cerazette-pilsut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipsu

Vieras
Moi, onko jollakulla kokemusta yllämainituista tabuista? Olen synnyttänyt 5vk sitten ja lääkäri heitti tuollaisen reseptin varmuuden vuoksi kai nyt kun ei kesän aikana ehditä mitään kierukoita tms laitteleen. ehkäisyteho? sivuvaikutukset?

mulla alkamas 4 laatta , ei oo ollu mitään sivuvaikutuksia ,mistä ois ollu haittaa. no vuoto kesti n. viikon sellai tiputtelua. enkä raskaaksi oo tullu. ainut vaan et pillerit tarvii ottaa aika samaan aikaan joka pvä, mä otan aina aamulla, kun tuo vauva herää siin 6-7 aikaan, enkä ole kokenu ongelmaksi. kerran jäi pilsut kotiin kun lähettiin viikonloppureissulle, ni käytettiin kumia. jatkoin pilsujen ottoa heti ku tultiin kotiin ja jatkettiin vielä kumin kaa n. vko.
Siis musta on ok, parempi ku kumi.

Moi! Mä aloitin nuo minipillerit heti jälkitarkastuksen jälkeen, vauva meillä nyt 2,5kk, ja menkkoja ei siihen mennessä vielä ollut. Täysimetän vauvaa joten en odottanut vielä niiden alkavan, mutta viikko pillereiden aloituksesta alkoi menkat..siis tavallaan tuo sivuvaikutus tuli mulle..
Niitähän syödään ilman taukoa jokapäivä ja jatkossa menkat saattaa alkaa milloin vaan, se kai noissa aika ikävä puoli. Muutan ainakin nyt alussa tuntuvat sopivan.
Ehkäisyteholtaan erittäin luotettava lääkärin mielestä, luotan siihen:)

Söin noita ennen raskautta ja nyt aloitin viime sunnuntaina jälleen kun menkat alkoi, vauva on 2½kk, mutta mulla alkoi menkat ihan normaalisti synnytyksen jälkeen, joten en voinut aloittaa pillereiden syömistä ennenkuin menkkojen alettua. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut ainaskaan aiemmin, sopivat myös verenpainelääkityksen kanssa, sen takia mä tota merkkiä aikoinaan sainkin ja nyt on vielä imetys siinä ohella.

myös, joten cerazetet käytössä heti synnytyksen jälkeen. Lapsi 4 kk. Ei mielestäni mitään sivuoireita. Kunnollisia menkkoja ei ole tullut, kerran ihan vähän vuotoa??

Jatkan varmaan siihen asti, kunnes imetys loppuu.

Heips, mulla ois noita pilsuja (siis cerazetet) kolmen kuukauden paketti josta on syöty 1 pilleri, jos siis tahtoisit/uskallat näin hämärästi ne ostaa... Itse en niitä aijokkaan syödä mutta tuon yhden kerkesin napata naamariin. Mut sehän ei periaatteessa haittaa kun näitä syödään joka päivä eikä ole sitä viikon taukoa kuten e-pillereissä... Pistä tarjousta sähköpostiin jos kiinnostaa =) Blondi_Enkeli@netti.fi

On varmaan pilkun viilausta, mutta kun alalla olen niin kiinnitin vain huomiota. Ja itelläni on samat pillerit käytössä...

Jos unohtaa ottaa pillerin, niin ennen kuin jatkaa niiden ottamista, niin tulee varmistaa, että ei ole raskaana. Vaikka väliajalla käyttäisi kumia, niin on silti olemassa mahdollisuus tulla raskaaksi. Joten jos kyseisen pillerin unohtaa, niin taukoa pari-kolme viikkoa ja sitten raskaustesti, sen jälkeen voi jatkaa pillereiden syöntiä, jos testi näyttää negaa. Ja tämän ohjeen sain neuvolastakin.

Oli vanha viesti johon vastasin, mutta ajattelin korjata vastaisuuden varalta, jos joku muukin miettii asiaa.

Ehkäisyteho oli tosi hyvä kun ei tehnyt ollenkaan mieli! Siinä huomattavin sivuvaikutus. Ero oli heti ihan selvä kun lopetin ja alettiin käyttää muuta ehkäisyä.

No, tämä oli mulla. Ei kaikilla varmaan sama. Mulle vaan hormonivalmisteet eivät yleensäkään sovi monella muullakaan tapaa..

mie söin cerazette-pillereitä vajaa 3 kuukautta. seksiä ei tehny mieli yhtään, ei siis todellakaan yhtään. ja olin kauhean kärty koko ajan. pinna katkes ihan pienistä ja mitättömistä asioista, suurin osa tietysti miehen niskaan. eron huomas heti lopettamisen jälkeen. ei sopinu ainakaan mulle. nyt tyttö 5kk ja kumin kans leikitään siihen asti että aletaan yrittään toista joskus ens kesän alussa..

Moi vaan! Mulle määräsi lääkäri noi pillerit ja en ole aloittanut vielä. Mä pelkään halujen katoamista kun on käynyt ennenkin. Musta on ihana ovulaation aikaan kun haluja löytyy ja nautintokin silloin huippuluokkaa, mutta pillerit lamaannuttavat sitä juttua.
Siksi en kai edes aloita niitä.

Mä söin myös noita pillereitä synnytyksen jälkeen n 3kk ja en todellakaan ota niitä toiste!!!! Mulla oli koko ajan menkat siis sellasta pientä vuotoa ja sit päätä särki pikkusen sillai ärsyttävästi koko ajan!
Yksilöitähän me ollaan, mut mulle ne ei käyny ollenkaan!

mä aloitin kyseiset pilsut viime torstaina...joka ilta mulla on ollut kauheita maha kipuja (ylhäältä ja enemmän oikealta) Tänään en enää uskaltanut pilleriä ottaa ja huomenna soitan omalle lääkärille että miten jatkossa...

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?

mä oon ottanu noita pilsuja nyt 4 kk ja mulla kerkes olla yhdet menkat, jonka jälkeen ne on jääneet kokonaan pois. sopii mulle, en noita puolukkapäiviä kyllä kaipaa ollenkaan :-).

Söin kyseisiä pillereitä puolisen vuotta. Ikinä enää en kyllä niihin koske, sillä melkein koko ajan oli pientä vuotoa ja päänsärkyäkin ilmaantu. Ehkäisyteho kyllä on hyvä...

Yhteistyössä