cerazette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lyhyt kokemus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lyhyt kokemus

Vieras
elikkäs sain sellaset pillerit ku cerazette. aloitin ohjeen mukaan kuukautisten aikana. Kuukautiset meni ja loppui ihan normaalisti. eka viikko meni ihan ok ei mitään sivuvaikutuksia lukuunottamatta loppu viikosta alkanut pieni tiputtelu joka muuttui alkuviikosta kunnon vuodoksi. Tämä vuoto oli ihan sellasta runsasta ei edes kuukautiset oo mulla niin runsaat. Sairastuin sitten samaan aikaan järkyttävään flunssaan ja jouduin sairaalahoitoon keuhkokuumeen vuoksi. Eipä siinä sitte paljoa tullu mietittyä mitään ehkäisypillereitä joten niiden käyttö jäi siihen sitten ja tuo vuotokin loppui pian 2-3päivän kuluttua kun en enää ollut pilleriä ottanut... Tästä kaikesta on kulunut nyt noin 4kk ja oma kierto toimii ihan normaalisti. Nyt vaan sitten pitäis se ehkäisyasia hoitaa kuntoon. Mutta mitäs mieltä ootte aloitanko nuo samat cerazettet uudestaan vai voinko tuosta jo päätellä että vuotaisin niistä kuitenkin paljon/jatkuvasti? Vai lähenkö lääkäriin hakee jotain toisia pillereitä??

siitä vaan on niin kauan, etten muista mitä tekivät.
Onhan noita merkkejä. Kokeilet jotain muita.
Vähähormonisin kaiketi tällä hetkellä Yasminelle yhdistelmistä. Mulle sopii.

No sanovat et cerazetet saattaa alkuunsa tehdä tuota, mulla sitä kesti koko sen 3kk mitä niitä kokeilin ja lopetin nuo pillerit ja kävin hakemassa reseptin yhdistelmäpillereille..

Mä käytin pillereitä noin nelisen vuotta. Ja muistan, että mullakin oli alussa vuotoa, ei mitään säännöllistä vaan tuntui, että koko ajan vähän tai joskus enemmänkin.. Meinas mennä hermot koko touhuun ja kertaalleen lopetinkin ne, mutta itse kun en pysty muita pillereitä syömään..Oli pakko vain jatkaa kittuuttelua..Ja onnneksi jatkoin. Omistan erittäin kivuliaat menkat ja cerazette jätti sitten menkkani kokonaan poissa, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla.. Eli kropalla menee hetken ennen kuin ne sopeutuu uuteen pilleriin, mutta jos jatkat niin voipi olla et pillerit alkaa toimimaan sulllakin hyvin..mutta onhan toi tietty yksilöllistä. :) suosittelen kuitenkin kyseisiä pillereitä kaikille jotka kysyvät. :D

Mulla kesti myös alussa melkein 3 kk se epäsäännöllinen vuoto ja meinasin jo heittää pillerit nurkkaan, mutta sitten jäivät kaikki vuodot pois ja nyt ei ole kahteen vuoteen tullut tipan tippaa - ihanaa!! Minä neuvoisin siis aloittamaan uudestaan ja kestämään alun tiputtelut/vuodot koska yleensä kroppa tottuu ja kuukautiset jäävät pois.

[QUOTE="Kaiku";22479672]Mulla kesti myös alussa melkein 3 kk se epäsäännöllinen vuoto ja meinasin jo heittää pillerit nurkkaan, mutta sitten jäivät kaikki vuodot pois ja nyt ei ole kahteen vuoteen tullut tipan tippaa - ihanaa!! Minä neuvoisin siis aloittamaan uudestaan ja kestämään alun tiputtelut/vuodot koska yleensä kroppa tottuu ja kuukautiset jäävät pois.[/QUOTE]

mutta tää ei ollu tiputtelua vaan kunnon vuotoa käytin yösidettä päivälläkin... :(

Minäkin söin cerazetteja 3kk ja sitä vuotoa tuli ihan joka joka päivä. Totesin että mulle riittää, hb muutenkin liian alhainen.
Kaveri käytti niitä 4v, menkat tuli puolen vuoden välein, oli oikein tyytyväinen. Lopettamisen jälkeen tosin joutunut syömään monta hormonikuuria että saisi kierron normaaliksi ja tulisi joskus vielä raskaaksikin :/

mulle cerazette antoi 3kk kestävät kesto kuukautiset... sen jälkeen olikin hb 108 ja rautakuuria pukkas.... Lisäks hiuksia lähti ihan mahdottomasti ja akne tuli.....

Höpö höpö!!! Söin itse k.o. tabletteja yli 12 kk ja ei vahingossakaan kuukautiset jääneet pois! Tuo kuukautisten pois jääminen on niin tapaus kohtaista sanoi siis hoitaja minulle.Koko tuon 12kk ajan minulla oli kuukautiset 12-13pv kk.Minulla itselläni on migreeni todettu joten yhdistelmä pillereitä en saa.En voi suositella kenellekkään cerazettea......Suosittelen ennemmin, että mies alkaa syömään ehkäisy tabletteja tai käyttämään kondomia...

En suosittele, jos on lapsihaaveita. Cerazettet laittaa munasarjat lepotilaan ja niiden toiminnan käynnistäminen uudelleen voi kestää pitkäänkin. Eli perhesuunnittelu on hyvin haastavaa tällaisessa tilanteessa.

No lapsihaaveita ei ole juuri nyt ehkä 5vuoden kuluttua.... mutta mä en ainakaan ole valmis sietämään kuukausia kestävää vuotoa ja tuskin olis kovin hyvää mun matalalla hb:lla... toki jotain pientä tiputtelua jolla pärjää pikkuhousunsuojalla on vielä siedettävissä... mutta vissiin vaikuttaa siltä että mä vuodan reilusti niistä :/

Minulla kuukautiset alkoi viikon sisään lopettamisesta..Ja yhdet kuukautiset kerkesi tulla ja sittten saikin jo raskaustestiä tehdä..Että todellakin on yksilöllistä!!

Yhteistyössä