cerazette-pillerit ja jatkuva vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä

Jäsen
21.03.2004
712
0
16
Onko kenellekkään noi pillerit aiheuttaneet jatkuvaa vuotamista?
Mulla alko menskut 3kk synnytyksestä ja ne oli melko niukat. Nyt tuli toiset menkat 7kk synnytyksestä ja alotin pillerit ekana vuoto päivänä. Menkat oli melko runsaat ja kesti yli viikon. No, sitten oli kolme päivää taukoa ja menkat alko taas ja toooosi runsaina, kuin jälkivuoto. Nää kesti sitten yli kaks viikoa ja muuttui sitten tiputteluks. Tässä vaiheessa mulla meni hermo ja ilmeisesti ukollakin kun pyys lopettamaan pillerit. Muutuin niitä syödessä tosi kiukkuseks ja halut hävis kokonaan(niin lyhyessä ajassa!). Samantien kun lopetin pillerit alko seuraavana päivänä taas vuoto..sitä kesti taas pari viikkoa ja tänään on ensimmäinen vuodoton päivä.Jee!
Jäi kyllä mietityttämään mikä ihmeen juttu tää oli. Eikö noi pillerit sopinu vai oliko joku normaali reaktio. En kyllä voi tommosia syödä kun hemoglobiini romahtaa jo ekana kuukautena.
Kamalia myrkkyjä noi hormoonit sanon minä!

Minä vuosin myös solkenaan koko sen yhden laatan verran, mitä noita pillereitä joskus söin ja siksi en toista laattaa enää syönytkään.

Mikään pilleri-merkki ei myöskään ole mulle ikinä käynyt. Hormonikieruka otettiin pois 7 kk mahakipujen ja jatkuvan vuodon jälkeen. Ja viimeisimpänä nyt ehkäisyrengaskaan ei käy.

Että tässä sitä mietitään, mitä tehdä...

Sama kokemus täälläkin Cerazette-pillerit eivät sopineet.. kuutisen viikkoa taisin tiputella ja sitten päätin että nyt riitti.. Otin ko pillerit siksi, että niitä suositeltiin päänsäryistä kärsiville, mutta hormoonitaso niissä taisi olla liian matala koska aiheutti tuon tiputtelun ja mielummin sitä kestää satunnaisesti päänsärytkin kuin jatkuvan vuotamisen..

En tiedä vielä jatkuvasta vuodosta, mutta synnytyksestä tulee 30.9. 2 kk ja aloitin Cerazetet 8 pv sitten: vuotoa jo 2 päivää, turvotuksia, ärtyisyyttä ehtinyt tulla!

Kahdesta aikaisemmasta lapsesta kk alkoivat 8 kk ja 10 kk synnytyksestä. Molempia imetin, ekaa 7kk ja toista 12 kk. Imetän tätä kolmattakin täysimetyksellä ja nyt siis jo vuotaa :( .

Luulen, että en enää huomenna ota pilleriä, en tahdo jatkaa tätä paisumista ym. sivuoireiden keräämistä. Ei ole mitkään pillerit ennenkään kunnolla sopineet, lapsien välissä ehkäisynä oli kondomi tai keskeytetty yhdyntä. Samaa linjaa jatketaan, piuhojen katkaisuun en ole vielä valmis ;)

Mä alotin cerazetet 11.9 ja nyt neljä päivää vuotanu ku pistetty sika ja maha ihan turvonneen tuntunen :o Synnytin 7.7 eikä menkkoja ollu vielä kuulunu..ei olis pitäny alottaakaan niin olisin vuodolta säästyny..kai :( Mutta tosi kurjan tuntusta ku vuodan :(

Hei,

laitoinkin tän saman viestin tuonne toiseen viestiin, mut sen verran vielä et mä vuosin kaksi ekaa laattaa mut nyt kolmannen laatan olen ollut kuivana elikkäs mahtoko mun elimistö ikän kuin tottua lääkkeeseen ja rauhoittui. Noh sen näkee sit alkaako vuoto taas jatkossa.Mäkin nimittäin meinasin lopettaa koko pillereiden käytön ja siirtyä takaisin vanhoihin pillereihini.

Olen miettinyt sitä että cerazettessahan on alhainen tuo hormonimäärä. Jos esim. yhdistelmäpillereitä syödes esiintyy tiputtelua yleensä vaihdetaan toiseen merkkiin jossa on enemmän hormoneja. Eli niille joillekka cerazette ei sovi, taitaa hormonimäärä olla liian pieni? Itse söin aikoinani yhdistelmistä Mirelleä, joissa on kaikista vähiten hormonia ja ne sopivat mulle tosi hyvin. Toivotaan että cerazetet sopii siihen asti kunnes lopetan imetyksen, sitten siirryn takaisin mirelleen! Tuo vuotojuttu on tosi kurjan kuulosta...

Mulla taas täysin päinvastaisia kokemuksia :D eli aloitin Cerazetten syönnin jälkitarkastuksen jälkeen (synnytys 31.03.03). Imetin eikä kuukautisia ollut kuulunut. Tuosta on jo siis hyvän aikaa, eikä koko tuona aikana ole tullut kuin muutamat menkat, joista parit sellaiset että on tarvinnut muutakin kuin pikkuhousun suojia (nyt meneillään) ;)

Minulla siis menkat jääneet käytännössä lähes kokonaan pois, samoin kuin ennen tätä viimeisintä raskautta käyttäessäni Levonovaa...

Yhteistyössä