Cipralexin kammottavat aloitusoireet!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilkeäksi muuttunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ymmärrä miksi noita masennuslääkkeitä jaellaan vähän jokaiselle. Terapiaan siitä hus hus keskustelemaan! Puhuminen, puhuminen, puhuminen, se on se ratkaisu, ei pillerit jotka turruttaa tunteet!

Lääkkeillä ei tehdä muuta kuin lievitetään oireita, ei hoideta sitä syytä MIKSI masentaa :( Surullista.

Lisään vielä, että lääkkeet on kai ihan ok jos samalla tosiaan käydään terapiassa, mutta se että lääkärit jakelee noita lääkkeitä ja saikkua ei ole mikään ratkaisu!

Paras masennuksen hoito on Käypä hoito-suosituksen mukaan ainakin keskivaikeassa ja vakavassa masennuksessa lääkitys JA psykoterapia. Lääkitykselläkin käsittääkseni MYÖS hoidetaan sitä syytä eli sitä biologista puolta ja psykoterapialla taas sitä psykologista puolta eli menneisyyden osuutta, ajattelutapoja, olosuhteita, itsearvostusta jne. Molemmat ovat tärkeitä :). Kurjaa tietenkin on, jos lääkityksestä tulee hankalia sivuoireita. Kaikille niitäkään ei onneksi tule. Itse, jos masentuisin, haluaisin ehdottomasti sekä lääkityksen että psykoterapian (jota ei valitettavasti ole ihan helppo kaikkialla Suomessa saada). Monilla paikkakunnilla on jonoa terapioihin, joten lääkärit tekevät sen, minkä voivat antaessaan mielialalääkityksen ja sairauslomaa (+ tietenkin toivottavasti inhimillisyyttä ja tukea vastaanottoajan puitteissa).

toi cipralex on ihan hyvä lääke,mutta sen siisään ajo ei todellakaan ,tapahdu ,n2vk sisällä,mulla meni 2kk ,ja sivu oireet aloitaessa niitä ei voi sanoen kuvata,ja sekin on totta että perus luonne ,muuttuu,just vähän hällä väli meininki että tulee mitä tulee,mutta kaikenkaikkiaan,kuitenkin parempi olo,kun ilman lääkettä,olen syönyt n,1vuoden,10mg enkä meinaa lopettaa.

no mulla oli ihan hirveet sivuvaikutukset cipralexista. Olo parani tosi nopeasti sen jälkeen kun lopetin sen. Mut mä tosin käytin sitä vain vuoden verran, et ehkä ne oli vaan alotusoireita mullakin, ja olin liian hätänen lopetuksen kanssa. Oli vaan niin kauhee olo etten kestäny pitempään :(

Yhteistyössä