Cipralexin aloituksen yhteydessä rajua ärtysisyyttä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CipraÄityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CipraÄityli

Vieras
Olen syönyt neljää päivää cipralex 5mg aamuisin. Lääke määrättiin ahdistuneisuuteen.
Sivuoireena olen huomannut aivan hirvittävän ärtyisyyden.Tuntuu että kiukuttaa kaikki, ja voisin vain ilkeillä perheenjäsenille. Hieman pelottaa tämä tämmöinen, jos tää vaikka jääkin "päälle". Ja onkohan ihan normaalia et saattaa tulla aloituksen yhteydessä tällaista?
Ahdistus on myös lisääntynyt, ja tullut tosi synkkiä ajatuksia:(

Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia lääkkeen alotuksesta, ja yleensäkin tästä lääkkeestä, miten on auttanut ym.

Kyllähän siinä purkissa olevassa lapussa lukee lähes kaikki mahdollinen mahdollisina sivuvaikutuksina aluksi, mutta niiden pitäisi mennä ohi noin parissa viikossa.
Mulla ei ollu mitään, minkä olisi varmaksi voinu sanoa olevan lääkkeen sivuvaikutus, kun olin lääkityksen alkaessa niin pihalla kaikesta kun olla voi. Positiiviset vaikutukset alkoi havaita ihan heti.

Huom.:
Kuten muillakaan masennuksen ja vastaavien sairauksien lääkkeillä, vointisi ei parane hetkessä. Cipralex-hoidon aloittamisen jälkeen voi kestää useita viikkoja ennen kuin paraneminen alkaa. Paniikkihäiriön oireet alkavat yleensä lievittyä 2-4 viikon kuluttua. Joidenkin potilaiden kokema ahdistus voi lisääntyä hoidon alussa, mutta se häviää hoitoa jatkettaessa. Siksi on tärkeää noudattaa tarkasti lääkärin ohjeita. Älä lopeta hoitoa äläkä muuta annosta neuvottelematta lääkärisi kanssa.
Lääkeinfo.fi

Normaalia siis on.. Kannattaa ottaa lääkäriin/terapeuttiin yhteyttä jos olo menee sietämättömäksi. :hug:

Minä olen syönyt cipralexia toukokuusta ja olo alkaa olla toodella hyvä.
Minullle määrättiin lääke impulsiivisuuteen ja raivarinomaisiin pms oireisiin.
Aluksi olo olo väsynyt haukotutti, unettomuutta ja vuoroin levottomuutta, oireet kuitenkin menivät ohi kahdesdsa viikossa. Söin toisinaan unettomuuteen nukahtamislääkettä, sillä minulla on puoli vuotias vauva ja unentarve on valtava.
Ainoa mitä olen miettinyt voiko kys lääkkeestä aleta vastustuskyky?
Olen ollut jo reilun kuukauden flunssassa kerran syönyt ab kuurin poskiontelon tulehdukseen ja taas kipeenä. Vaikka syön mölleriä ja beroccaa päivittäin (?)...

Yhteistyössä