Cipralexin käyttäjät!!!! Auttakee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraspalstailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraspalstailija

Vieras
Aloitin viikko sitten Cipralexin. Paniikkikohtauksiin ja sitä seuranneen ahdistuksen vuoksi, sitten myös unet karkasi. Olen saanut nyt paremmin nukuttua, mutta vaivaa sellainen, kun herään yöllä enkä meinaa saada unta, siihen joudun ottamaan Opamoxia Eilen aloitin melatoniinin käytön, ettei tarvisi Opamoxia käyttää. Mutta melatoniinin vaikutushan tulee hiljalleen näkyviin, näin mulle ainakin sanottiin. Voiko levoton uni johtua myös lisäksi tuosta Cipralexista? Ja jos jollain on ollut sen lääkkeen vuoksi uniongelmia, onko tietoa kauanko se kestää? Onko se vain "aloitusoire"? Mun oloni on jo viikossa huomattavasti helpottanut, mutta ei tosiaan kyllä vielä täyttä tehoa tietenkään huomaa, kun vielä on ahdistusta. Ensimmäiset päivät lääkkeen aloituksen jälkeen oli ihan kamalia, sain kamalia ahdistuskohtauksia, ja oli todella epätodellinen olo. Mutta oireet helpottaneet, ja enää on lievä ahdistus ja pieniä paniikkikohtauksia meinaa tulla. Mutta toivon, että tämä lääke tepsii, en jaksaisi ajatella, että kokeilen muita, kun vointi meni niin huonoksi.
Mielellään vain positiivisia kokemuksia tänne, en jaksaisi lukea haukkuja kun joudun käyttämään tuota lääkettä..

Muölla oli alussa katkonaisemmat yöunet ja näin tosi villlejä unia :D

Jossain vaiheessa sitten helpotti.

Itse syön paniikki- ja ahdistuneisuusoireisiin ja täytyy sanoa, että mahtava lääke. Olo on nykyään NORMAALI :)

Mulla unet ei ollenkaan sekavia, mutta herään vessaan parin tunnin päästä nukahtamisesta ja sit vaan pyörin (johtuu kyllä enemmän siitä mun paniikista, kun paniikkikohtaukset on pilanneet mun unet), mut nyt oon tajunnut, että kun herään, niin otan opamoxin 15mg tai 7,5mg, niin uni tulee sit kyllä heti. olen siis paljon paremmin kyllä nukkunut, kun aloitin tuon cipralexin. Mulla oli ennen lääkkeen aloitusta niin vaikeat uniongelmat, etten yhtenä yönä nukkunut ollenkaan ja nukuin sit sellaisia 2-4 tunnin yöunia kun ahdistus ja paniikkikohtaukset tuli kokoajan päälle. Mietin vain, että eihän vaan tuo Cipralex sit jatkossa pilaa mun unia, mutta ehkä niin ei ole kuitenkaan...

Yhteistyössä