkeen voi sanoa, käykö vai ei. Mä käytin niitä 2,5 vuotta ja sopivat täydellisesti. Aluksi meinasin tosin tulla hulluksi, kun tuntui, että kuukautiset on jatkuvasti :headwall: mutta n. 4 kk kuluttua ne jäivätkin kokonaan pois :)

Synnytyksen jälkeen aion ottaa hormoonikierukan, mutta jos se ei olisi vaihtoehtona, niin ehdottomasti jatkaisin sitten Cerazeteilla :)

Yhteistyössä